اخبار داغ

در معبری 600 متری؛

قاتلی که جان 17 نفر را گرفته و کسی کاری به کارش ندارد!

قاتلی که جان 17 نفر را گرفته و کسی کاری به کارش ندارد!
معبر ۶۰۰ متری آدینان، در سال‌ها و ماه‌های گذشته به قتلگاه و مرکز ثقل تصادفات مرگبار رانندگی تبدیل شده است به طوری که در عرض یکسال گذشته بیش از 17 نفر در این مسیر به دلیل تصادف جان خود را از دست داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، پل آدینان، پلی که به دلیل تصادفات فراوان در این مسیر به نام پل مرگ نام گرفته است چرا که در یکسال گذشته بیش از 17 نفر در این مسیر کشته شده اند که آخرین مورد آن مربوط به زن و مرد قروه ای بودند که تازه ازدواج کرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,  ,

این پل که معبری 600 متری در 25 کیلومتری شهرستان سقز سنندج می باشد هر ساله خیلی ها را به کام مرگ می فرستاد و مسئولین خود را به خواب کمبود اعتبار زده بودند اما بالاخره روز گذشته این پل زیر بار ترافیک رفت.

,

 احداث پل جدید بر روی رودخانه آدینان در مسیر سقز - سنندج که جدای از تاخیر چند ساله و تبدیل شدن محدوده پل به محلی خطرناک و حادثه آفرین، همچنان با مشکلات متعددی روبه‌رو است، ساخت دهنه دوم پل آدینان سال ۹۴ آغاز شد، ولی در طول چهار سال گذشته با مشکل تامین اعتبار مواجه بود.

,

پل آدینان زیر بار ترافیک رفت

, پل آدینان زیر بار ترافیک رفت,

روز گذشته در افتتاح این پل، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز عنوان کرد: عملیات ساخت پل و زیرگذر آدینان سال ۹۴ آغاز شد و با پاکسازی، ایمن سازی، تکمیل خط کشی، نصب نیوجرسی و تابلو علایم راهنمایی و رانندگی  به بهره‌برداری رسید.

,

 وی با بیان اینکه اتمام عملیات ساخت پل دوم آدینان بسیار ضروری بود و از تصادفات حادثه ساز در این نقطه جلوگیری می‌کند، افزود: برای این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

,

محمدیان با اشاره به اینکه افتتاح پل دوم آدینان به دلیل کمبود اعتبار برای تکمیل، نصب علایم و وسایل ایمنی به تاخیر افتاد، یادآور شد: نصب وسایل ایمنی و تکمیل این طرح نیاز به ۱۵ میلیارد داشت که بعد از تامین اعتبار به بهره‌برداری رسید.

,

پل افتتاح شده بعلت تداخل شیب و پیچ تند در ورودی آن, از ایمنی لازم برخوردار نیست

, پل افتتاح شده بعلت تداخل شیب و پیچ تند در ورودی آن, از ایمنی لازم برخوردار نیست,

اما هر چند این پل افتتاح شد اما سید عارف قادرزاده کارشناس رسمی دادگستری عنوان کرد: پل افتتاح شده بعلت تداخل شیب و پیچ تند در ورودی آن, از ایمنی لازم برخوردار نیست و دهانه ورودی این پل بایستی متناسب با شانه خاکی تعریض شده طراحی می گردید تا از قوس و پیچ تند قبل از پل, کاسته شود.

,

وی گفت: حال که موارد ایمنی و وضعیت ترافیک و همچنین بخشنده بودن معبر در این محل مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته و بایستی از هم اکنون بفکر اصلاح آن باشند, اما لازم است که سریعا و قبل از اینکه رویای چند ساله شهروندان و مسافرین در خصوص افتتاح این پل به یاس تبدیل شود, نسبت به ارتقا ایمنی تردد از پل احداث شده با بهرەگیری از تجهیزات ایمنی روز, اقدام گردد.

,

با تکمیل و بهره‌برداری از دهنه دوم این پل و بازگشایی باند دوم این مسیر ۶۰۰ متری احتمال وقوع تصادفات که بیشتر در ابتدای پل از طرف شهر صاحب (ورودی کارخانه آسفالت شهرداری) وجود دارد، کم می‌شود، ساخت پل آدینان چند سال طول کشیده و در حال حاضر که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده تردد وسایل نقلیه از روی آن امکان پذیر است.

,

این معبر ۶۰۰ متری، در سال‌ها و ماه‌های گذشته به قتلگاه و مرکز ثقل تصادفات مرگبار رانندگی تبدیل شده بود، با توجه به وجود پیچ در ورودی جاده از طرف شهر صاحب، لازم است رانندگان با احتیاط لازم و سرعت مطمئنه در این مسیر حرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه