اخبار داغ

انگلیس؛ بعد از 40سال شکست متوالی توسط چه کسی می خواهد انتقام بگیرد؟!

انگلیس؛ بعد از 40سال شکست متوالی توسط چه کسی می خواهد انتقام بگیرد؟!
پس از اجرای نهضت تنباکو با حکم "میرزای شیرازی" و تبعیت مردم ایران از آن، وی شروع به گریه کرد! پرسیدند علت این گریه چیست؟ در حالی که مخالف شدید استکبار خارجی و استبداد داخلی هستید. می گویند "میرزا" در جواب شاگردان خود گفته است که از امروز "انگلیس" توانمندی مراجع و حکم فتوا را فهمیده و از این پس برای خنثی کردن این مهم نقشه ها می کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، شاه قاجار برای تأمین هزینه سفر خود به فرنگ، امتیاز خرید و فروش تنباکو را به "ماژور تالبوت" تاجر انگلیسی داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

خبری که باعث شد بسیاری احساس نگران شوند و دست به درگیری با مأموران دولتی بزنند که البته فائده ای نداشت زیرا این دوای کار نبود چون تنباکو ارتباط مستقیمی با معیشت و زندگی روزمره آن روز مردم ایران داشت.

,

بهر حال حکومت هر کاری می کرد و مردم جست و گریخته به مقابله با این قضیه پرمی داختند تا خبر به "میرزای شیرازی " مرجع اعلم آن روز شیعیان رسید

,

میرزای شیرازی هم در جواب استفتا و کمک خواهی مردم استعمال تنباکو را حرام اعلام کرد و وقتی این خبر به مردم رسید، علاوه بر مردم عادی، زنان حرمسرای شاهی هم در اقدامی قلیان ها را شکستند و از استفاده از تنباکو سر باز زدند.

,

وقتی کار به اینجا رسید دولت و طرف انگلیسی مجبور شد که این قرارداد انحصاری را بشکند و شرایط به صورت عادی برگشت.

,

مریدان خبر را به میرزا رسانند و از این مهم احساس خوشحالی می کردند اما می گویند که میرزای شیرازی شروع به گریه کرد، جریان را از وی سوال کردند که علت این گریه چیست؟ شما که مخالف شدید استکبار خارجی هستید و استبداد داخلی را شکست دادید.

,

می گویند میرزا در جواب شاگردان خود گفته است که از امروز انگلیس توانمندی مراجع وحکم فتوا را فهمیده است و برای خنثی کردن این مهم نقشه ها می کشد.

,

نسل ما حداقل دیده است که چه آدم هایی آمدند و هر کاری کردند که اهمیت فتوا را از بین برود، انگلیسی ها هرکاری کردند که اسلامی هرچند پوشالی در راستای بی اهمیت کردن اسلام و مرجعیت ایجاد کنند، همان که به «اسلام انگلیسی» معروف شده است.

,

حال باید گفت: "داستان باز هم تکراری است" اما این بار ماجرا رنگ بوی دیگری دارد به نظر معامله شده، آن طرف ماجرا باز هم " انگلیس" است، انگلیسی که فقط تنباکوی ایرانی را نمی خواهد. این بار او تمام ایران را مستعمره می خواهد. دلش تنگ شده برای روزهایی که نخست وزیر منصوب می کرد!

,

دل انگلیس تنگ شده است برای سرنگونی دولت قانونی و توپ بستن مجلس و پیاده کردن توطئه های گوناگون از قحطی گندم تا بردن نفت خام و... که همه در سایه سار حماقت و عقب ماندگی شاهان آن روزها داشت.

,

انگلیس به فرموده میرزای شیرازی "توانایی فتوای مرجعیت" را فهمید بنابر این بر علیه مرجعیت توطئه می کند و کرد و بعضا موفق شده و شما می توانید آن را در روزها و سال های گذشته در ایجاد داعش و تحرکات روحانی شیرازی که عملا چیزی را ترویج می کند که انگلیس می خواهد، ببینید.

,

اما سؤال این است که این رورها انگلیس بعد از چهل سال شکست متوالی، توسط چه کسی می خواهد انتقام بگیرد؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه