اخبار داغ

اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی از اهالی شهرستان لردگان

اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی از اهالی شهرستان لردگان
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی از اهالی شهرستان لردگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ افزود: با اعلام رضایت خانواده مرحوم مجید امیری، بیمار مرگ مغزی ۳۸ ساله از اهالی لردگان، اعضای این بیمار در بیست و هفتمین روز از دیماه ۹۸ به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

وی تصریح کرد: دو کلیه این بیمار مرگ مغزی توسط دکتر شیرانی رئیس بخش پیوند کلیه و تیم مجرب همکاران وی به دو مرد ۳۶ و ۳۸ ساله نیازمند به پیوند کلیه پیوند زده شد و کبد به شیراز انتقال یافت.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۵۰ پیوند کلیه با موفقیت در بخش پیوند کلیه بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد با موفقیت انجام شده است.

سیاح افزود: در سحرگاه بیست و هشتمین روز از دیماه ۹۸ نیز اعضای بیمار مرگ مغزی فاطمه نوروزی، ۴۲ ساله، از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان در اتاق عمل مرکز آموزشی و درمانی آیت اله کاشانی شهرکرد جداسازی و کبد و کلیه ها به شیراز و بخشی از نسوج وی به تهران منتقل شد.

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱ مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی با اعلام رضایت خانواده های سخاوت مند این عزیزان در استان انجام شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه