اخبار داغ

بررسی پیگیری مشکلات رانندگان حوزه حمل و نقل؛

خودروهای اینترنتی بازار تاکسی‌داران را کساد کرد/ گلایه رانندگان از مکاتبات بر زمین مانده بیمه

خودروهای اینترنتی بازار تاکسی‌داران را کساد کرد/ گلایه رانندگان از مکاتبات بر زمین مانده بیمه
رانندگان تاکسی با مشکلاتی مانند بیمه، گرانی لوازم یدکی و درآمد کم مواجه هستند از سوی دیگر حضور خودروهای مسافربری اینترنتی غیرمجاز امنیت شغلی این رانندگان را تحت شعاع قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌ قزوین؛ چندی پیش برای اطلاع از وضعیت رانندگان و بررسی مشکلات این قشر از جامعه، سری به ترمینال‌های مسافربری استان زده و جویای شرایط کاری آنها و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها آنها پس از افزایش نرخ بنزین شدیم که طی گزارشی این مشکلات و مطالبات در سایت خبری تحلیلی صبح قزوین منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌ قزوین,

هرچند تغییر نرخ بنزین خواسته یا ناخواسته تاثیراتی بر حوزه حمل و نقل و اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها گذاشته بود اما در نتیجه گفتگو با این رانندگان زحمت‌کش زوایای دیگری از مشکلات آنها روشن شد.

,

مشکلاتی همچون افزایش قیمت لوازم یدکی، از بین رفتن امنیت شغلی رانندگان تاکسی با وجود خودروهای حمل‌ونقل اینترنتی و مشکلات بیمه و مسائلی دیگر از این دست که این روزها فشاری مضاعف علاوه بر مسائل اقتصادی کنونی بر این قشر از جامعه تحمیل می‌کند.

,

لذا برای پیگیری مشکلات رانندگان موضوع را از طریق مسئولین مربوطه جویا شدیم.

,

محمد نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ درباره‌ی وضعیت شغلی رانندگان تاکسی اظهار کرد: تاکسیرانی از مشاغل سخت بوده و رانندگان تاکسی جزو مظلوم‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند؛ زیرا علاوه بر مشکلات شغلی به دلیل عدم تحرک دچار مشکلات جسمی نیز می‌شوند.

,

, ,

وی افزود: شرایط فعلی کشور به گونه‌‌ای است که افراد از مشاغل مختلف به راحتی وارد حیطه‌ی شغلی رانندگی می‌شوند و با فعالیت در این حوزه، فرصت شغلی سایر رانندگان که شغل اصلی آنها رانندگی است، را از بین می‌برند و آنان را در کسب روزی حلال با مشکلاتی مواجه می‌کنند.

,

مسئول روابط عمومی سازمان تاکسیرانی استان قزوین اذعان کرد: تاکسیرانی با وجود اینکه جزو مشاغل مردم محور بوده و رانندگان تاکسی در امانت‌داری زبانزد مردم هستند با مشکلاتی مانند بیمه، گرانی لوازم یدکی و درآمد کم مواجه هستند از سوی دیگر حضور خودروهای مسافربری اینترنتی غیرمجاز امنیت شغلی این رانندگان را تحت شعاع قرار داده است.

,

وی درباره‌ی حضور اسنپ در عرصه‌ی حمل و نقل گفت: ما مخالف حضور اسنپ در عرصه‌ی حمل و نقل هستیم؛ زیرا این نهاد موجب به خطر افتادن امنیت شغلی تاکسیرانان می‌شود تا سال گذشته ماشین‌های اسنپ توقیف می‌شد اما از سال گذشته با حکم دادستانی تا مشخص شدن وضعیت این سازمان توقیف اسنپ در سراسر کشور متوقف شده‌است.

,

این مقام مسئول درباره‌ی اقدامات رفاهی برای تاکسیرانان ابراز کرد: از سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده لوازم ملزوم یدکی(روغن و لاستیک) به صورت تعاونی در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد که این لوازم یدکی با قیمت خریداری شده از کارخانه به رانندگان عرضه می‌شود.

,

وی ادامه داد: طبق قراردادهای رفاهی انجام شده بین تاکسیرانی با 50 ارگان‌، رانندگان تاکسی می‌توانند از خدمات رفاهی، فروشگاهی و ورزشی با تخفیفات ویژه به صورت نقدی و اقساط استفاده کنند همچنین به منظور رفاه حال رانندگان بسته‌های حمایتی شامل گوشت گرم، روغن مایع، شکر، مرغ و تخم‌مرغ به رانندگان توزیع می‌شود.

,

نورمحمدی درباره‌ی مشکلات بیمه‌ی رانندگان تاکسی عنوان کرد: متاسفانه از سال 93 سایت بیمه‌ی رانندگان به علت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بسته شد و رانندگانی که از سال 93 وارد عرصه‌ی تاکسیرانی شدند از مزایای بیمه بی‌بهره هستند سایر رانندگان نیز هزینه‌ی بیمه را شخصی پرداخت می‌کنند که البته مکاتبات ما برای حل مشکلات بیمه‌ی رانندگان تاکنون به ثمر نرسیده‌است.

,

وی درباره‌ی حضور ماشین‌های شخصی در ایستگاه‌ خط تاکسی بیان کرد: حضور رانندگان شخصی متاسفانه بازار کار رانندگان تاکسی را مختل کرده است که ما برای حل این مشکل یک پلیس راهور به همراه گشت سیار نیروهای گشت و بازرسی در سطح شهر اعزام کردیم تا در صورت مشاهده‌ی تخلفات ماشین‌های شخصی این ماشین‌ها را جریمه و یا توقیف می‌کنند.

,

, ,

مسئول روابط عمومی سازمان تاکسیرانی استان قزوین در پایان بیان کرد: سازمان تاکسیرانی، تاکسی‌های اینترنتی بادسان را به منظور رفاه شهروندان راه‌اندازی کرده‌است؛ این سازمان زیر نظر تاکسیرانی بوده و در راستای ایجاد امنیت برای مردم فعالیت می‌کند همچنین فعالین و رانندگان این سازمان همان تاکسی‌های درون شهری هستند.

,

در ادامه پیگیری مشکلات و مطالبات حوزه حمل و نقل استان به سراغ مسئول انجمن صنفی شرکت مسافربری رفتیم و پیگیر مشکلات مطرح شده از سوی رانندگان در زمینه‌ بیمه، اسکان رانندگان در ترمینال و کمک هزینه‌ی خرید ماشین شدیم.

,

ناصر صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ درباره‌ی مشکلات رانندگان اتوبوسرانی اظهار کرد: حقوق رانندگان برون شهری توسط سرویس‌هایی که انجام می‌دهند تامین می‌شود و پرداخت بیمه نیز بر عهده‌ی خود رانندگان است و تنها رانندگان زیر نظر اتوبوسرانی تحت پوشش بیمه‌ی تکمیلی هستند البته بیمه‌ی تکمیلی این رانندگان نیز با مشکلاتی همراه است.

,

وی افزود: حقوق رانندگان نیز در طی دوماه اخیر بدون افزایش نرخ کرایه افزایش داشته‌است.

,

مسئول انجمن صنفی شرکت مسافربری استان قزوین اذعان کرد: برای رفاه حال رانندگان تعاونی، لوازم یدکی مانند لاستیک به صورت اقساط به رانندگان عرضه می‌شد، اما متاسفانه بعد از حواله شدن لاستیک تعاونی علاوه بر افزایش قیمت لاستیک‌ها، این لوازم به صورت نقدی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

,

وی گفت: در راستای حل مشکلات و مسائل مرتبط با خرید ماشین برای رانندگان باید بگویم متاسفانه کارخانه، ماشین‌های خود را به صورت مستقیم به فروش نمی‌رساند.

,

صفرپور ادامه داد: حضور دلالان در خرید و فروش اتوبوس رانندگان را نگران کرده است؛ زیرا اتوبوس با قیمت 900 میلیون در کارخانه توسط دلالان خریداری شده و با قیمت ۳میلیارد تومان به دست رانندگان می‌رسد، این در حالی است که شرایط خرید برای رانندگان وجود ندارد و ماشین‌های اتوبوسرانی نیازمند نوسازی هستند.

,

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: درباره مشکلات اسکان، بیمه، نوسازی اتوبوس‌ها و سایر مشکلات، جلساتی با مسئولین استان برگزار شد اما متاسفانه این مکاتبات و پیگیری‌ها به نتایج مطلوب منتهی نشده‌است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه