اخبار داغ

کارشناس ارشد قفقاز، آسیای میانه و شرق اروپا:

اقدامات آمریکا اخلال در روند همکاری‌های بین‌المللی ضدتروریستی است

اقدامات آمریکا اخلال در روند همکاری‌های بین‌المللی ضدتروریستی است
حجت آرمان طاهری گفت: ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا بود که باعث اخلال در روند همکاری‌های بین‌المللی ضدتروریستی خواهد شد؛ اما آنچه برای ما مشخص است این هست که از این پس ما در همه مناطق پیرامونی خود من‌جمله منطقه خزر با جدیت بیشتری با تروریسم مبارزه خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت آرمان طاهری، کارشناس ارشد قفقاز، آسیای میانه و شرق اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: پس از وقایع رخ داده در بغداد، بلافاصله مکالمات تلفنی وزرای امور خارجه قزاقستان و آذربایجان با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف صورت گرفت، که این نشان از درک اهمیت مشکلات در حال ظهور در روابط تهران و واشنگتن در کشورهای منطقه خزر و قفقاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ترور سپهبد شهید سلیمانی که فرمانده مبارزه با تروریسم در خاورمیانه بود، برای اوضاع منطقه خزر از جنبه‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اول اینکه، این ترور به دلیل حضور پررنگ اسرائیل در منطقه قفقاز و بخصوص آذربایجان و هم‌جواری با مناطق شمالی ایران باعث ایجاد تنش در تمام مناطق ازجمله دریای خزر و قفقاز خواهد شد.

,

کارشناس ارشد قفقاز، آسیای میانه و شرق اروپا ادامه داد: ثانیاً، افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، فرصت مناسبی را برای بازسازی در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد و با توجه به حضور هسته‌های تروریستی فعال در منطقه قفقاز و آسیای میانه، سطح تهدیدهای امنیتی در منطقه افزایش می‌یابد.

,

وی با تأکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی فقط یک اقدام آمریکایی علیه ایران نبود، تصریح کرد: امروزه تروریسم یک تهدید مشترک جهانی است و این اقدام واشنگتن باعث تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای درزمینه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و منطقه قفقاز خواهد شد.

,

آرمان طاهری با اشاره به اینکه ما در چند سال اخیر شاهد شکل‌گیری همکاری‌های  بین ایران ، روسیه و ترکیه و تا حدودی آذربایجان درزمینه مبارزه با تروریسم بودیم، اذعان کرد: ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا بود که باعث اخلال در روند همکاری‌های بین‌المللی ضد تروریستی خواهد شد، اما آنچه برای ما مشخص است این هست که زین پس ما در همه مناطق پیرامونی خود من‌جمله منطقه خزر با جدیت بیشتری با تروریسم مبارزه خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه ایران به‌هیچ‌وجه به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و در تلاش است تا همچنان به اجرای اقدامات لازم  جهت دفع مشکلات تروریستی منطقه بپردازد، عنوان کرد: در این زمینه همکاری‌های جدی را با روسیه، ترکیه، چین و سایر کشورهای تأثیرگذار در  منطقه ادامه دهد.

,

کارشناس ارشد مسائل قفقاز، آسیای میانه و شرق اروپا در پایان تشریح کرد: این اقدامات شامل  برنامه صلح هرمز یا برنامه روسیه برای صلح در خلیج‌فارس و همچنین انجام مانورهای ضد تروریستی که اخیراً در اقیانوس هند بین روسیه و چین و ایران  صورت گرفت می‌باشد که می‌تواند در منطقه خزر هم این مانورها انجام شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه