اخبار داغ

مدیر ورزش وجوانان نکا مطرح کرد؛

افزایش سرانه ورزش نکا با کمک بخش خصوصی و دستگاه‌ها

افزایش سرانه ورزش نکا با کمک بخش خصوصی و دستگاه‌ها
مدیر ورزش و جوانان نکا گفت: طبق برنامه، 50 درصد از سرانه ورزشی در شهرستان سهم اداره‌ ورزش و جوانان، 35 درصد سهم سایر ارگان‌ها و 15 درصد باقیمانده نیز سهم بخش خصوصی است که با اجرای کامل سهم 50 درصدی ورزش و جوانان، سرانه ورزش در نکا از نظر زیرساختی به 1.2 متر برای هر نفر رسیده است و هشتمین شهر استان در این زمینه به شمار می‌آییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به نیاز جدی به برنامه‌ریزی دقیق در هسته‌های مختلف ورزشی باتوجه به نقش بسزای تربیتی آن در کشور، اظهار کرد: ورزش هم پیشگیری و هم ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی داد و هم مشکلات ناشی از عدم تحرک در جامعه جهانی به خصوص کشور خودمان فعالیت‌های بدنی را ضروری‌تر ساخته است.

وی افزود: لازم است تا مجموعه‌های دخیل در شهرستان، استان و کشور برای ترویج هرچه بیشتر در ورزش همگانی و قهرمانی ورود جدی‌تری پیدا کنند چراکه نشاط اجتماعی نیاز ضروری جامعه بوده که با ورزش به عنوان کم‌هزینه‌ترین راه قابل دستیابی است.

مدیر ورزش و جوانان نکا خاطرنشان کرد: به رونق ورزش همگانی در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه نیز اشاره شده و در همان راستا طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت در سطح شهرستان نکا برنامه‌ریزی شده که جزو شهرستان‌های دارای سرانه خوب ورزشی در سطح مازندران بوده و در ورزش همگانی نیز جزو شهرستان‌های برتر استان قرار داریم.

این مسئول اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخشی از طرح‌های بلند مدت انجام شد اما بخش دیگر در زمینه ورزش قهرمانی با توجه به مشکلات شهرستان انجام نشده است که باید مورد پیگیری جدی مسئولان قرار بگیرد چراکه بیشتر آن ملی است.

وی گفت: برای ایجاد انگیزه به ورزش همگانی باید ابتدا ورزش قهرمانی را دنبال کنیم که در این زمینه ورزش همگانی به تنهایی چندان اثرگذاری ندارد برهمین اساس تیم‌های کشتی و والیبال از نکا در سطح مسابقات کشوری شرکت کردند که تیم والیبال ما در رده‌های بالای جدول استقرار دارد.

رضایی تصریح کرد: نگاه به ورزش نگاه به آتیه‌سازان شهرستان است که هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است بنابراین انتظار این است که نگاه ویژه به قهرمانان که خود سبب انگیزه سایر جوانان شهرستان می‌شود داشته باشیم.

وی افزود: طبق برنامه، 50 درصد از سرانه ورزشی در شهرستان سهم اداره‌ ورزش و جوانان، 35 درصد سهم سایر ارگان‌ها و 15 درصد باقیمانده نیز سهم بخش خصوصی است که با اجرای کامل سهم 50 درصدی ورزش و جوانان، سرانه ورزش در نکا از نظر زیرساختی به 1.2 متر برای هر نفر رسیده است و هشتمین شهر استان در این زمینه به شمار می‌آییم.

مدیر و رزش و جوانان نکا اذعان کرد: در سطح شهرستان نکا 13 مکان سرپوشیده دولتی و 17 مکان روباز دولتی وجود دارد اما در سطح شهر نکا وضعیت چندان مناسب نیست البته هفت پروژه نیمه کاره در شهرستان وجود دارد که در دست اقدام بوده و چون جزو پروژه‌های ملی محسوب می‌شود باید پیگیری از سطوح بلاتر نیز صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: هر ساله نزدیک به 20 قهرمان ملی زن و مرد از نکا داریم که باتوجه به شرایط شهرستان خوب است و در مجموع 14 تیم در سطح استان و 6 تیم در سطح کشور از این شهرستان حضور و فعالیت دارند.

وی گفت: این نشان می‌دهد وضعیت استعدادهای فردی ورزشی در این شهرستان مطلوب بوده و با افزایش سرانه و تحقق امکانات مناسب‌تر می‌توان هم در ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی شاهد نتایج بهتری بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه