اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

روحانی تاریخ اقتصادی کشورها را مطالعه کند/ امید دولت به غرب کشور را عقب نگه داشته است

روحانی تاریخ اقتصادی کشورها را مطالعه کند/ امید دولت به غرب کشور را عقب نگه داشته است
سید سجاد پادام با بیان این که به آقای روحانی توصیه می کنم تاریخ اقتصادی کشورهای مختلف را مطالعه کنند اظهار داشت: هیچ کشور قدرتمند اقتصادی در دنیا نیست که بدون توجه به تولید داخل توانسته باشد رشد باثبات و پایداری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید سجاد پادام در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان این که به آقای روحانی توصیه می کنم تاریخ اقتصادی کشورهای مختلف را مطالعه کنند اظهار داشت: هیچ کشور قدرتمند اقتصادی در دنیا نیست که بدون توجه به تولید داخل توانسته باشد رشد باثبات و پایداری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی با اشاره به این که رئیس جمهور اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری خارجی را مد نظر دارد تصریح کرد:  کشورهای شرق آسیا به خاطر رشدهای زیادی که به دلیل جذب خارجی داشتند به ببرهای آسیایی معروف شده بودند  اما در کره جنوبی سهام یکی از شرکت های خودرویی سقوط کرد و پس از آن بازار بورس و سهامی که با سرمایه خارجی رشد یافته بود نیز یک شبه سقوط کرد درواقع یک شبه اقتصاد شرق آسیا سقوط کرد.

,

مصداق فراوان بی حاصل بودن جذب سرمایه خارجی بر رشد اقتصادی

, مصداق فراوان بی حاصل بودن جذب سرمایه خارجی بر رشد اقتصادی, مصداق فراوان بی حاصل بودن جذب سرمایه خارجی بر رشد اقتصادی,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این که اقتصاد مبتنی بر سرمایه خارجی شرق آسیا یک شبه سقوط کرد ادامه داد: اما در طول تاریخ نداریم که اقتصاد آلمان سقوط کرده باشد زیرا اقتصاد این کشور مبتنی بر تولید و درون زا کردن ساختارهای مختلف اقصاد است و این کشورتا زمانی که دانش چیزی را بدست نیاورده باشد برای آن سرمای جذب نمی کند.

,

پادام عنوان کرد: مصداق های بسیار زیادی وجود دارد که جذب سرمایه گذار خارجی رشد اقتصادی پایداری در پی نداشته است به طور مثال حدود صد سال است کهدر ایران قراردادهای نفتی بین المللی با شرکت های نفتی خارجی بسته می شود اما هنوز بعد از صد سال برای استخراج نفت و یا توسعه میداین نفتی خود به شرکت های خارجی وابسته هستیم. اگر آوردن شرکت های خارجی برای کشور فایده داشته چرا بعد از صد سال هنوز هیچ دانشی در این قرار دادها به ما منتقل نشده است.

,

دولت استراتژی تجاری ندارد

, دولت استراتژی تجاری ندارد, دولت استراتژی تجاری ندارد,

وی اظهار داشت: وقتی از رشد درون‌زا و با تکیه بر داخل گفته می شود منظور این نیست که با خارج از کشور و شرکت های خارجی رابطه نداشته باشیم بلکه با شرکت های خارجی  به گونه ای  قرارداد  بسته شود که اگر پس فردا فلان شرکت خارجی نبود کار متوقف نشود.

,

پادام با بیان این که دولت استراتژی تجاری ندارد عنوان کرد: اقتصاد کشور با سیاست گره خورده است وقتی در انتخابات گفته می شود که می رویم با کدخدا می بندیم یعنی مردم را به غرب امیدوار می کنیم و برای این که به مردم اثبات کند که قرار است رابطه بهتری با غرب داشته باشد شرکت های نفتی چین را بیرون می اندازد و به جای آن ها سراغ توتال  و سایر شرکت های اروپایی را می رود و دوباره که تحریم می شود سراغ چینی ها می رود و التماس می کند اما چینی ها قبول نمی کنند.

,

وی ادامه داد: این نشان می دهد که دولت استراتژی تجاری ندارد و در نتیجه امید به غرب و اروپا شراکای تجاری چینی و روسیه ای و سایر کشورهای منطقه را از دست می دهد.

,

پادام اظهار داشت: متاسفانه همچنان دولت به غرب و بیرون از کشور امیدوار است. دولت  به اینستکس، ژاپن، واسطه گری فرانسه و ... امیدوار بوده و است و این امید دولت که بتواند دوباره درآمدهای نفتی را برگرداند ما را بسیار عقب نگه داشت است اما اگر این امید به خارج  تمام می شد ما می توانستیم زودتر روی پای خودمان بایستیم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه