اخبار داغ

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته است

تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته است
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد تهاتری با اقتصاد پلتفرمی متفاوت است. در اقتصاد پلتفرمی مفهوم تقاضا و کالا از بین می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های بین‌المللی وزارت کشور در حال برگزاری است، با بیان این پرسش که آیا پلتفرم‌ها به معنای روند اقتصاد گذشته است یا ایجادکننده یک اقتصاد جدید، اظهار کرد: پیدایش اقتصاد پلتفرمی در دنیا بسیار مهم است. به طور معمول اقتصاد  به دو بخش تهاتری و پلت فرمی تقسیم می‌شود.

وی افزود:  دوره اول اقتصاد، اقتصاد تهاتری بود که در آن مبادله کالا به کالا، خدمت به کالا و کالا به خدمت وجود داشت. با ترویج پول که در کنارش اقتصاد بانک و صنعت نیز شکل گرفت. در این دوره مفاهیم و رشته‌های جدید ایجاد شده است.

رئیس هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات عنوان کرد: اقتصاد پلتفرمی ذاتا با اقتصاد تهاتری متفاوت است. مفهوم تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود. پلت‌فرم‌های فعلی نشانه‌هایی از اقتصاد بزرگ هستند که منجر به نام‌گذاری اقتصاد پلتفرمی شده است.

ناظمی خاطرنشان کرد: آیا با شکل‌گیری این تغییرات ما باید منتظر تغییرات بزرگ‌تر باشیم یا خیر؟ با آمدن شبکه‌های اجتماعی تنها یک ابزار به جامعه اضافه نشده است.  بلکه تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته است. باید پاسخگوی نیازهای این تغییرات باشید و حاکمان باید پاسخ این نیازها را داشته باشند.

وی ادامه داد: ماباید برای مفاهیم اقتصادی مانند بیمه، کارآفرینی و... تعریف جدید ارائه دهیم که این تعریف را نداریم و این نشان‌دهنده این است که آماده آینده نیستیم و در آینده با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود. اگر قرار بود قواعد ماشین‌رانی را گاریچی بنویسد؛ احتمالاً اکنون هنوز سوار گاری می‌شدیم! اگر قواعد بیمه، اقتصاد و... را کسانی بنویسند که در گذشته می‌نوشتند؛ به معنای نادیده‌گیری آینده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به این موضوعات توجه نمی‌شود و اکنون تنها چند سایت در خصوص اقتصاد پلت فرمی در کشور وجود دارد که آن‌ها پاسخگوی نیاز کشور نیستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه