اخبار داغ

روحانی:‌ در برجام هیچگونه تقصیری نداشتیم

روحانی:‌ در برجام هیچگونه تقصیری نداشتیم
رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که در موضوع برجام هیچگونه قصور و تقصیری نداشتیم گفت:‌ ما به این وسیله نقلیه که حرکت می‌کرد مطمئن بودیم و امروز هم مطمئن هستیم اما دشمنان آمدند و پل‌های جاده حرکت را تخریب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، گفت:‌ ما در جاده‌ای حرکت می‌کردیم،  ما به این وسیله نقلیه که حرکت می‌کرد مطمئن بودیم و امروز هم مطمئن هستیم اما دشمنان آمدند و پل‌های جاده را تخریب کردند.

وی افزود:‌ ما پیش‌بینی می‌کردیم که این مسیر و راه را در 3 ساعت طی کنیم اما بعد از یک ساعت با تخریب پل‌ها مواجه شدیم. خب طبیعی است که حرکت کند می‌شود اما ناامید نیستیم و حتماً به هدف می‌رسیم ممکن است 3 ساعت، 5 ساعت شود اما پل‌های تخریب شده را تمیم می‌کنیم ولی باید بر مبنای شرایط روز، شرایط کشور را ببینیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما در این داستان هیچگونه قصور و تقصیری نداشتیم. زمانی است ما اقدامی می‌کنیم و مردم می‌گویند چرا فکر و برنامه‌ریزی نکردید؟ اما در این موضوع تدبیر کامل کردیم. درباره  آنچه با دنیا حرف زدیم و قول دادیم بر مبنای آن حرکت کردیم و به آن پایند بودیم. کسی این توافق را زیر پا گذاشت که واقعا شرور منطقه و دنیا است. شما شرارات‌های کاخ سفید را در این مدت 2 سال اخیر ببینید. ثروت عربستان و امارات چه کسانی  از مطنقه بردند؟ در عراق جه وضعی درست کردند. آنها دنبال سقوط شهرهای بزرگ عراق بودند. داعش را درست کردند. در لبنان و افغانستان چه مشکلاتی درست کردند.

روحانی با بیان این مطلب که آمریکا آغازگر شرارت در مطنقه بود،  تصریح کرد: شما دیدی که سردار ما را که فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه بود و همه منطقه خدمات اور ا دیده بودند چگونه مظلومانه او را به شهادت رساندند. یادم نمی‌رود در لحظاتی که وی رد میدان‌های سوریه بو د هیچ کس جرات نمی‌کرد به آن میدان‌ها برود، حتی برخی فرماهان خود همان کشو برایشان سخت بودند به آن میدان‌های محاصره شده بروند. در یک منطقه محاصره شده با پروازهای هواپیماهای نیروی هوایی ارتش برایشان آذوقه ریخیتم و به 20 هزار جمعیتی که در محاصره کامل بودند مواد غدایی رساندیم.

وی اضافه کرد:‌ ما به منطقه بی‌تفاوت نبودیم و در مسیر درست منافع ملی حرکت کرده و حرکت می‌کنیم و هیچ تردید به خود راه نمی‌دهیم که برای منافع و اهداف مردم و ملی‌مان تلاش کنیم. به هرحال دشمن سرعت ما را کاهش داده است اما راه خود را ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور در ادامه از مثبت شدن رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال 98 خبر داد و گفت:‌ بعد از یک سال خورده‌ای که مردم در شدت فشار اقتصادی بودند و تورم بالا رفت امسال یعنی در سال 98 همه شاخص‌های اقتصادی نسبت به 97 بهتر شده است.  از ادیبهشت قدم به قدم آثار مثبت با تلاش مردم و بخش‌های عمومی و خصوصی و دولت و مللت ظاهر شده است. امسال 6 ماه اول رشد اقتصادی منفی نیست و مثبت شده است. البته نیم درصد است و تا آخر سال پیش‌بینی می‌کنیم همین حدود و مقداری بیشتر شود. این کار بزرگی بود.

روحانی گفت: هرجا دشنمنان اعلام پشیمانی و اعلام آمادگی کنند که به حق مردم ایران احترام بگذارند در همان لخظه آماده هستیم مسائل را با آنها حل و فصل کنیم. راه ما راه سختی است و دشمان ما دشمنان قسم خورده‌ای هستند اما درعین حال از همه امکانات برای احقاق حقوق مردم استفاده خواهیم کرد.

این خبر تکمیل می‌شود ...

انتههای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه