اخبار داغ

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان خبر داد؛

عفو 95 میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان

عفو 95 میلیارد تومانی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان
موسوی قوام گفت: ستاد دیه، اخذ رضایت شاکی به ویژه در شورای حل اختلاف را دنبال می‌کند و تاکنون از طریق مذاکره با ۱۶۶ نفر از شاکیان، حدود ۹۵ میلیارد تومان بخشیده شده که بیشتر مربوط به اعسار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز موسوی قوام در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به تشکیل ۱۷ جلسه ستاد دیه در سال جاری گفت: جلسات مذکور در راستای آزادی ۲۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: بیش از ۸ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد از زندانیان هزینه شده است، ۱۹۸ نفر از محل کمک های مردمی، شش نفر از محل کمک های ویژه ستاد دیه مرکز با پرداخت ۴۰۸ میلیون تومان، ۱۱ نفر از طریق پرداخت تسهیلات بانکی با مبلغی بیش از یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان و ۱۲ نفر از طریق پرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان توسط صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد شده اند.

,

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: ستاد دیه، اخذ رضایت شاکی به ویژه در شورای حل اختلاف را دنبال می کند و تاکنون از طریق مذاکره با ۱۶۶ نفر از شاکیان، حدود ۹۵ میلیارد تومان بخشیده شده که بیشتر مربوط به اعسار است.

,

موسوی قوام ادامه داد: بر اساس آخرین میزان وصولی کمک های مردمی در جشن های گلریزان استان از میزان تعهد بیش از ۹ میلیارد تومانی تاکنون ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به واسطه کمک های خیران و شرکت ها جذب شده است.

,

وی با بیان اینکه آمار ورودی زندانیان جرائم غیرعمد رو به افزایش است، مطرح کرد: در سه ماهه اخیر سال جاری این اآمار افزایش یافته است از این رو طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ نفر مددجوی جرائم غیرعمد، به زندان های استان کرمان وارد شده اند.

,

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر ۲۳۰ نفر مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان وجود دارند که از این تعداد ۱۱۵ نفر زندانی به دلیل چک های برگشتی و بدهی مالی، ۸۴ نفر به علت بدهی مهریه، ۱۷ نفر عدم پرداخت نفقه، ۱۰ نفر بدهکار دیه تصادفات و چهار نفر مربوط به بدهی حوادث کارگاهی هستند.

,

موسوی قوام در پایان عنوان کرد: از سال های گذشته تا پایان سال ۹۷ تنها ۱۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان وجود دارد که ستاد دیه نمی تواند برای آنها کاری کند و باید اعسار آنها پذیرفته شود، چهار نفر از این زندانیان در کرمان، چهار نفر در رفسنجان، 2 نفر در بم، 2 نفر در زرند، یک نفر در منوجان و یک نفر در جیرفت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه