اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی:

بارش‌های اسفند در خراسان شمالی بیش از حد نرمال است/ کاهش ۸ درجه‌ای دما از فردا

بارش‌های اسفند در خراسان شمالی بیش از حد نرمال است/ کاهش ۸ درجه‌ای دما از فردا
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی میزان بارشهای پیش بینی شده برای اسفند ماه سال جاری را بیش از حد نرمال اعلام کرد و گفت: همچنین در فروردین ماه اکثر بارش مناطق استان نرمال خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، مجید بیجندی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هواشناسی در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: حداکثر احتمال وقوع پیش بینی های فصلی که اعلام می شود بین 65 تا 70 درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

وی با اشاره به اینکه میزان بارشها در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 57 درصد کاهش داشته است، گفت: در سال 98 میزان بارشها حدود 47 میلی متر بوده، در حالی که سال گذشته در این بازه زمانی میزان بارشها 109 میلی متر اعلام شده بود.

,

بیجندی اضافه کرد: همچنین میزان بارشها نسبت به آمار بلند مدت 39 درصد کاهش پیدا کرده است.

,

مدیرکل هواشناسی استان خاطر نشان کرد: میانگین دمای استان در سال زراعی جاری 8.9 درجه سانتی گراد اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که 9.5 درجه سانتی گراد بوده که به میزان 0.6 درجه سانتی گراد کاهش داشته است.

,

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی  در تمامی شهرستان ها بخش هایی درگیر خشکسالی در حد خفیف هستند، افزود: بخش هایی از منطقه راز و جرگلان و شمال مانه و سملقان خشکسالی در حد متوسط اعلام شده است.

,

بیجندی ادامه داد: بنابر پیش بینی های فصلی در بهمن ماه سال جاری بارشها در سراسر استان نرمال خواهد بود، علاوه بر این میزان این بارشها درشمال غرب استان بیش از نرمال پیش بینی شده است.

,

این مقام مسئول میزان بارشهای پیش بینی شده برای اسفند ماه سال جاری را بیش از حد نرمال اعلام کرد و افزود: همچنین در فروردین ماه اکثر بارش مناطق استان نرمال خواهد بود به جز بخش هایی از غرب و جنوب غرب استان که شاهد بارش کمتر از نرمال خواهیم بود.

,

وی با اشاره به اینکه در بهمن و اسفند پیش بینی وضعیت دمایی نرمال را خواهیم داشت، گفت: میزان دمای پیش بینی شده برای قسمت هایی از استان در بهمن و اسفند کمتر از نرمال تا نیم درجه خواهد بود، لذا انتظار بارشهای جامد را برای بهمن و اسفند در مناطقی از استان به خصوص مناطق کوهستانی شاهد خواهیم بود.

,

وی وضعیت دمای پیش بینی شده برای فروردین ماه سال آینده را نرمال و با آمار بلند مدت در استان سازگاراعلام کرد.

,

بیجندی با اشاره به اینکه سامانه بارشی از مناطق غربی کشور به سمت مرکز کشور در حال حرکت است، یادآور شد: افزایش ابر از صبح امروز آغاز شده است و از یک شنبه بعد از ظهر تا اواسط روزسه شنبه موج جدید بارشی در قالب برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف و مه را خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: پیش بینی شدت بارش در نواحی شمالی و شرقی استان طی روز دوشنبه بیشتر خواهد بود.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین کاهش 6 تا 8 درجه ای از روز یک شنبه تا چهارشنبه پیش بینی شده است.

,

وی تعداد کل ایستگاه های باران سنجی در استان را 105 ایستگاه خواند و گفت: در هر ایستگاه یک نیرو مشغول به کار است و اطلاعات را به مرکز استان اعلام می کند.

,

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کارهای ابتدایی مرکز تحقیقات هواشناسی استان انجام و مجوز از سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گرفته شده است، به محض تامین اعتبار در سال آینده عملیات عمرانی انجام خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه