اخبار داغ

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست کرمانشاه عنوان کرد

افزایش شمار پرندگان مهاجر در کرمانشاه

افزایش شمار پرندگان مهاجر در کرمانشاه
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از افزایش پرندگان مهاجر در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آذر ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با سرد شدن هوا هجوم پرندگان به تالاب هشیلان کمتر می‌شود و پرندگان به حوزه‌های آب خیز در مناطق گرم استان مهاجرت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهاجرت پرندگان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سرشماری پرندگان مهاجر از ۱۰ دی ماه آغاز و تا ۱۰ بهمن ادامه دارد اما گونه‌هایی که در سال گذشته جز سر شماری‌ها نبودند، امسال در سر شماری قید شده است.

,

این مسئول با ابراز اینکه تعداد پرندگان برای مهاجرت در استان در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: اگرت بزرگ، اگرت کوچک، خوتکا، حواصیل خاکستری، لک‌لک‌ها و اردک سبز از پرندگان پیش‌قراولی هستند که تالاب‌های استان را برای زمستان‌گذرانی انتخاب می‌کنند.

,

ولی زاده خاطرنشان کرد: پرندگان مهاجر به استان کرمانشاه بیشتر از گونه‌های کنارآبزی و آبزی هستند که به‌دلیل تغییر فصل و شروع روزهای سرد به مناطق گرمسیر مهاجرت می‌کنند و مسیر مهاجرت آن‌ها بستگی به زیستگاه‌های طول مسیر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه