اخبار داغ

یادداشت؛

آنکس که نداند و نداند که نداند!

آنکس که نداند و نداند که نداند!
رهبر معظم انقلاب اسلامی درجمعه تاریخ ساز توطئه های دشمن در انتخابات را اعلام کردند و برای اینکه بدانیم چه با علم و چه بدون اطلاع در زمین دشمن بازی می کنیم یا خیر، باید ببینیم آیا در پررنگ کردن و پر رونقی انتخابات حرکت می کنیم یا برخلاف آن.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، مرتضی سبزی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعه تاریخ ساز و در خطبه های نماز جمعه که با حضور میلیونی نمازگزاران در 27 دی ماه 98 در مصلای بزرگ تهران برگزار شد، اشاره مهمی بر موضوع انتخابات داشتند و تأکید کردند انتخابات از مهمترین عوامل اقتدار کشور است که کشور را بیمه و دشمن را مأیوس خواهد کرد و باید همه مراقب باشیم که مبادا دشمن این خواسته را محقق و انتخابات را کمرنگ و بی‌رونق کند، در این مورد چند نکته قابل توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

همانطور که می دانیم اسامی افراد تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به داوطلبان و فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه ابلاغ شد.

,

 1. پرده اول:: روزهای قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان، برخی در رسانه‌ها و فضای مجازی ، برای شورای نگهبان خط و نشان کشیدند و این گونه القا کردند که این شورا باید داوطلبان مدنظر آنها را به هر طریق ممکن و بدون نظر گرفتن شرایط، ضوابط و مقررات و بر خلاف وظایف خود تأیید نماید!

,

 این رویه نه تنها در سطح استان، بلکه در سطح کشور نیز بصورت هدفمند و گویا هماهنگ، دنبال شد تا شورای نگهبان را تحت تأثیر قرار دهند. انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی و حتی ورود خواص، به این موضوع و دامن زدن به آن، موید این نکته است.

,

 شاید یکی از دلائلی که این افراد و جریان وابسته به آنها از آن مطمئن و یا حتی مطلع بودند، این بود که می دانستند چه سرنوشتی در انتظار داوطلبان مدنظر آنان است، سرنوشتی که نه شورای نگهبان، بلکه خود آنها نیز بهتر از شورا و یا هر مرجع دیگری از آن باخبر هستند، در غیر این صورت مسائل مطرح شده را در بوق و کرنا نمی کردند.

,

 2. پرده دوم:: گام بعدی این جریان بر این مسیر بود که حتی قبل از گام اول، برای اجرای آتش تهیه علیه شورای نگهبان در زمانی که نتایج بررسی صلاحیت اعلام می شد، آماده باشد. آنها از روز اول اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان ، با هدف تأثیرگذاری بر روی نظر شورای نگهبان ، مطالب مختلفی را منتشر کردند.

,

 به گمان آنان شورای نگهبان با در نظر گرفتن گرایش‌های سیاسی ، افراد را تأیید یا رد می کند و چنین وانمود می کنند که بسیاری از رد شدگان تنها بدلیل گرایش به جناح مخالف، رد شده‌اند، در حالی ملاک شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت افراد، مواد مندرج در قانون انتخابات است و بس. هرچند که همین مواد هم شرایط حداقلی را برای نمایندگان در نظر گرفته و بحثی از کارآمدی افراد نمی کند.

,

این جریان از تاکتیک "دست پیش بگیر تا پس نیفتی"، استفاده می کنند، تا از پاسخگویی و ارائه کارنامه دولت به اصطلاح آنان رحم اجاره‌ای، در امان بمانند. باید از آنان پرسید شورای شهر تهران از زمان حضور در شورا تا به حال، جز تغییر اسامی خیابانها و یا فراموش کردن مردم در برف اخیر چه مطلب قابل ارائه‌ای دارند. یا نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی کدام گره از معیشت مردم را حل کرده‌اند که شورای نگهبان باید آنها را تأیید صلاحیت نماید.گرفتن عکس سلفی با موگرینی فراموش شده است؟ آیا شورای نگهبان باید عکس اینها را در قاب کرده و به دیوار آویزان کند و صبح به صبح به آنها ادای احترام نمایند؟

,

3. پرده سوم:: در راستای حمله به شورای نگهبان و به حالت انفعالی بردن این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام برای گذر از این مرحله، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، لباس رزم پوشیده و اولین راکتهای آتش تهیه علیه شورای نگهبان در خشاب کاتیوشای خود قرار داد.

,

وی با طرح یک سؤال در شبکه های اجتماعی، از افراد تأیید صلاحیت خواست تا جواب پرسش وی را بدهند. وی در مطلب منتشره خود آورده است: "چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته‌ بود: "ما عصاره فضایل ملت نیستیم،بلکه عصاره فضایل شورای نگهبانیم!" حال، این سوال اساسی مطرح است که آیا تاییدشدگان این دوره که براساس بررسی‌های دقیق شورای نگهبان واجد شرایط عمومی و اختصاصی برای نامزدی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی هستند تا چه اندازه می‌توانند عصاره فضایل ملت باشند!" برای پاسخ به این پرسش و تشخیص این نکته مهم، لازم است نامزدهای محترم و مورد تایید شورای نگهبان، بی‌درنگ در مورد ردصلاحیت سایر داوطلبان ، محدود شدن آزادی و حق انتخاب شهروندان و حذف رقیب یا رفیق سیاسی خود به صورت شفاف اعلام نظر کنند تا مردم به صلاحیت، شجاعت و توان آنان برای دفاع از حقوق شهروندان بیشتر پی ببرند. پس اگر می‌خواهند عصاره فضایل ملت باشند، این گوی و این میدان؛ بسم‌ا... .

,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,
اما دو موضوع که باید جناب مدیرکل ارشاد به آن پاسخ دهند، پیشتر از سوال ایشان ضروری به نظر می رسد.
,

آنکه پاسخ می خواهد، باید پاسخگو هم باشد و برای افکار عمومی روشن کند چه ارتباطی میان دستگاه تحت مدیریت او و انتخابات و یا شورای نگهبان وجود دارد؟ آیا ارتباطی کاری میان این اداره با دستگاه‌ها و مجریان انتخاباتی وجود دارد که دیگران از آن بی خبرند، یا اینکه ارتباطی وجود ندارد، و با وجود این فضا اداره تحت نظر خود را به سمت انتخابات سوق داده است؟ آیا مسئولیتی در امر انتخابات دارند؟ آیا مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام مرجع رسمی برای این اظهار نظر هستند؟

,

همه آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام را به یاد داریم، آنجا که ورود افراد بی تخصص در امر انتخابات و قوانین آن، استان را با چه چالش های جدی که در عمر مدیریت انتخاباتی خود ندیده بود، مواجه کردند، شرایطی که هنوز گویا بقایای به جا مانده از آن قرار است فضا را به همان سمت و سو هدایت کند.

,

مدیرکل ارشاد استان توضیح دهند کدام داوطلب مدنظرشان بوده که این گونه از افراد تأیید صلاحیت شده می خواهند به سئوالات وی پاسخ دهند؟ آیا این داوطلب، همان نیست که در روز ثبت و برخلاف روند رایج خبرگزاری دولتی با وی مصاحبه شد؟ موضوعی که باید هر چه سریعتر روشن شود.

,

مگر نه اینکه دولتی ها حق ورود به انتخابات را ندارند و حتی مسئولان ارشد استان بارها در جلسات ستاد انتخابات بسیار بر آن تأکید کردند، پس ورود دولتی‌ها آن هم در سطح یک مدیر کل به موضوع  بررسی صلاحیت ها چه معنا و پشت پرده‌ای دارد؟ موضوعی که سازمان های نظارتی باید به آن ورود کنند.

,

از استاندار ایلام بعنوان نماینده عالی دولت در استان و معاون سیاسی استانداری بعنوان رئیس ستاد انتخابات استان ایلام انتظار می رود به این موضوع ورود و فریب انتشار مطالبی که با اهداف خاص منتشر می شود را نخورده و برخورد صادق و قانونی را داشته باشند.

,

4. پرده چهارم:: میرزا بنویسان دیروز جریان اصلاحات در استان ایلام نیز در رابطه با فهرست صلاحیت‌ها به گونه‌ای نوشتند که گویا قرار است شورای نگهبان تاوان اختلاف این اردوگاه را بپردازد.

,

جریان اصلاحات در استان ایلام در هیچ دوره‌ی زمانی انتخابات مجلس به اندازه انتخابات پیش‌رو دچار تشتت و اختلاف نظر نشده، این شرایط در کمتر از دو ماه مانده تا انتخابات، نمود بیشتری به خود گرفته، بطوریکه به گوش می رسد از همین اردوگاه برخی این روزها بدنبال تماس های مکرر برای تأیید صلاحیت خود برای رقابت با هم طیف سیاسی خود و نه رقابت با رقیب سیاسی خود در انتخابات پیش‌رو هستند.

,

برخی نیز که گزینه خود را در لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده ندیدند، دست به کار شده و حتی به جای مردم نظرات شخصی خود را القا و این گونه ادعا می کنند که میزان مشارکت عمومی با این روند کاهش می یابد! در صورتیکه در دور گذشته تعداد کمتری نسبت به دوره فعلی تأیید صلاحیت شده بودند.

,

برخی دیگر تنها بر اساس تفکرات حزب گونه فهرست صلاحیت‌ها را تحلیل می کنند و ادعا می کنند که جناح بندی‌ها رعایت نشده است، اگر چه در امر بررسی صلاحیت ها همانطور که در بالا نیز گفته شد براساس قانون و قوانین عمل خواهد شد ، اما اگر به قول این تحلیلگران حزبی هم نگاهی اجمالی – جناحی به لیست صلاحیت ها بیاندازیم، در می یابیم که افراد شاخصی از جریان‌های سیاسی و نه یک جریان در این لیست یا رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

,

همه این پرده ها و جریان ها و افراد در این مسیر یا نخواسته اند قوانین انتخابات را یاد بگیرند و به قانون احترام بگذارند یا اینکه دانسته این کار می کنند و چه زیبا مثل معروف می گوید: "آنکس که نداند و نداند که نداند"، کسانی که خود را علامه دهر می دانند و ادعا می کنند که بسیار می دانند.

,

باید یک تبریک جانانه به شورای نگهبان گفت که همیشه به دور از حواشی و فضاسازی های سیاسی کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد و این بار نیز نشان داد بعنوان یکی از چهار دستگاه مهم نظام جمهوری اسلامی که سابقه روشن و درخشانی دارد، اسیر این فضاسازی ها و حواشی نشده و نخواهد شد.

,

در پایان باید یادآوری کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی درجمعه تاریخ ساز که در بالا هم به آن اشاره شد، توطئه های دشمن در انتخابات را اعلام کردند و برای اینکه بدانیم چه با علم و چه بدون اطلاع در زمین دشمن بازی می کنیم یا خیر، باید ببینیم آیا در پررنگ کردن و پر رونقی انتخابات حرکت می کنیم یا برخلاف آن.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه