اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

حوزه‌های علمیه خواهران برای تخصصی‌تر شدن تعلیم و تربیت گام بردارند

حوزه‌های علمیه خواهران برای تخصصی‌تر شدن تعلیم و تربیت گام بردارند
مینو اصلانی گفت: امروز با توجه به اینکه نیاز به کارشناسان خانواده، مشاوران اسلامی، مشاور حوزه کودک و مسائل فرهنگی داریم، حوزه‌های علمیه خواهران باید به سمت تخصصی‌تر کردن تعلیم و تربیت گام بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: به دلیل پشتوانه‌ای که مجموعه صالحین بر مبنای نظام تربیتی دینی و اسلامی دارد، اثرگذاری آن برای موج‌آفرینی و الهام بخشی در اقشار جوانان بسیار بالا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: شجره طیبه صالحین دارای جایگاه ویژه‌ای است برای اینکه بتواند جوانان را در مسیر حق و حقیقت قرار بدهد و بتواند جوان را با اصل انقلاب اسلامی آشنا کند و در مسیر صراط الهی قرار دهد.

,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: نظام تربیتی انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام ناب بر هر قلب آماده‌ای عرضه شود قطعاً نهادینه می‌شود و تبدیل به رفتار خواهد شد و می‌تواند آینده خوبی را از لحاظ کادرسازی برای انقلاب و تحولات آینده ایجاد کند.

,

وی با بیان اینکه امروز صالحین دارای بالندگی است و به نکاتی در جامعه امروز توجه و اشاره دارد که در گذشته کمتر توجه می‌شده است افزود: صالحین بر مبنای جنسیت و اقشار مختلف در حال تعریف است  و علی رغم نگاه عام در گذشته امروز نگاه تخصصی بر آن حاکم است.

,

اصلانی تصریح کرد: جایگاه زن و مرد و تفاوت‌های تکوینی و تشریعی در صالحین لحاظ شده و اهمیت داده می‌شود و نظام تربیتی اسلام نیز مبتنی بر همین تفاوت‌ها است لذا این بالندگی امروز در مجموعه صالحین ایجاد شده است.

,

وی با اشاره به اینکه صالحین بر اساس موقعیت‌های مختلف اجتماعی، بومی و محلی تعریف شده است افزود: خود این نیز از نکات مهم است که بر مبنای خرد و عقلانیت این سری تفاوت‌های منطقه‌ای خودش را نشان می‌دهد.

,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: بررسی و تبیین نظام تربیتی خانواده و فردی که در حال تحصیل و فعالیت در متن جامعه است از لحاظ ابعاد عمل تربیتی دارای اهمیت است.

,

وی افزود: امروز در جامعه ایرانی نیاز به اخلاق عملی داریم و صالحین نیز برای تعریف در حال گام برداشتن است تا بتواند در این جامعه مؤثر واقع شود.

,

اصلانی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها و مشاهدات میدانی همگان به این نتیجه رسیده‌اند که صالحین در بخش بانوان فعالیت مؤثرتری داشته است چراکه اساساً وجود زن وجودی تربیت محور است و تربیت جزء ذات وجودی زن است لذا مجموعه صالحین در اقشار بانوان بسیجی بیشتر مورد اقبال قرار گرفته و بسیار پویا است.

,

وی افزود: امروز از نظام طلبگی برای ارتقای سطح صالحین و متربیان در حال بهره‌مندی هستیم اما مشکلاتی وجود دارد چراکه در همه شهرهای کشور حوزه علمیه خواهران وجود ندارد و بعضاً حوزه‌های علمیه خواهران در سطوح پایین فعال هستند و سطح تحصیلاتی این مربیان در نقطه‌ای متوقف می‌شود.

,

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه وجود بانوان طلبه در ارکان صالحین می‌تواند اثرگذاری بیشتر داشته باشد گفت: امروز باتوجه به اینکه نیاز به کارشناسان خانواده، مشاوران اسلامی، مشاور حوزه کودک و مسائل فرهنگی داریم، حوزه‌های علمیه خواهران باید به سمت تخصصی‌تر کردن تعلیم و تربیت گام بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه