اخبار داغ

یادداشت؛

هوچی‌‌گری اصلاح‌طلبان با شعار عوام‌فریبانه حضور حداکثری

هوچی‌‌گری اصلاح‌طلبان با شعار عوام‌فریبانه حضور حداکثری
برخی توقع دارند نظام اسلامی و در ذیل آن شورای محترم نگهبان به بهانه جمهوریت و حضور حداکثری چشم بر روی فساد و تخلفات محرز شده ببندد که صد البته توقعی بیجا و به دور از هر عقل و منطقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، نظام سیاسی کشور ما با دو واژه آزادی و جمهوری قرین و توامان است؛ جمهوریت در نظام اسلامی ایران در قالب مبانی اسلامی شکل گرفته و بدون نگاه به آرمان های اسلامی جایی در نظام اسلامی و مردمی ما نداشته و ندارد عنوان کامل و دقیق نظام ما جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

برخی توقع دارند نظام اسلامی و در ذیل آن شورای محترم نگهبان به بهانه  جمهوریت و حضور حداکثری چشم بر روی فساد و تخلفات محرز شده ببندد که صد البته توقعی بیجا و به دور از هر عقل و منطقی است.

,

حضور حداکثری مردم پای صندوق رای با عدم عمل به قانون مضحکه ای جاهلانه است؛ نمی توان به بهانه  شعار عوام فریبانه حضور حداکثری، تخلفات اخلاقی و اقتصادی را نادیده گرفت؛ مسلط کردن افراد سودجو و قدرت طلب در نظام اسلامی بزرگترین خطر نادیده گرفتن و غمض بصر است.

,

آنهایی که مدام به شورای نگهبان هجمه می کنند بهتر است جوابگوی عملکرد خود و هم پیاله های خود باشند؛ به راستی ناکارآمدی و مشکلات فعلی کشور نتیجه حضور کدام جریان و تفکر سیاسی در سیستم اجرایی و قانون گذار کشور است؟

,

متاسفانه هیئت‌های اجرایی در بررسی ها به رسالت حقیقی خود عمل نکرده و اخبار و مستندات مراجع چهارگانه در خصوص احراز صلاحیت را به کار نگرفتند، این کوتاهی تا جایی است که افرادی که دارای مباحث اخلاقی حاد بوده با سهل انگاری به تایید هیئت های اجرایی رسیده و عملاً بار احراز صلاحیت ها به صورت ناجوانمردانه بر دوش شورای نگهبان قرار داد شد.

,

برخی با هوچی بازی به جای اینکه تایید صلاحیت فله ای هیئت های اجرایی را مورد نقد و بررسی قرار دهند، نوک پیکان حملات خود را به سمت شورای نگهبان گرفتند.

,

خوب است آنهایی  که نسبت به عدم احراز صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان گله و شکایتی دارند به صورت مصداقی از نفرات مورد نظر خود نام ببرند، واضح و مبرهن است عدم احراز صلاحیت افراد بر اساس رسالت قانونی شورای نگهبان عمدتا به علت تخلفات اقتصادی، امنیتی و مباحث اخلاقی است.

,

نکته دیگری که این روزها نقل کلام محافل سیاسی است اشاره به ماده ۲۸ بند ۱ می باشد؛ واضح است دایره التزام عملی به اسلام بسیار گسترده بوده و مراد از التزام عملی فقط عمل به فرائض دینی مانند نماز نیست.

,

به راستی آیا دروغگو التزامی به اسلام دارد و یا کسی که تخلفات فراوان مالی او ثابت شده است ملتزم به اسلام است؟

,

دادن وعده خلاف واقع، سوابق خرید و فروش رای و خیانت در امانت همگی در دایره عدم التزام به اسلام تعریف می شود.

,

و اما در آخر همه را به این تذکراتی امام راحل در خصوص انتخاب نمایندگان اصلح ارجاع می‌دهم.

,

«باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند، متعهد به اسلام باشند، بازیگر نباشند به شرق و غرب توجه نداشته باشند». صحیفه نور ، ج ۱۸، ص: ۱۳۷

,

«مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی(ص) باشند». صحیفه‌ امام، ج۲۱، ص :۱۱ 

,

«اشخاصی را که انتخاب می‌کنید سوابقشان را مطالعه کنید، بدانید... در زمان سابق چه جور بودند؛ در زمان انقلاب چه جور بودند؛ از اول انقلاب تا حالا چه جور بودند؛ سوابق خانوادگیشان چه هست؛ عقایدشان چه هست»صحیفه‌ امام، ج۱۰ص: ۲۶۰

,

* حجت‌الاسلام محمدحسن عامری‌فر

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه