اخبار داغ

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی:

سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در شرایط مطلوبی نیستند / نیرو‌های تخصصی درمانی به منطقه اعزام شوند

سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در شرایط مطلوبی نیستند / نیرو‌های تخصصی درمانی به منطقه اعزام شوند
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی گفت: شدت خسارات سیل استان سیستان و بلوچستان بالاست و نیاز به ارسال کمک‌های نقدی مردمی برای سیل‌زدگان داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بسیج سازندگی؛ صادق مفرد، مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی، در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: ۶۵ گروه جهادی اکنون در استان سیستان و بلوچستان مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مفرد افزود: در حال حاضر نیاز به اعزام نیروی جهادی غیر بومی به استان سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی در مناطق سیل زده نیست، ولی سیل زدگان نیاز به ارسال کمک‌های نقدی مردمی دارند تا نیاز‌های اولیه آنان تامین شود.
,
 
,
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی اضافه کرد: البته تیم‌های جهادی تخصصی درمانی (پزشکی و دامپزشکی) که دارای تجهیزات هستند می‌توانند برای امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان اعزام شوند و در صورتی که درخواست اعزام داشته باشند، زمینه لازم را برای آنان فراهم می‌کنیم.
,
 
,
راه‌های ارتباطی بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان قطع شده است
,
وی ادامه داد: متاسفانه بر اثر سیلاب راه‌های ارتباطی بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان قطع شده و در بخش‌هایی همچون دشتیاری از طریق بالگرد، اقلام اولیه برای مردم ارسال می‌شود.
,
 
,
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی خاطرنشان کرد: مرحله اولیه امدارسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان را آغاز کرده ایم و فعلا تمرکز خود را بر تامین اقلام و نیاز‌های اولیه و اسکان موقت سیل زدگان گذاشته ایم و در مرحله دوم امدادرسانی به بحث ساخت و ساز منازل مسکونی تخریب شده سیل زدگان خواهیم پرداخت.
,
 
,
وی با بیان اینکه تا زمانی که سیل در استان سیستان و بلوچستان فروکش نکند، نمی‌توانیم به ترمیم و بازسازی منازل مسکونی تخریب شده بپردازیم، ابراز کرد: با توجه به اینکه دام‌های بسیاری از اهالی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در جریان سیل تلف شده اند، نیاز جدی به اعزام نیرو‌های تخصصی دامپزشکی با تجهیزات و امکانات کامل داریم.
,
 
,
پویشی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
,
مفرد با اشاره به راه اندازی پویشی برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: اخیرا پویشی برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردمی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده ایم و افراد می‌توانند از طریق این پویش کمک‌های خود را برای سیل زدگان ارسال کنند.
,
 
,
وی افزود: سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان نیاز جدی به ارسال کمک‌های نقدی دارند و بر این اساس لازم نیست که البسه و پوشاک برای آنان ارسال شود چرا که سابقا، بلوچی‌های استان استقبال چندانی از لباس‌هایی که در مواقع بحرانی برایشان ارسال می‌شده، نداشته اند و این موضوع به پوشش خاص آنان مرتبط است. با این اوصاف بهتر است کمک‌ها در قالب کمک‌های نقدی باشد تا هزینه زیادی هم صرف ارسال آن نشود چرا که ارسال کمک‌های غیرنقدی به استان سیستان و بلوچستان هزینه‌هایی نیز در بر خواهد داشت. البته استان‌های همجوار که از امکان ارسال کمک‌های غیرنقدی همچون کنسرو، غذا‌های خشک و مواد بهداشتی برخوردارند، می‌توانند این کمک‌ها را برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال کنند تا بخشی از مشکلات آنان در زمینه تامین اقلام مورد نیاز مرتفع شود. همچنین افراد می‌توانند پتو نیز برای سیل زدگان ارسال کنند.
,
 
,
تیم‌های جهادی رسانه‌ای در سیستان و بلوچستان حاضر شوند
,
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی ادامه داد: از تیم‌های جهادی رسانه‌ای نیز برای حضور در منطقه دعوت می‌کنیم تا در صورت امکان در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان حاضر شوند و روی بُعد رسانه‌ای این سیل کار کنند تا مظلومیت آنان در شرایط کنونی مورد غفلت قرار نگیرد و صدای سیل زدگان را به گوش مردم و مسئولان برسانند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه حجم خسارات سیل در استان سیستان و بلوچستان بالا ست و گستردگی آن زیاد است، یادآور شد: برخلاف گفته مسئولان مرتبط با حوزه امدادرسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، هنوز حجم زیادی از کمک‌های نقدی و مردمی به منطقه ارسال نشده و نباید این موضوع نادیده گرفته شود که سیل زدگان به شدت به کمک نیاز دارند.
,
 
,
مسئول قرارگاه جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان کپرنشین هستند و منازل مسکونی آنان فرسوده بودند، اکثرا در جریان سیل سرپناه خود را از دست داده اند و نیاز است که اقدام به تامین اقلام لازم برای ادامه زندگی آنان کنیم تا با مشکلات بدتری مواجه نشوند.
,
 
,
وی با اشاره به وضعیت استان‌های سیل زده کرمان و هرمزگان ابراز کرد: سیلاب استان‌های کرمان و هرمزگان خسارات کمتری به نسبت استان سیستان و بلوچستان در بر داشته و در این مناطق نیز نیاز به اعزام نیروی جهادی غیربومی نیست، اما همچنان نیاز به اعزام تیم‌های جهادی تخصصی پزشکی و دامپزشکی است و علاوه بر آن، سیل زدگان این استان‌ها نیز به ارسال کمک‌های نقدی مردمی نیاز دارند.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه