اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

عدم‌تحقق شعارهای دولتمردان عامل بیان "بلد نیستم" است/ اگر دولت‌مردان چشم طمع از اروپا بردارند مشکلات اقتصادی حل می‌شود

عدم‌تحقق شعارهای دولتمردان عامل بیان "بلد نیستم" است/ اگر دولت‌مردان چشم طمع از اروپا بردارند مشکلات اقتصادی حل می‌شود
مزگی نژاد گفت: کشور ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و کشورهای جهان خواهان تولیدات ایران هستند اگر دولت‌مردان چشم طمع از اروپا و استکبار جهانی بردارند از مشکلات عبور خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس  اقتصادی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی مبنی براین‌که "من بلد نیستم"، اظهار کرد: اقتصاد کشور از زمان پهلوی برای ما به ارث مانده و مشکلات زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی مزگی‌نژاد کارشناس ,  در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, در خصوص صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی مبنی براین‌که "من بلد نیستم"، اظهار کرد: اقتصاد کشور از زمان پهلوی برای ما به ارث مانده و مشکلات زیادی دارد.,

وی افزود: یکی از مشکلات اقتصادی ما وابستگی شدید به کشورهای خارجی است چراکه ساختار اقتصاد ما را کشورهایی مانند آمریکا که آن زمان در ایران حضور داشتند شکل دادند.

,

کارشناس اقتصادی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی  و اخراج آمریکایی‌ها از کشور بعضی از نقاط ضعفی که در اقتصاد ما وجود داشته و دارد چون شکل گرفته توسط آمریکایی‌ها است به راحتی از طرف آن‌ها به عنوان نقطه ضعف کشور ایران تحت فشار قرار می‌گیرد تا ما به اهداف خود نرسیم. این یک مسئله بدیهی در کشور است و همه از آن اطلاع دارند.

,

مزگی‌نژاد با تأکید بر این‌که مشکلات اقتصادی کشور ما قطعا قابل حل است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان مطرح کردند که ما در کشور توان، علم، نیروی انسانی و منابع طبیعی داریم همچنین مقام معظم رهبری برای اقتصاد راهکار ارائه کردند و گفتند راهکار برای اقتصاد عملی‌کردن اقتصاد مقاومتی است.

,

دولت‌مردان اقتصاد مقاومتی را باور ندارند/ افکار مسئولان انقلابی نیست

, دولت‌مردان اقتصاد مقاومتی را باور ندارند/ افکار مسئولان انقلابی نیست, دولت‌مردان اقتصاد مقاومتی را باور ندارند/ افکار مسئولان انقلابی نیست,

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما بعضی از دولت‌مردان نه‌تنها اقتصاد مقاومتی را باور نداردند بلکه این موضوع را یاری نمی‌کنند چراکه آن‌ها خودشان با توجه به حضوری که در خارج کشور داشتند، شرایط زندگی در غرب آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و افکار آن‌ها افکار انقلاب اسلامی نیست.

,

کارشناس  اقتصادی گفت: در کشور اساتید دانشگاه و متخصصین اقتصاد بسیار خوبی داریم که باید کار به آن‌ها سپرده شود و اگر این‌ها وارد میدان شوند به راحتی اقتصاد ما سر و سامان پیدا کرده از مشکلات عبور خواهیم کرد.

, این‌ها وارد میدان شوند,

رئیس‌جمهور اعتقادی به واگذاری اقتصاد به متخصصان ندارد

, رئیس‌جمهور اعتقادی به واگذاری اقتصاد به متخصصان ندارد, رئیس‌جمهور اعتقادی به واگذاری اقتصاد به متخصصان ندارد,

مزگی‌نژاد اظهار کرد: متأسفانه دولت‌مردان از جمله رئیس‌جمهور اعتقاد زیادی به واگذارکردن بحث اقتصاد به متخصصان ندارند لذا بعضی از مواقع با اعمال فشار از سوی بیگانگان با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: بیگانگان گاهی به بهانه FATF، پالرمو و سایر مسائل مختلف می‌خواهند به کشور ایران فشار وارد کرده و به قول خودشان اقتصاد ما را به زانو در بیاورند لذا در این شرایط که دولت‌مردان به توصیه‌ها توجه نمی‌کنند با مشکل مواجه می‌شوند.

,

کارشناس  اقتصادی گفت: مشکلاتی که دولت‌مردان با آن مواجه‌اند به این دلیل است که از مسیر اقتصاد مقاومتی به داخل کشور توجه نشده و بیشتر اعتقاد آن‌ها این است که اگر کشور بخواهد به توسعه برسد حتما باید با جهان خارج ارتباط داشته باشیم.

,

مزگی‌نژاد با بیان این‌که ما بنا نداریم ارتباط خود با خارج را قطع کنیم، افزود: کشور ایران با کشورهای دیگر ارتباط دارد و به جزآمریکا با بقیه کشورها مذاکره می‌کند اما علاوه بر این‌ها باید در درون اقتصاد قوی داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: این‌که دولت‌مردان اعتقاد دارند حتما باید با کشورهای آمریکا و اروپا ارتباط داشته باشند باید به آن‌ها یادآوری کرد مسئولان وقت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 50 سال با آمریکایی‌ها ارتباط داشتند نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که امروز یک اقتصاد بیمار و ناتوانی داشته باشیم که ملت را گرفتار کرده است.

,

کارشناس  اقتصادی تصریح کرد: اگر آقایان همت کنند سخنان مقام معظم رهبری را باور و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند مطمئن باشید اقتصاد راه‌حل دارد و درست خواهد شد و به نتیجه خواهیم رسید.

,

مزگی‌نژاد گفت: در کشور تمامی امکانات فراهم است و فقط یک اراده قوی از سوی دولت‌مردان می‌خواهد که اقتصاد را از این وضعیتی که دارد نجات دهند.

,

وی با اشاره به جمله رئیس جمهور در مورد این‌که "تمام روابط خارجی ما مختل است"، بیان کرد: اگر از دید دولت روحانی و آقایان وزرا خارج فقط اروپا است و فقط اروپا را برای رابطه می‌بینند سخنان ایشان درست است چون تا‌کنون هر جا رفته‌اند با در بسته مواجه شدند از جمله بحث برجام و موضوعات مختلف چراکه این‌ها شریک آمریکا هستند.

,

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اگر دولت‌مردان خارج را بزرگتر از اروپا در سایر قاره‌ها و کشورهای آمریکای جنوبی، استرالیا، شرق‌آسیا، آسیا و آفریقا ببینند قطعا در بحث اقتصاد مشکلی نخواهیم داشت ضمن این‌که در حال حاضر کشور ایران با برخی از کشورها رفت و آمد، تجارت، صادرات و واردات دارد.

,

دولت‌مردان پرستیژ دولت را در سایه اروپا می‌بینند

, دولت‌مردان پرستیژ دولت را در سایه اروپا می‌بینند, دولت‌مردان پرستیژ دولت را در سایه اروپا می‌بینند,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: مشکل دولت‌مردان این است که پرستیژ دولت را در سایه اروپا می‌بینند و احساس آن‌ها این است اگر در کنار مَکرون، مِرکِل و سایرین عکس بیاندازند مشکلات حل می‌شود.

,

وی بیان کرد: چون دولت‌مردان تحصیل کرده اروپا هستند احساس آن‌ها این است که اکنون راه چاره فقط اروپا است و ما نیز باید اروپایی شویم چون دیدگاه آن‌ها بدین گونه است با مشکلات مواجه‌اند اما اگر ما تمام جهان را برای ارتباط در نظر بگیریم خواهیم دید که نه‌تنها سیاست خارجی ما به آخر کار نرسیده بلکه تازه آغاز راه هستیم.

,

کارشناس  اقتصادی اظهار کرد: این‌که دولت‌مردان ارتباط را با فقط با اروپا و آمریکا می‌بینند به دلیل دید بسته‌ای است که نسبت به ارتباط با اروپا دارند در صورتی که در مورد برجام مدتی دنبال اروپا بودند و به نتیجه نرسیدند.

,

مزگی‌نژاد گفت: حرف‌هایی که رئیس جمهور یا برخی از اعضای هیئت دولت می‌زنند به این دلیل است که به شدت از دست آمریکا عصبانی هستند چراکه به هیچ کدام از حرف‌هایی که قبل از برجام به ملت می‌زدنند عمل نشده است.

,

وی افزود: مسئولان داخلی برجام را امضا کردند حال که آمریکا از برجام خارج شده و خبری از نقد کردن مصوبات برجام نیست و دستشان به جایی نمی‌رسد اکنون به جای این‌که پوشش دهنده ضعفی را که در برجام به وجود آوردند باشند به اروپا چسبیده‌اند.

,

کارشناس اقتصادی با بیان این‌که کشور ایران در سطح دنیا رفت و آمد دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور روسیه اعلام آمادگی برای پذیرش کالاهای ایرانی کرده است.

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌های فرآوانی وجود دارد فقط یک همت می‌خواهد که صنایع داخلی کشور به رشد حداکثری برسد ضمن این‌که تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این خصوص داشته‌ایم.

,

بهترین کشورها برای بازار ایران

, بهترین کشورها برای بازار ایران, بهترین کشورها برای بازار ایران,

وی بیان کرد: بازارهای آمریکای لاتین، شرق آسیا و کشورهای شمال ایران بهترین بازارها برای کشور ایران است چراکه به شدت دچار کمبود در منابع زیرساختی، مهندسی، تکنولوژی و منابع مصرف هستند.

,

کارشناس  اقتصادی گفت: حتی برخی کالاها را این کشورها دارد که می‌تواند نیاز کشور ایران را برطرف کند اما دولت‌مردان ما نمی‌خواهند به این کشورها توجه کنند و چشمشان دنبال ارتباط با اروپا و غرب است البته دولت‌مردان از برخی تهدیدهایی غربی‌ها برای برخی مسائل نیز ترسیده‌اند که ارتباط را فقط با آن‌ها می‌بینند.

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: دولت‌مردان تاکنون شعارهایی دادند که محقق نشده است و حال برای این‌که بتوانند شعارهای خود را محقق کنند حرف از نتوانستن می‌زنند.

,

وی تأکید کرد: در حالی‌که راهکار برای بهبود اقتصاد وجود داشت و کشورهای دنیا به سمت ما آمدند اما دولت‌مردان نتوانستند درست عمل کنند.

,

کارشناس اقتصادی تأکید کرد: اگر از اروپا چشم برداریم و به کشورهای مختلف توجه کنیم قطعا اقتصاد درست شدنی است. 

,

راهکارهای ارتباط با اروپا تا 20 سال دیگر به نتیجه نخواهد رسید

, راهکارهای ارتباط با اروپا تا 20 سال دیگر به نتیجه نخواهد رسید, راهکارهای ارتباط با اروپا تا 20 سال دیگر به نتیجه نخواهد رسید,

مزگی‌نژاد اظهار کرد: اگر با کشورهای همسایه از جمله افغانستان، سوریه، عراق، لبنان و پاکستان ارتباط داشته باشیم و زیرساخت‌های کشور را در زمینه‌های مختلف توسعه دهیم قطعا نیازی به مراوده با اروپا نخواهیم داشت اما چون آقایان چشم به این مسائل ندارند و تمامی راهکارهایشان را در اروپا جمع کردند، اگر بخواهند این راه را ادامه دهند حداقل تا 20 سال دیگر به اهداف خود نخواهند رسید.

,

وی افزود: کشور ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و کشورهای جهان خواهان تولیدات ایران هستند اگر دولت‌مردان چشم طمع از اروپا و استکبار جهانی بردارند از مشکلات عبور خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه