اخبار داغ

عماد افروغ:

قدرت نرم آمریکا فروریخت/ تلاش دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی ایران

قدرت نرم آمریکا فروریخت/ تلاش دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی ایران
قدرت نرم آمریکا در حمله به عین‌الاسد و تشییع باشکوه سردار سلیمانی شکسته شد و زمانی که قدرت نرم یک نظامی فرو می‌ریزد، روی قدرت سختش هم اثر می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عماد افروغ، جامعه شناس و پژوهشگر و نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به دستاوردهای مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش، اظهار داشت: اگر برای تحت الشعاع قرار گرفتن تشییع باشکوه پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و حمله موشکی ما به پایگاه عین الاسد، شاهد هیچ اقدامی از سوی دشمن نبودیم، جای تعجب داشت. این اتفاقات نشان داد که هم مراسم تشییع پیکر، یک مراسم باشکوه، باعظمت و غیرمترقبه بوده و هم واکنش نظامی ما به پایگاه عین الاسد موجب شد تا بسیاری از بلندپروازی ها، بزرگنمایی‌ها و غیرمترقبه‌ها شکسته و قابل مترقبه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد:  یادمان نرود که آمریکا با استفاده از آن فرآیند هژمونیکش، آمریکا شده است، یعنی قطع نظر از اینکه آمریکا یک قدرت نظامی است(نمی‌توان قدرت نظامی آن را انکار کرد)، اما این قدرت نظامی بیش از حد بزرگنمایی شده بود و این بزرگنمایی قدرت نظامی در گرو آن سازمان ها و رسانه‌هایی بوده که در اختیار آمریکا است.
,
 
,
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ آمریکا بیش از آن که متکی به قدرت نظامی‌اش باشد، متکی به قدرت نرم است و سعی می‌کند از این طریق این قدرت سخت را بیش از حد جلوه دهد و آن هم از طریق رسانه‌های اغوایی و القایی که در اختیار دارد.
,
 
,
قدرت آمریکا در بزرگنمایی توان نظامی‌اش شکسته شد
, قدرت آمریکا در بزرگنمایی توان نظامی‌اش شکسته شد,
 
,
وی بیان کرد:‌ اگر شما سازمان‌های در اختیار آمریکا را نادیده بگیرید، یعنی قدرت آمریکا را فهم نکرده‌اید؛ آمریکا درست است که قدرت نظامی دارد، اما آن قدرت نظامی که از خود نشان می دهد، با اتکا به این قدرت های هژمونیک، استیلایی و نرم است که قدرت نظامی اش را بیش از حد جلوه می دهد، اگر آن قدرت نرم یا قدرت هژمونیکش شکسته شود، آن قدرت نظامی که بیش از اندازه جلوه می‌کند هم شکسته خواهد شد.
,
 
,
افروغ اظهار داشت:‌ اگر به دیالکتیک قدرت نرم و سخت باور داشته باشیم، زمانی که قدرت نرم یک نظامی فرو می ریزد، روی قدرت سختش هم اثر می گذارد، این نکته اساسی است، یعنی قدرت سخت هم در حدی که است توان لازم را به آن کشور نمی‌دهد. ما قدرت سختی در اختیار داریم و اگر این قدرت نرم را در خدمت قدرت سخت به کار نگیریم، همین حد قدرت سخت را هم نمی فهمیم و درک نمی‌کنیم.
,
 
,
ترس از مواجهه نظامی با آمریکا ریخته شد
, ترس از مواجهه نظامی با آمریکا ریخته شد,
 
,
وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه از هرچیزی که می‌ترسید، واردش شوید، گفت: تا حدودی ما می ترسیدیم که وارد مقابله نظامی با آمریکا شویم اما به حمدالله آمریکا خودش ما را وارد موضوعی کرد که ما می ترسیدیم؛ با واکنش نظامی به پایگاه عین الاسد به نوعی ترسمان فروریخت. عده‌ای  تهدیدات آمریکا را جدی می‌گرفتند که ما همه گزینه های مان روی میز است، از جمله حمله نظامی. وعده ای به نام دلایلی خوف این موضع را داشتند که نکند این اتفاق بیفتد.
,
 
,
بنابر گزارش فارس، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ آمریکا خودش کاری کرد ما وارد این ماجرا شویم و ترس مان ریخته شد و فهمیدند که ما چه قدرت نظامی داریم و ما تازه فهمیدیم که قدرت نظامی مان چه قدرتی است. همین موضوع که مقام معظم رهبری می فرمایند سپاه از قدرت نظامی خودش می‌گوید ادعای پوچی نیست و به گزاف نمی گوید.
,
 
,
وی ادامه داد:‌ با این اقدامات اخیر قدرت هژمونیک و استیلای آمریکا فروریخت و قدرت واقعی سخت و نرم ما به رخ جهانیان کشیده شد و چون این قدرت به رخ کشیده شد، ترسم‌مان فروریخت و شجاعت مان احیا شد و گفتمان انقلاب اسلامی دوباره بازتولید و رخ نمایی کرد.
,
 
,
آمریکا با قدرت رسانه‌ای می‌خواهد پیروزی سخت و نرم ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد
, آمریکا با قدرت رسانه‌ای می‌خواهد پیروزی سخت و نرم ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد,
 
,
افروغ اظهار داشت: مسلم است که آمریکا به دلیل همان قدرت نرمی(قدرت غیرنظامی،‌سازمان‌های جهانی بین‌المللی،‌قدرت رسانه‌ای) که در اختیار دارد، می‌کوشد تا پیروزی سخت و نرم ما را تحت الشعاع قرار دهد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد:‌ اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد و در آن تعدادی از عزیزان مان به شهادت رسیدند، مستمسکی شد برای اینکه دشمن آن حادثه بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند که البته مدیریت خوبی شد، به رغم اما و اگرهای و عارضه ای که اتفاق افتاد.
,
 
,
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ خانواده های داغدار متوجه قضایا شدند که ممکن است خطایی در کار بوده باشد، به رغم اینکه اما و اگر وجود دارد و باید تحقیق کافی انجام شود، اما به هرحال با این قضیه کنار آمدند. این اتفاق البته یک پیام دارد مبنی بر اینکه در شرایط جنگ هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و کسی نباید استقبال جنگ برود.
,
 
,
عذرخواهی و برخورد شجاعانه فرماندهان ما نوعی برخورد نرم متعالی بود
, عذرخواهی و برخورد شجاعانه فرماندهان ما نوعی برخورد نرم متعالی بود,
 
,
وی بیان کرد:‌ ما نشان دادیم در مواجه با چنین حادثه ای هم از آن روش های اسلامی عبور نمی کنیم و صادقانه مسئولیت موضوع را به عهده گرفتیم. اگر این موضوع را مقایسه کنیم با زمانی که آمریکا  هواپیمای مسافربری ما را زد؛ آنها در آن زمان به کاری که انجام دادند، با وقاحت افتخار کرد ندو حتی به آن کسی که مرتکب این قضیه شد، تاج گل هدیه کرد درحالی که فرماندهان مان آمدند و از این خطایی که صورت گرفت عذرخواهی کردند و مسئولیت را برعهده گرفتند.
,
 
,
افروغ اظهار داشت:‌ برخورد فرماندهان ما شجاعانه و به نوعی برخورد نرم متعالی است و حتی تسلای خاطر بازماندگان می‌شوند. آنها حتی برای جان باختگان پرونده شهادت باز می‌کنند و  در مصاف نرم هم اخلاقی‌تر، اسلامی‌تر و الهی‌تر برخورد می‌کنیم. همه این موضوعات نشان می‌دهد اقدامات مان(تشییع باشکوه سردارمان، اصابت موشک به پایگاه عین الاسد) اثربخش بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه