اخبار داغ

پروژه بی‌پایان لوله‌کشی گاز در جنوب کشور؛

وقتی «گاز» در مهد انرژی کشور کیمیا می‌شود

وقتی «گاز» در مهد انرژی کشور کیمیا می‌شود
استان هرمزگان که خود یکی از منابع غنی سوخت های فسیلی است؛ اما از لوله کشی گاز خانگی بی بهره بوده و مردم شهر و روستا های آن با کمبود شدید سیلندر های گاز خانگی مواجه اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ گاز مایع خانگی یا «ال پی جی» یکی از نیاز های اصلی در هر خانه ای به شمار می رود؛ این گاز که مصارف متعددی داشته بیشتر نقش خود را در خانه ها در جهت گرمایشی و پخت و پز ایفا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

کشور ما دومین منابع ذخایرگاز در جهان را در خود جای داده؛ اما در جنوب کشور در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان هنوز در بسیاری از شهرهایشان همچنان مردم از لوله کشی این نعمت بد بو بی بهره اند.

,

استان هرمزگان با دارا بودن میدان های گازی، سرخون، گورزین، چارک، گشوی جنوبی، هنگام و سفید و.... یکی از قطب های تولید نفت و گاز کشور و جهان محسوب می شود که علاوه بر رفع نیاز استان به استان ها و کشور های همجوار نیز صادر می شود.

,

پروژه بی پایان گازکشی در هرمزگان

, پروژه بی پایان گازکشی در هرمزگان,

هرمزگان از منبعی غنی از نفت و گاز است، پروژه لوله کشی گاز برای مصارف خانگی در آن سال ها است که آغاز شده؛ اما پایانی نداشته و برخی از مردم همچنان با سیلندر های آبی و نارنجی دست و پنجه نرم می کنند.

,

موضوع عدم گازکشی خانه ها در این استان و به خصوص شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز آن سال هاست تبدیل به سرخط بسیاری از خبرگزاری ها شده که نتیجه چندانی هم نداشته است.

,

, ,

فقط بیست درصد بندرعباس گازکشی شده است

, فقط بیست درصد بندرعباس گازکشی شده است,

درحال حاضر فقط 20 درصد شهر بندرعباس که خود منابع غنی انرژی را داشته گازکشی شده که آن هم به دلیل مبالغ بالای گرفتن انشعاب تعداد کمی از شهروندان اقدام به خرید اشتراک کرده اند .

,

در بیشتر نقاط مردم از سیلندر های گازی استفاده می کنند که بسیار خطرناک بوده و تاکنون با نشتی و انفجار خود جان بسیاری از شهروندان را گرفته است.

,

سیلندر های گاز موجود در سطح استان بسیار قدیمی بوده و مؤلفه های استانداردی لازم را نداشته که در سایه نبود نظارت این بمب های آماده انفجار به راحتی وارد منازل خواهد شد.

,

در ماه های اخیر کمبود گاز مایع و سیلندر های خانگی تبدیل به یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم در شهر و روستاهای هرمزگان شده است.

,

این روزها شاهد صف های طویل مردمی برای دریافت گاز مایع خانگی و سردرگمی شهروندان در جستجو مراکز فروش سیلندر های گاز هستیم.

,

این در حالی ست که مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه هرمزگان از به انداز بودن تولید سیلندر های گازی خبر داده و دستور العمل های پخش آن را بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت و فرمانداری ها دانسته است.

,

هجوم خودروداران برای استفاده از گاز مایع به جای بنزین

, هجوم خودروداران برای استفاده از گاز مایع به جای بنزین,

تغییر نرخ قیمت بنزین هم به تازگی باعث شده خودرو داران در اقدامی خطرناک گاز خانگی را جایگزین « سی ان جی » کنند، رانندگانی که با جان خود بازی می کنند و گوشه وکنار خیابان ها با استفاده از سیلندرهای گاز مایع مشغول به سوخت زنی خودرو می شوند که علاوه بر داشتن خطرات جانی و مالی بسیار خود می تواند دلیلی بر کم شدن سیلندر های گاز در سطح استان باشد.

,

, ,

در سایر شهرستان های این استان هم اوضاع بهتره نبوده و صف های خرید گاز مایع خانگی به قوت خود باقی است؛ به طوری که در میان صف شهروندان عادی رانندگانی نیز مشاهده می شوند که برای خرید گاز آمده اند؛ سوختن ماشین های متعدد بر اثر استفاده از سیلندرهای خانگی در ماشین ها در چند ماه اخیر ارمغانی از گرانی بنزین به شمار می رود.

,

شهرستان های هرمزگان هم حال بهتری ندارند

, شهرستان های هرمزگان هم حال بهتری ندارند,

مردم شهرستان رودان در فاصله 100 کیلومتری بندرعباس هم از دیگر مناطق این استان می باشد که گاز مایع خانگی در آن تبدیل به کیمیا شده و مسئولان عمده دلیل آن را کاهش سهمیه‌ای توزیع سیلندرهای گاز شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی می دانند.

,

شهرستان بشاگرد در فاصله 220 کیلومتری شهر بندرعباس هم یکی از مناطق ویژه ای است که لوله کشی گاز در آن بسیار دشوار و با صرف بودجه های ملی کلان بوده که مردم از سیلندر های گازی برای پخت و پز خود استفاده می کنند.

,

دردسر های تأمین گاز مایع در بشاگرد

, دردسر های تأمین گاز مایع در بشاگرد,

در برخی از روستا های بشاگرد مردم سیلندر های گاز را تجمیع و از شهرستان های مجاور خریداری می کنند که هزینه های هنگفتی را برایشان دارد؛ تنها شرکت فعال سیلندر پرکنی بشاگرد هم به دلیل بدهی و ورشکستی نمی تواند نیاز های این شهرستان 35هزار نفره را به صورت کامل تأمین کند.

,

مسئولان اقدامی کنند

, مسئولان اقدامی کنند,

با توجه به عدم دسترسی مستقیم شهرستان ها به گاز مایع و در جهت حمایت از شرکت و افرادی که در زمین تأمین و فروش سیلندر ها فعالیت دارند شاید بهتر است که این گاز با نرخ های مناسبتری به دست فروشندگان برسد تا فعالان این زمینه در جهت ارائه خدمات دلگرم شوند.

,

در مرکز استان و شهرستان ها هم مراجع ذی ربط باید ورود کرده و نحوه پخش سیلندر های گاز را بازبینی کرده تا مردم بیش از این سرگردان نباشند.

,

, ,

کیمیایی به نام گاز در مهد انرژی کشور

, کیمیایی به نام گاز در مهد انرژی کشور,

عباس عبدالله زاده از شهروندان بندرعباسی ساکن در محله دامایی، در گفتگو با خبرنگار هرمز با اعلام نارضایتی از کمبود کپسول در سطح شهر، اظهار کرد: تمام شدن گاز خانگی تبدیل به یکی از کابوس های ما شده است.

, هرمز,

وی افزود: پیدا کردن مکانی برای خریداری کپسول های گاز در سطح شهر بسیار دشوار است و بیشتر محل های فروش سیلندر های گاز را تمام کرده اند.

,

این شهروند بندرعباسی به سردرگمی شهروندان جهت خریداری سیلندرهای گاز اشاره کرد وگفت: مکان مناسب و مشخصی برای فروش سیلندر گاز در نظر گرفته نشده و ما گاز منزلمان را از چهار راه پگاه که فروشندگان در حاشیه خیابان سیلندر ها را تعویض می کنند تهیه می کنیم.

,

وی ادامه داد: برای تهیه گاز و جستجو در میان شهر برای پیدا کردن سیلندر گاز، هزینه تمام شده آن بیشتر از یک ماه استفاده از گاز لوله کشی شده است.

,

عبدالله زاده به فرسوده بودن این سیلندر ها اشاره کرد و گفت: هیچ ناظری در محل خرید و توزیع سیلندر ها وجود ندارد و بیشتر آن ها دچار فرورفتگی بر اثر ضربه هستند.

,

وقتی هزینه پیدا کردن گاز، گران تر از نرخ گاز می شود

, وقتی هزینه پیدا کردن گاز، گران تر از نرخ گاز می شود,

جعفر درایی یکی دیگر از شهروندان بشاگردی هم در این خصوص اظهار کرد: در روستا ها پیدا کردن کپسول گاز بسیار دشوار بوده و به قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی رسد.

,

وی ادامه داد: بیشتر مواقع برای تعویض سیلندر گاز مجبوریم به روستا های اطراف مراجعه کنیم که نبود وسیله نقلیه معظل بزرگی برای روستا نشینان است.

,

این شهروند بشاگردی خاطر نشان کرد: نیاز است شرکت گاز به صورت مداوم خودرو هایی را در سطح روستا ها برای تعویض سیلندر گاز ارسال کنند تا این فشار هزینه های بالا از دوش مردم برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه