اخبار داغ

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

تأسیس دانشکده توانبخشی در کرمانشاه برای نخستین بار

تأسیس دانشکده توانبخشی در کرمانشاه برای نخستین بار
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تأسیس دانشکده توابخشی در این استان برای نخستین بار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مظفر خزایی در گفتگو با مرصادنیوز با بیان اینکه تأسیس دانشکده توانبخشی برای نخستین بار در استان کرمانشاه به تصویب وزارتخانه رسیده است، اظهار داشت: سه رشته کاردرمانی، فیزیوتراپی و کار درمانی در قالب دانشکده توانبخشی سال آینده دانشجو می‌پذیرد که در هر سه رشته جذب هیأت علمی انجام شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: اقدامات لازم برای راه اندازی دانشکده توانبخشی برای جذب هیأت علمی، تأمین فضای ساختمانی و تأمین فضای فیزیکی توانبخشی انجام شده است و در زمان کوتاهی گروه‌های آموزشی این دانشکده مشخص می‌شوند.

,

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در سال آینده در دانشکده توانبخشی پذیرش دانشجو از سراسر کشور خواهیم داشت، عنوان کرد: تعداد این دانشکده در کشور زیاد نیست.

,

این مسئول با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته تلاش شده است که سه رشته مرتبط را تصویب کنیم و این سه رشته در شورای گسترش دانشگاه تصویب شده است، ادامه داد: با تصویب شورای گسترش وزارتخانه، همزمان تاییدیه تأسیس دانشکده توانبخشی نیز گرفته شده است.

,

خزایی تصریح کرد: بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری علاقه دارند تا به رشته‌های زیر مجموعه توانبخشی ورود پیدا کنند و رشته‌های زیر مجموعه توانبخشی دارای بازار کار و متقاضی زیادی است.

,

وی بیان داشت: افراد متقاضی رشته‌های توانبخشی همچون شنوایی سنجی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی نمرات کنکور بالایی را بعد از سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانسازی دارا هستند و اغلب داوطلبان کنکور به دلیل بازار کار رشته‌های توانبخشی را انتخاب می‌کنند.

,

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه رشته‌های توانبخشی مورد نیاز جامعه است، خاطرنشان کرد: رشته‌های زیر مجموعه توانبخشی به هر دانشگاهی داده نمی‌شود و تصویب دانشکده توانبخشی در کرمانشاه پروسه بسیار سخت و طولانی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه