اخبار داغ

«بار»، بدون خدمات بانکی!

تنها پست‌بانک شهر «بار» تعطیل شد/ اقدامات خلاف قانون یک مسئول!

تنها پست‌بانک شهر «بار» تعطیل شد/ اقدامات خلاف قانون یک مسئول!
مردم شهر پنج هزار نفری بار در اطرف نیشابور، امروزه بدون دریافت هیچگونه خدمات بانکی به زندگی خود ادامه می‌دهند و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شاید باورتان نشود ولی مردم شهری پنج هزار نفره در اطراف نیشابور از دریافت خدمات بانکی محروم و برای حل نیازهای خود نیازمند آمدن به شهری دیگر هستند. شهر بار که تا چندی پیش فقط خدمات پست‌ بانک، آن‌هم به‌صورت بسیار محدود و ضعیف در حال ارائه خدمت در آن بود، با اعتراض مردم نسبت به نحوه خدمات و ورود حراست به این مجموعه، تعطیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی از مردم این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در شهر بار هیچ بانکی وجود ندارد و این پست‌بانک نیز جواب مردم را بد می‌داد به نحوی که مردم ناراضی بودند.

,

محمد رضوی تصریح کرد: بعد از این قضایا فردی دستگاه عابر بانک به شهر بار آورد ولی بنا به شنیده‌ها اینترنت این دستگاه‌های عابر بانک را قطع می‌کردند و فرد موردنظر مجبور بود هر روز کسی را از نیشابور به بار برای وصل کردن دستگاه بیاورد که ضرر مالی به او نرسد.

,

وی تأکید کرد: اکثر روزها نیز پولی درون دستگاه نبود و مردم برای برداشت پول مجبور بودند به مغازه‌ها بروند و از آنجا پول دریافت کنند یا به اقوام خود بگویند که از شهرهای دیگر برای آن‌ها پول بیاورند.

,

رضوی تصریح کرد: بعضی وقت‌ها برای کارهای بسیار ساده بانکی مجبور هستیم که از دوست و آشنا در شهرهای اطراف کمک بخواهیم که واقعاً باعث شرمندگی ما هست.

,

حسن پارسا، شهردار بار در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: متأسفانه در شهر بار خدمات بانکی ارائه نمی‌شود و این مشکلات زیادی را برای مردم و حتی ما مسئولان، برای امور بانکی ایجاد کرده است.

,

پارسا تصریح کرد: بارها مردم نارضایتی‌های خود را به ما اعلام کرده‌اند و از ما خواسته‌اند که مشکلات را برطرف کنیم که ما نیز موضوع را به مسئولان شهرستان نیشابور و استان منتقل کرده‌ایم.

,

پیمانکار پست‌بانک با قطع کردن تلفن و اینترنت اجازه فعالیت به بقیه را نمی‌دهد

, پیمانکار پست‌بانک با قطع کردن تلفن و اینترنت اجازه فعالیت به بقیه را نمی‌دهد,

رئیس شورای شهر بار نیز در تماس خبرنگار ما حاضر به پاسخگویی نشد و گفت: تصمیم گرفته‌ام از خبرنگار و فضای مجازی و اخبار فاصله بگیرم.

,

اما اسماعیل باری، عضو شورای اسلامی شهر بار در این رابطه گفت: ما در بار پست‌ بانک داشتیم ولی متأسفانه متولی پست‌ بانک آن‌طوری که باید وظیفه‌اش را انجام نمی‌داد و بارها قول نصب عابر بانک را داده بود ولی انجام نمی‌داد.

,

باری تأکید کرد: با توجه به اینکه مسئول پست‌ بانک اولین نیاز شهر یعنی نصب عابر بانک را قول می‌داد ولی هیچ‌وقت عملی نکرد تصمیم به مذاکره با بخش خصوصی گرفتیم و درنهایت بخش خصوصی دو دستگاه عابر بانک نصب کرد ولی مسئول پست‌ بانک که مسئول مخابرات بار نیز بود هر روز اینترنت دستگاه را قطع می‌کرد و چون رقیب بود حاضر نبود این اقدام رخ بدهد.

,

وی ادامه داد: این فرد عرصه را بر همه به نحوی تنگ کرده است که نتوانند فعالیتی کنند، نامبرده با قطع کردن تلفن و اینترنت اجازه فعالیت به بقیه را نمی‌دهد. این فرد حتی کارت‌های بانک‌های دیگر را قبول نمی‌کرد و پست‌بانک جز به دارندگان کارت خودش خدمات نمی‌داد و به دارندگان کارت‌های خودش هم خدمات بسیار ضعیفی می‌داد که  نارضایتی بسیار زیادی ایجاد کرده بود.

,

این عضو شورای شهر بار ادامه داد: مسئول حراست پست‌بانک استان چندی پیش به بار آمد و خواستار تعطیلی پست‌بانک بود که ما مخالفت کردیم و درخواست تعویض نامبرده را دادیم و وی نیز تأکید کرد که به دلیل اتمام قرارداد و داشتن شغل دوم که خلاف قانون است باید عوض شود.

,

پست‌بانک وظیفه خود را برای تعیین فرد جدید انجام نمی‌دهد

, پست‌بانک وظیفه خود را برای تعیین فرد جدید انجام نمی‌دهد,

باری تأکید کرد: صورت‌جلسه تعطیلی پست‌بانک توسط حراست و رئیس شورا امضا شد و قرار شد طی یک هفته فرد جدید به این سمت منصوب شود که دو نفر معرفی شدند و به علت انتصاب به اعضای شورا مورد موافقت قرار نگرفت و در مرحله بعد ما لیست 30 نفری افراد شهر بار که ویژگی‌های موردنظر را دارند به پست‌بانک معرفی کرده‌ایم.

,

وی خاطرنشان کرد: دلیل تأخیر معرفی فرد جدید فشار پیمانکار فعلی پست‌بانک به پست‌بانک استان خراسان رضوی است و آن‌ها مردد مانده‌اند و پست‌بانک به دنبال این است که ما نامه‌ای به آن‌ها بزنیم و اهلیت این فرد را تأیید کنیم که آن‌ها همین فرد را بگذارند و ما نیز به دلیل اینکه این فرد هم دفتر پیشخوان و هم مخابرات را دارد اعتقاد داریم که توانایی مدیریت پست‌بانک را ندارد.

,

قطع تعمدی تمام دستگاه‌های پوز برای ایجاد نارضایتی

, قطع تعمدی تمام دستگاه‌های پوز برای ایجاد نارضایتی,

عضو شورای شهر بار تصریح کرد: پست‌بانک وظیفه خود را برای تعیین فرد جدید انجام نمی‌دهد و می‌خواهد از خودش سلب مسئولیت کند و این فرد نیز به شورا از طرق مختلف فشار می‌آورد که صلاحیت او را تأیید کنند که شورا زیر بار این کار نمی‌رود.

,

باری ادامه داد: حتی روزی که دفتر پست‌بانک را تعطیل کردند ایشان که مسئولیت مخابرات شهر را بر عهده دارد تعمداً همه دستگاه‌های POS بار را قطع کرد تا نارضایتی بیشتر شود.

, POS,

وی بیان داشت: ایشان ‌هم‌اکنون در حال ایجاد نارضایتی و دامن زدن به این موضوع در شهر بار است. این منفعت‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های این فرد مشکلات زیادی را برای شهر ما ایجاد کرده است.

,

فردی که تا چندی پیش دستگاه‌های عابر بانکش در شهر بار فعال بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: یکی از نیازهای عابر بانک تأمین پول برای آن است و از آنجایی که آوردن و بردن پول از نیشابور سخت بود و در بار نیز بانکی نبود که پول تهیه کنیم مشکلات زیادی را تحمل کردیم.

,

سید رضا رضوی خاطرنشان کرد: تنها جایی که امکان داشت پول تهیه بشود پست‌بانک بود که مأمور آنجا کارشکنی می‌کرد و برای تهیه پول باید به نیشابور می‌رفتیم که از نظر اقتصادی به‌صرفه نبود.

,

وی عنوان داشت: مشکل دیگر اینترنت این دستگاه بود که اتفاقاً مسئول اینترنت شهر بار نیز همان فردی بود که مسئولیت پست‌بانک را بر عهده داشت و فکر می‌کنم او نیز بدون نقش نبود، دست‌کاری می‌کرد و ADSL را به هم می‌زد و در قسمتی از شهر نیز سرویس اینترنت مشکل داشت و اصلاً دستگاه عابر بانک فعال نمی‌شد.

, ADSL,

نامبرده عنوان داشت: از مردادماه سال 97 تا اردیبهشت امسال دستگاه‌ها را در شهر بار نصب کرده بودم ولی جمعش کردم.

,

رضوی تأکید کرد: ما فکر می‌کردیم که می‌توانیم پولمان را در پست‌بانک بگذاریم و از آنجا پول را بگیریم و مدیریت پست‌بانک مرکزی استان خراسان رضوی با این موضوع مشکل نداشت ولی متصدی قبول نمی‌کرد و می‌گفت باید ماندگاری پول در پست‌بانک باشد.

,

وی تأکید کرد: همه این مسائل در کنار اینکه قطعی‌های مکرر باعث شده بود که عابر بانک سود ده نباشد تصمیم به جمع‌آوری آن‌ها گرفتم.

,

تصمیم، تغییر پیمانکار پست‌بانک است

, تصمیم، تغییر پیمانکار پست‌بانک است,

بخشدار مرکزی نیشابور نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: مسئولین پست‌بانک خراسان رضوی در حال گزینش فرد جدیدی هستند و فرد قبلی به علت اینکه هم پست‌بانک و هم پیشخوان را بر عهده داشت تصمیم‌گیری شد که به تعویض شود.

,

علی شریفان تصریح کرد: این‌که فرد قبلی به دنبال انحصارگرایی بوده است گفته می‌شود ولی ثابت نشده، در هر صورت تصمیم به عوض شدن این فرد است و به‌زودی فرد جدید منصوب می‌شود.

,

گفتنی است که عصر امروز، اول بهمن‌ماه، در محل سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، نهمین «نمایشگاه شهر هوشمند» برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه