اخبار داغ

مکرون فرار کرد؛

مکرون و همسرش از بیم حمله معترضان پا به فرار گذاشتند

مکرون و همسرش از بیم حمله معترضان پا به فرار گذاشتند
نیروهای پلیس فرانسه رئیس جمهور این کشور را از یک سالن تئاتر در پاریس در حالی خارج کردند که معترضان تلاش می‌کردند تا وارد ساختمان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر گزارش "راشاتودی" پس از آنکه یک روزنامه نگار به نام «طا‌ها بوهافس» از داخل سالن تئاتر «بوف دو نورد» خبر از حضور «امانوئل و برژیت ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و همسرش داد، ده‌ ها تن از مخالفان و معترضان به سیاست‌ های او خود را به جلوی این سالن تئاتر رساندند و تلاش کردند با زور، خود را به داخل سالن نمایش برسانند که با دخالت نیرو‌های امنیتی و پلیس ضد شورش به خشونت کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

پلیس همچنین طا‌ها بوهافس روزنامه نگاری که خبر حضور ماکرون را منتشر کرده بود، بازداشت کرد.

,

برخی رسانه‌ ها از درگیری معترضان و پلیس در خارج از سالن تئاتر و در خیابان‌ های اطراف خبر دادند.

,

, ,

, ,

 

,

این درگیری ها به درگیری میان حامیان و مخالفان رئیس جمهور فرانسه کشیده شد و بنابر گزارش رسانه های محلی تعدادی از رستوران ها که محل تجمع حامیان مکرون بوده است به کلی در آنش درگیری سوختند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

عده ای از هنرمندان رشته موسیقی نیز در حمایت از این خیزش مردمی موسیقی اپرای خود را بیرون از این سالن تئاطر در سرمای سوزناک زمستان اجرا کردند.

,

, ,

بسیاری از مردم فرانسه، نسبت به سیاست های ریاضتی که از سوی دولت مکرون به آن ها تحمیل شده ناراضی هستند، این سیاست ها همچنین شامل تغییرات گسترده در مورد قوانین و حقوق بازنشستگی است که یکی از دلایل خشم مردم از دولت مکرون است.

,

از اواسط ماه نوامبر سال گذشته میلادی یک جنبش مردمی به نام جلیقه زردها برای مبارزه با قوانین ریاضتی دولت، در فرانسه تشکیل شد و خیابان های شهرهای فرانسه را به عرصه مبارزات مردمی با قوانین دولت تبدیل کرد، این خیزش مردمی با جلیقه زرد خیلی زود به دیگر کشورهای اروپایی همچون بلژیک، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و حتی آمریکا منتقل شد و به "جنبش جلیقه زردها" معروف شد.

,

 

,

, ,

از سال گذشته تا کنون اعتراضات مردم فرانسه با خشونت پلیس فرانسه سرکوب شده است، از سال گذشته تا کنون بیش از ده تن از مردم فرانسه و بلژیک در این اعتراضات توسط سرکوب پلیس فرانسه کشته شده اند و بیش از 4000 نفر مجروح و زخمی شده اند.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه