اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

قانون جامع هوای پاک در دستور کار قرار گیرد/ نقش آلودگی هوا بر شیوع و بروز بسیاری از بیماری‌ها غیر قابل انکار است

قانون جامع هوای پاک در دستور کار قرار گیرد/ نقش آلودگی هوا بر شیوع و بروز بسیاری از بیماری‌ها غیر قابل انکار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: نقش آلودگی هوا بر شیوع و بروز بسیاری از بیماری‌ها غیر قابل انکار است و این امر توسط بسیاری از پژوهش گران به اثبات رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ به مناسبت ۲۹دی ماه "روز هوای پاک"، گفت: اعلام روز ملی هوای پاک به وجود آمدن حساسیت بیشتر در بین اقشار مختلف مردم و مسئولین است و با توجه به اینکه در کاهش آلودگی هوا، افزایش آگاهی عمومی و مشارکت عموم مردم  و افزایش هماهنگی بین‌بخشی از راهکارهای رسیدن به این هدف است، این مناسبت می‌تواند بسیار تأثیرگذار و دارای نتایج اثربخش باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, دیارآفتاب,

جمالیان به شعار هفته هوای پاک امسال با عنوان " هوای پاک، اقدام و عمل" اشاره کرد و افزود: این خود گویای این نکته است که زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است و برای داشتن هوایی پاک و سالم و کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا در جامعه و اثرات مخرب آن بر سلامتی عموم مردم، می بایست اقدامات اساسی را انجام دهیم و دادن شعار و داشتن تفکری زیبا برای هوایی پاک کفایت نمی کند.

,

وی ادامه داد: می بایست تک تک مردم از کوچک تا بزرگ و همه مسئولین هر نوع اقدام و عملی که سبب پاکیزه تر شدن هوای شهرمان می شود را به انجام برسانند و همگی دست به دست هم دهیم تا "هوا" این عنصر حیاتی زندگی را آلوده نکنیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: امروزه استفاده از رسانه ها‌ی همگانی و فضای مجازی و فعالیت‌های سازمان یافته برای آموزش و افزایش سطح آگاهی و در نهایت تغییر نگرش در مردم در مورد تهدید‌های آلوده کننده‌های هوا، بسیار مهم و ضروری است و رسانه‌ها یکی از اولین ابزار‌های ما برای ایجاد تغییر در جامعه به شمار می‌آیند.

,

جمالیان با اشاره به اینکه شهر اراک به‌ عنوان یکی از هشت شهر آلوده کشور، مشمول اجرای طرح کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها در برنامه پنجم توسعه شده است، گفت: قانون جامع هوای پاک در سریعترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد و با برنامه ریزی و شرایط نظارتی قوی‌تر اجرا شود و برای داشتن شهری سالم و پاک علاوه بر تلاش مضاعف مسئولین مشارکت آحاد مردم را در تمام زمینه ها می طلبد تا بتوانیم هوایی پاک و آسمانی آبی را به کودکانمان هدیه کنیم.

,

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی، توسعه حمل و نقل عمومی در شهر ها، کیفیت بخشی به سوخت‌های فسیلی، حرکت به سمت انرژی‌های پاک و... همه و همه از اقداماتی است که باید در راستای کاهش آلودگی هوا به انجام پذیرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تأکید بر اینکه یقیناً نقش آلودگی هوا بر شیوع و بروز بسیاری از بیماری ها غیر قابل انکار است و این امر توسط بسیاری از پژوهش گران به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران مزمن، سالمندان، کودکان و زنان باردار و تمامی افراد در معرض خطر از حضور در فضاهای شهری خودداری کنند و در صورت مشاهده علائمی چون سرفه‌ احساس سوزش و درد در قفسه سینه، تهوع و تپش قلب، سردرد و سرگیجه به مراکز بهداشتی و درمانی استان  مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه