اخبار داغ

مدیرکل اداره محیط زیست استان کرمان خبر داد؛

پیش‌بینی آبگیری 100 درصدی تالاب جازموریان در سال جاری

پیش‌بینی آبگیری 100 درصدی تالاب جازموریان در سال جاری
مدیر کل اداره محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بارندگی در فصل خوبی به وقوع پیوسته است و تبخیر آب کم است؛ امیدواریم امسال تالاب 100 درصد آبگیری شود و چناچه تبخیر به سرعت انجام نشود و درجه حرارت تغییر پیدا نکند، می توانیم پایداری نسبی را در این منطقه داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرجان شاکری مدیر کل اداره محیط زیست استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بارندگی های روزهای اخیر در سطح استان گفت: امکان رصد نقشه های ماهواره ای به دلیل شرایط جوی وجود ندارد؛ بنابراین نمی توانیم اطلاعات دقیقی از میزان سطح آبگیری تالاب جازموریان بیان کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: سطح بارش ها در دو حوزه استان کرمان و سیستان و بلوچستان در منطقه دلگان که منتهی به تالاب است بسیار خوب بوده است؛ اما امکان اینکه عنوان کنیم چند درصد تالاب آبگیری شده است، وجود ندارد.

,

شاکری با تأکید بر اینکه میزان ورودی تالاب جازموریان خوب بوده است، ابراز کرد: تالاب جازموریان، تالابی کاملا فصلی است که این تالاب در فصول بارندگی آب را در خود نگه می دارد و مانند اسفنج جذب می کند و به منظور تقویت پوشش گیاهی در فصول گرم در جهت  تغذیه حیات وحش و احشام مردم منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

,

مدیر کل اداره محیط زیست استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری بارندگی در فصل خوبی به وقوع پیوسته است و تبخیر آب کم است؛ امیدواریم امسال تالاب 100 درصد آبگیری شود و چناچه تبخیر به سرعت انجام نشود و درجه حرارت تغییر پیدا نکند، می توانیم پایداری نسبی را در این منطقه داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه