اخبار داغ

اعتراضات در بیروت همچنان ادامه دارد

اعتراضات در بیروت همچنان ادامه دارد
شماری از مردم لبنان با برگزاری تظاهرات در مقابل پارلمان و مناطق مختلف بیروت، خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معترضان لبنانی در ادامه اعتراضات خود به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه، بعد از ظهر شنبه در چند نقطه از شهر بیروت دست به تظاهرات زدند و با سر دادن شعارهایی خواستار تشکیل یک دولت جدید شدند.

همزمان، صدها لبنانی با تجمع در مقابل پارلمان این کشور، سیاست‌های حاکمیتی را محکوم و تأکید کردند که مردم دیگر نباید تاوان سوء مدیریت و عواقب عدم تشکیل دولت جدید و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن را بپردازند.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروهای  آب پاش کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، صلیب سرخ لبنان شنبه شب اعلام کرد که تا این لحظه ۷۵ نفر در درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در مقابل پارلمان، زخمی و راهی بیمارستان شده‌اند.

لبنان از هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ (۲۸ مهر) صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی هستند.

«حسان دیاب» ۲۸ آذر ماه  با ۶۹ رأی مأمور به تشکیل دولت لبنان شد و پیش‌بینی کرد ظرف شش هفته این اقدام را انجام خواهد داد، اما رایزنی‌هایش طی هفته‌های گذشته پیشرفت قابل ماحظه‌ای نداشته است.

وبگاه «النشره» دیروز (دوشنبه) در گزارشی به تشریح دلایلی پرداخت که باعث شده دولت جدید تا کنون تشکیل نشود.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه