اخبار داغ

تکرار مشکل همیشگی؛

برف آمد، باز هم تاکسی‌ ها خواب ماندند

برف آمد، باز هم تاکسی‌ ها خواب ماندند
طبق آنچه که از سطح شهر گزارش شده است، همچون همیشه تاکسی ها در روز برفی تهران ناپیدا شده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همیشه با بارش برف و باران شاهد کندشدن عبور و مرور و آبگرفتگی معابر در شهر تهران هستیم که تردد خودرو‌های شخصی در روز‌های برفی بیشترین نقش را در این ترافیک دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بارش برف برای کلان شهر‌هایی که از مشکل آلودگی هوا رنج می‌برند، نعمت بسیار بزرگی حساب می‌شود، اما برخی شهروندان تهرانی در روز‌های برفی ترجیح می دهند برای تردد‌های خود در شهر حتی برای خرید‌های خرده به جای استفاده از چتر و مدت کوتاهی پیاده روی از خودرو‌های شخصی خود استفاده کنند.

,

برای فرار از ترافیک مخصوصا در روز‌های بارانی و برفی، بهترین راه و جلوگیری از آلودگی هوا در تهران استفاده از وسایل نقلیه عمومی است، اما شلوغی مترو و اتوبوس در روز‌های برفی از یک طرف و سوار نکردن رانندگان تاکسی از طرفی دیگر موجب دردسر برای شهروندان می شود!

,

طبق آنچه که از سطح شهر گزارش شده است، همچون همیشه تاکسی در این روزها پیدا نمی‌شود اگر هم تاکسی ببینید بیشتر به دنبال مسافران دربستی بوده و خطوط تاکسی ها هم خالی از این سیستم به اصطلاع خرد حمل و نقل عمومی هستند.

سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرده: «مردم در روز های بارانی و برفی پلاک تاکسی هایی را که تنها مسافر دربستی سوار می کنند، به سامانه ۱۸۸۸ اعلام کنند»؛ اما تاکسی‌هایی که اصلا در سطح شهر نمی‌آیند را چگونه باید شناسایی کرد؟!

,
,
,

به نظر تاکسی‌های تهران دردی از حمل‌و نقل عمومی درمان نمی‌کنند و اگر در روزهای عادی هم مسافربرهای شخصی نباشند، شهروندان ترددشان کاملا با مشکل مواجه می‌شود.

,

رازقی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت با گلایه از عدم همکاری تاکسی‌ها در روزهای بارانی و برفی با انبوه مسافران، گفت: متأسفانه تاکسی جوابگو نبوده و خیلی از تاکسی‌ها در محل‌هایی که باید باشند، نبودند و شاهد ازدحام مسافران در سطح شهر هستیم.

,

البته حجت مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته است: مردم باید در روزهای برفی و بارانی خود مدیریت کنند و وقوع ترافیک در چنین مواردی در همه دنیا ممکن است به وقوع بپیوندد و موضوع غیرعادی نیست.

,

مدیران شهری معتقدند مردم در روزهای برفی و بارانی باید کمترین استفاده از خودروهای شخصی را داشته باشند و از حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند ولی مردم می‌گویند در روزهای برفی حمل و نقل عمومی کارشان را راه نمی‌اندازد و دوای دردشان نیست چرا که تاکسی‌ها به دنبال مسافر دربستی‌اند و اتوبوس‌ها با تاخیر حرکت می‌کنند، مترو هم که مملو از مسافر و باید شاهد رفتن چندین قطار باشی تا بالاخره جایی برای سوار شدن پیدا شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه