اخبار داغ

۷۰ معترض در بیروت زخمی شدند

۷۰ معترض در بیروت زخمی شدند
سازمان صلیب سرخ لبنان اعلان کرد : در جریان درگیری یکشنبه شب میان جوانان معترض به وضع موجود و نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز بیروت، ۷۰ تن از معترضان زخمی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان صلیب سرخ لبنان اعلان کرد : در جریان درگیری یکشنبه شب میان جوانان معترض به وضع موجود و نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز بیروت، ۷۰ تن از معترضان زخمی شدند.

این سازمان در بیانیه ای افزود: ۱۲ گروه از نیروهای صلیب سرخ ۳۰ تن از مجروحان را به بیمارستان منتقل و ۴۰ نفر دیگر را سرِ پایی درمان کردند.  

پایگاه خبری لبنان ۲۴ گزارش کرد: ایهاب العقده خبرنگار تلویزیون الجزیره قطر و محمد السمره عکاس و فیلمبردار تلویزیون الجدید لبنان هنگام پوشش تصویری ناآرامی بیروت در میدان النجمه نزدیک ساختمان مجلس ملی در مرکز این شهر با گلوله های مشقی و پلاستیکی نیروهای نظامی لبنان از ناحیه پا مجروح شدند.

در ششمین روز از «هفته ی خشم» و نود و پنجمین روز از آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان، صدها جوان معترض یکشنبه شب به میدان های النجمه، الشهدا، ریاض الصلح و خیابان الحمراء در مرکز بیروت بازگشتند و نیروهای نظامی و انتظامی برای پراکنده کردن آنان از باتون، خودروهای آب پاش، گاز اشک آور، تیرهای هوایی و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

این نیروها پیش از آغاز درگیری با بلندگو از معترضان خواستند تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز خود را به اَعمال خشونت آمیز از جمله سنگ پراکنی، راه بندان و آتش زدن لاستیک و سطل های زباله تغییر ندهند در غیر این صورت ناچارند مطابق قانون با آنان رفتار کنند.

در این ارتباط قرار است عصر فردا ( دوشنبه ) شورای امنیتی لبنان به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری با حضور الیاس بوصعب وزیر دفاع، ریا الحسن وزیر کشور و فرماندهان ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی در کاخ بعبدا در شرق بیروت تشکیل جلسه دهد.

خبرگزاری ملی لبنان با اعلام این خبر، افزود: هدف از این جلسه بررسی تازه ترین وضعیت امنیتی لبنان و ارایه راه حل برای کاهش تنش ها و درگیری ها است.

در درگیری های پنج روز گذشته تاکنون در مرکز بیروت ده ها معترض بازداشت و یک روز پس از ان آزاد و صدها تَن زخمی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه