اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی خطاب به جهانگیری؛

شما در دولت یازدهم و دوازدهم کجا شفاف بودید؟

شما در دولت یازدهم و دوازدهم کجا شفاف بودید؟
یک کارشناس مسائل سیاسی درباره اظهارات امروز اسحاق جهانگیری خاطرنشان کرد: شما در دولت یازدهم و دوازدهم کجا شفاف بودید؟ کدام قرار داد دولتی نه برای مردم بلکه برای نمایندگان مجلس شفاف بیان شد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا امینی کارشناس مسائل سیاسی درباره صحبت‌های امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به موضوع شفافیت، یادداشتی نوشت که متن آن به این شرح است:

چه می‌کند دولت و دولتمردان یازدهم و دوازدهم، گاهی چنان به سخره می‌گیرند فهم جامعه را که به غیر از بهت و تعجب جامعه چیزی باقی نمی‌ماند. چگونه می شود باور کرد رفتار چندگانه دولت امید را ؟

امروز معاون رئیس جمهور در همایش گرامیداشت هفته  شوراهای آموزش و پرورش عنوان می دارد:

«هرکس در هر مساله ای پنهان کاری کند ضرر کرده است و یکی از بزرگترین ضربه هایی که در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی بیش از سقوط آن متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم. مردم بعد از آن ماجرا خیلی عصبانی شدند که چرا دو سه روز به آنها واقعیت گفته نشد. شفافیت با مردم مهم‌ترین کاری است باید مورد توجه قرار گیرد».

جای تعجب است کسانی مدعی راست گویی و شفافیت  با مردم هستند که در تمام دوران دولت امید نه تنها شفافیتی با مردم نداشتند بلکه رسما اعلام می دارند که مباحث مهم را نمی توان شفاف با مردم در میان گذاشت. جناب جهانگیری فقط جهت یادآوری عرض می شود.

ماجرای برجام یادتان هست که؟ یک کشور و یک ملت همه به دنبال شفافیت در توافق بودند و دولت تحت مدیریت جنابعالی و وزیر محترم خارجه آن محرمانه بودن آن را بلند فریاد زدند یا فراموش کردید وزیر محترم نفت تمام قد از محرمانه بودن مذاکرات با توتال دفاع کرد؟ و یا ماجرای ترجمه غلط متن CFT به مجلس و اعتراض شورای نگهبان که این گونه رفتار در گذشته این دولت سابقه چند باره دارد را فراموش کردید؟

 یا هنوز یادآوری کنیم موضوع افزایش قیمت بنزین و ندانستن ریاست محترم جمهور از افزایش نرخ سوخت و تضاد آن با سخن وزیر کشور همین دولت که بیان داشتند که ماموران جایگاه های پمپ بنزین از 3 روز قبل از موضوع افزایش نرخ سود با خبر بودند. کدام را باور کنیم معاون محترم رئیس جمهور؟ اقدامات محرمانه دولت مطبوع جنابعالی را یا دعوت به شفافیت بدنه نظام با مردم را ! چرا و به چه دلیل با حرفهای خود جامعه را ملتهب می کنید؟ چه قصدی پشت این تفکر است؟ عجیب است این رفتار چندگانه دولت امید!

شما در دولت یازدهم و دوازدهم کجا شفاف بودید؟ کدام قرار داد دولتی نه برای مردم بلکه برای نمایندگان مجلس شفاف بیان شد؟ که حال ادعای شفافی می‌کنید؟ در حالی که خود خوب میدانید که در حادثه ناگوار و تاسف برانگیز هواپیمای مسافربری که داغ شهیدان‌شان تا همیشه در قلب ایران زنده است و همه مردم ایران شریک غم این خانواده های داغدار هستند، طبق اسناد تاریخی ایران به عنوان سریعترین کشور در دنیا اعلام مسئولیت کرد در حالی که فقط به عنوان نمونه در سال 2014 اصابت موشک روسی به هواپیمای مالزی و کشته شدن 298 نفر پس از 3 ماه اعلام گردید . یقیناً بهتر از ما می دانید این نمونه های  تاریخی را.

حال چرا این گونه سخن میگویید قضاوتش با اهل فکر و عقل که بیندیشند چه است پشت این همه تضاد جناب جهانگیری به نظر شما: باید قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را؟ خودتان قضاوت کنید.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه