اخبار داغ

وزیر اقتصاد نروژ استعفا کرد

وزیر اقتصاد نروژ استعفا کرد
وزیر اقتصاد نروژ و حزبش با اعلام استعفای خود، دولت را با چالش از دست دادن اکثریت در پارلمان مواجه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سیو جنسن» وزیر اقتصاد نروژ و حزب راستگرای او با اعلام استعفای خود، دولت این کشور را با چالش از دست دادن اکثریت در پارلمان مواجه کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جنسن روز دوشنبه با اعلام این استعفا گفت:‌ «توانستم [ائتلاف] را به دولت برسانم و حالا این حزب را خارج می‌کنم».

دولت نروژ تصمیم گرفته است درخواست یک زن سوریه‌ای مظنون به عضویت در داعش و دو فرزندش را برای بازگشت به این کشور بپذیرد، اما حزب راست‌گرای جنسن با این کار مخالف هستند.

این استعفای جمعی، دولت «ارنا سولبرگ» نخسـت‌وزیر نروژ  را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد. گرچه سولبرگ می‌تواند دولت خود را حفظ کند، اما قدرت خود در پارلمان را از دست خواهد داد و رهبر ائتلاف اقلیت خواهد شد.

سولبرگ در واکنش به این اقدام گفت، دولت خود را که اکنون متشکل از سه حزب اقلیت هستند، حفظ خواهد کرد.

از زمان شکست خلافت داعش در غرب آسیا، بسیاری از اعضای این گروه که از کشورهای اروپایی به این گروه تروریستی پیوسته بودند، خواستار بازگشت به کشورهایشان شدند.

دولت‌های اروپایی از بیم افزایش حمله‌های تروریستی در کشورهایشان از پذیرش این افراد امتناع می‌کنند اما دولت آمریکا بارها تأکید کرده که این کشورها باید شهروندان داعشی خود را پس بگیرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه