اخبار داغ

یادداشت؛

معضل آلودگی هوا را به دغدغه اصلی در رسانه‌‌های اجتماعی تبدیل کنیم

معضل آلودگی هوا را به دغدغه اصلی در رسانه‌‌های اجتماعی تبدیل کنیم
معضل آلودگی هوا که سلامت آحاد جامعه را تهدید می‌کند به یک اولویت و دغدغه اصلی در رسانه‌‌های اجتماعی تبدیل کنیم تا به عنوان یک شهروند با در نظر گرفتن وجدان و رعایت حقوق شهروندی برای کاهش آلودگی شهر خود کاری انجام داده باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز ۲۹ دی‌ماه روز ملی هوای پاک است اما از شعار تا عمل راهی بس طولانی در پیش است و تاکنون برای  کلانشهرهایی همچون تهران، اراک، اصفهان، شیراز و … که همیشه با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند هنوز کاری حساب شده و عملی از سوی مسئولان محیط زیست انجام نشده است و مسئولان در برخورد با آلودگی هوا چاره‌ای به جز تعطیلی مدارس و محدودیت یکی دو روزه وسایل نقلیه نداشته و ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

امسال همدان نیز به شمار کلانشهرهای آلوده کشور اضافه شد و مسئولان استان را مجبور به تشکیل کارگروه هوای ناسالم کرد.

,

البته کارشناسان محیط زیست علت اصلی آلودگی هوا در همدان را پایداری هوای سرد و عدم وزش باد می‌دانند اما افزایش حجم خودرو و شلوغی شهر و گسترش شهرنشینی نیز نمی‌تواند در این آلودگی بی‌تاثیر باشد.

,

اساساً آلودگی هوا نباید به معضلی تکراری تبدیل شود چراکه داشتن هوای پاک نه فقط یک روز بلکه بیش از یک روز خاص باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد.

,

سوالی که امروز در این زمینه از مسئولان محیط زیست داریم این است که آیا وقت آن نشده که به این مسئله مهم در کشور نگاه راهبردی نه شعاری داشته باشیم و البته به همکاران خود در رسانه‌ها می‌گویم که ما به عنوان چشم‌های بینای جامعه چرا نباید معضل آلودگی هوا را که سلامت آحاد جامعه را تهدید می‌کند به یک اولویت و دغدغه اصلی در رسانه‌‌های اجتماعی تبدیل کنیم.

,

البته علاوه بر وظیفه دولت، نقش مردم نیز در داشتن هوای پاک نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده دارد و اینکه هر فرد نسبت به این معضل در جامعه بتواند حساس و دغدغه‌مند باشد و به فکر انجام کارهایی باشد که تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد برای مثال هر فرد می‌تواند در هفته یک روز را بدون خودرو برای رفتن به سر کار برنامه‌ریزی کند و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی برای تردد استفاده کند و از خودروی شخصی خود در موارد ضروری و نبود دسترسی آسان در برخی مسیرها استفاده کند کاری که بسیاری از کشورهای دنیا انجام می‌دهند.

,

پس بیاییم ما نیزهر کدام به عنوان یک شهروند با در نظر گرفتن وجدان و رعایت حقوق شهروندی برای کاهش آلودگی شهر خود کاری کنیم تا در روز هوای پاک یک قدم عملی رو به سوی جلو حرکت کرده باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه