اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا:

دشمن مسیر ترور دولتی را انتخاب کرده است/ آمریکا به دنبال ایجاد اعتراضات معیشتی در سوریه

دشمن مسیر ترور دولتی را انتخاب کرده است/ آمریکا به دنبال ایجاد اعتراضات معیشتی در سوریه
تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر مسیر جدیدی تحت عنوان مسیر ترور دولتی را انتخاب کرده است، گفت: آمریکا به دنبال اعتراضات جدید اقتصادی و معیشتی در سوریه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر علی حیدر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: پس از اغتشاشات دولت سوریه در سال ۲۰۱۱ در قالب بیداری اسلامی و یا به عبارتی بهار عربی، دولت سوریه پس از  تعداد زیادی تلفات و کشته به کمک جمهوری اسلامی ایران و پس از آن هوابرد روسیه و گروههای مقاومت موفق شدند بر آشوب و اغتشاشات پیروز شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی با بیان اینکه پیروزی دولت سوریه به کام دشمنان تلخ بود افزود:با توجه به اینکه دولت سوریه پس از پیروزی تقریبا موفقیت هایی را به دست آورد ولی در دو بحث ادلب در دست گروه‌های تکفیری مورد حمایت کشور ترکیه و بخش شمال سوریه در دست کردها است به طوری که کردها نیز می خواهند کردستان سوریه را در اختیار بگیرند و اعلام استقلال کنند که دچار مشکل هستند.

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: پیروزی کشور سوریه برای غرب بسیار سخت است و اگرچه اغتشاشات لبنان  که به بی دولت سازی و استعفای سعد حریری ختم شد و یا اغتشاشات عراق که منجر به استعفای عادل عبدالمهدی و به دنبال آن اعتشاشات آبان ماه ایران که به نوعی به دنبال نافرمانی مدنی و استعفا دادن دولت روحانی بود ولی خوشبختانه در ایران موفقیت هایی کسب نکردند، در کشور عراق نیز با شهادت ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی سبب ایجاد وحدت بین گروههای مقاومت این کشور شد و غرب در این زمینه نیز تیرشان به سنگ خورد.

,

وی بیان کرد: آمریکا در حال حاضر مسیر جدیدی تحت عنوان مسیر  ترور دولتی را انتخاب کرده تا به عنوان بزرگترین دولت حامی تروریسم دست به ترورهای هدفمند بزند که در اولین مرحله ترور مقتدا صدر را در دستور کار داشت  که شهید قاسم سلیمانی از نقشه ترور آنها مطلع و مقتدا را به ایران آورد، در مرحله دوم  که غرب دست به کار خطرناکی زد ترور شهیدسپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود که به نوعی از نظر خودشان صید بزرگی را به دست آورده بودند و با شهادت این دو شهید بزرگ دست آمریکا باز شده است.

,

حیدر امیری گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی جمهوری اسلامی ایران ضربات سنگینی به آمریکا زد به طوری که یکی از بزرگترین پایگاههای نظامی ایران به نام عین الاسد توسط سپاه مقتدر ایران در هم کوبیده شد اما آمریکا با توجه به شواهد سیاست ترور خود را  ترورهای شخصیت های همچون بشار اسد، سیدحسن نصرالله و لشکر کتائب حزب الله در عراق ،عصائب الحق، فرماندهان حشدالشعبی و …را نیز در دستور کار دارد.

,

وی تصریح کرد: سیاست خط ترور توسط دولت ترامپ و محافظه کارانی که اطراف ترامپ هستند در حال ادامه و پیگیری است و به نوعی تقریبا هیمنه آمریکا که منادی قانون بود و در دنیا قانون مدار است علنا از دولت آمریکا خارج شده و به ترورهای هدفمند روی آورده است.

,

تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا خاطر نشان کرد: آمریکا در کنار شلوغی های لبنان، عراق و سوریه به دنبال شلوغ کردن سوریه است با این تفاوت  که این بار جنس اغتشاشات سوریه اعتراض به نبود آزادی بیان و قلم، بشار اسد و نبود احزاب نیست بلکه اعتراضات جدید رنگ و بوی اقتصادی و معیشتی دارندکه در همین راستا آمریکا نرخ دلار را در سوریه بالا برده و امروز  مردم سوریه به شدت از لحاظ اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند و همین امر سبب آشوب، نا امن سازی مدنی، اغتشاش، وادار کردن مردم به حرکات ضد حکومتی می شود که  در نهایت آمریکا می خواهد دولت سوریه را ساقط کنند.

,

وی اظهار داشت: اغتشاشات در برخی شهرهای سوریه آغاز و  در روزهای آینده بدون شک  به دمشق و شهرهای بزرگ سوریه کشیده خواهد شد، در ابتدا این اغتشاشات توسط افراد نادان، نااهل و بی بصیرت سوریه شروع می شود ولی به محض شروع تظاهرات معیشتی و اقتصادی توسط این افراد تیم های نفوذی و افسران زبده اطلاعاتی اسرائیل، انگلستان، فرانسه،آلمان، ترکیه وآمریکا وارد عمل شده وحتی  کشورها حوزه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین، قطر و عربستان نیز این تظاهرات را به دست می گیرند و برنامه بر این است هدایت کننده این اغتشاشات باشند که در همین راستا بخش های رسانه ای آنها نیز شروع به تحریک تشویق مردم می کند که به میدان بیایند.

,

حیدر امیری افزود: پس از گسترش اغتشاشات در کشور سوریه  کشورهایی که این اغتشاشات را به دست گرفته اند شروع به ترورهای هدفمند می کنند که بزرگترین صید برای آنها نیز بشار اسد است.

,

وی عنوان کرد: خبرهای دسته اول و محرمانه ای نیز وجود دارد که روسیه به کمک عربستان، امارات و به نوعی اسرائیل غاصب به این توافق رسیده اند که بشار اسد باید از بین برود و یکی از افسران نزدیک به بشار اسد که موضع متعادلی دارد و به نوعی با کشورهای خلیج فارس،آمریکا و روسیه هماهنگ باشد جایگزین بشار اسد بشود. 

,

تحلیل گر مسائل سیاسی غرب آسیا بیان کرد: امروزه و در این شرایط کشور سوریه تاسف می خوریم که جای شهید سپهبد قاسم سلیمانی خالی است چرا که وی تدبیر گر مهمی بود و قطعا می توانست نقش موثری داشته باشد اما اخطاری که بنده می دهم این است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران تدبیر و مدیریت کنند.

,

وی تصریح کرد: اگر با دولت بشار اسد و روسیه و بحث روانی  رسانه ای در قالب شنیداری، دیداری و نوشتاری و در فضای مجازی مو فق نشوند و به مردم آگاهی و بصیرت بدهند سوریه وارد فاز جدیدی از اغتشاش،آشوب و بی دولت سازی از بین خواهد رفت چرا که این دفعه نارضایتی از معیشت شروع شده نه مسائل سیاسی و بر همین اساس تا دیر نشده محور مقاومت باید بجنبد و اجازه ندهند مردم سوریه بار دیگر با رهبری و هدایت سرویس های امنیتی به خیابان ها بریزند چرا که این اغتشاشات به نفع محور مقاومت و مردم رنج کشیده و ستم کشیده سوریه نیست بلکه به نفع نظام سلطه، استکبار جهانی خواهد بود.

,

حیدر امیری گفت: چنانچه اغتشاشات کشور سوریه آغاز و به نفع نظام سلطه و استکبار جهانی شود محور مقاومت با چالش های سنگینی روبرو خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه