اخبار داغ

تنها نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی ترکیه:

استقبال از صنایع دستی هرمزگان در کشورهای همسایه/به دنبال معرفی فرهنگ فاخر جنوب به تمام دنیا هستیم

استقبال از صنایع دستی هرمزگان در کشورهای همسایه/به دنبال معرفی فرهنگ فاخر جنوب به تمام دنیا هستیم
رهسپار به عنوان تنها نماینده ایران در نمایشگاه صنایع دستی ترکیه، گفت: استقبال از صنایع دستی به ویژه لباس های محلی و رودوزی های سنتی در کشور های همجوار مناسب بوده که این امر ما را دلگرم به حضور بیشتر در نمایشگاه های بین المللی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر رهسپار، کارآفرین و فعال حوزه صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به شرکت در نمایشگاه صنایع دستی Adiyaman ترکیه اظهار کرد:  این نمایشگاه با شرکت ۱۴۰ هنرمند فعال در زمینه صنایع دستی برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: شرکت کنندگان در این نمایشگاه بیشتر از کشور های ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه هستند.

,

این فعال حوزه صنایع دستی به محتوای نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: استقبال از صنایع دستی به ویژه لباس های محلی و رودوزی های سنتی در کشور های همجوار مناسب بوده که این امر ما را دلگرم به حضور بیشتر در نمایشگاه های بین المللی می کند.

,

رهسپار یادآور شد: در حال حاضر صنایع دستی را که نشان دهنده فرهنگ مردم جنوب است به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر کرده که با این رویه سعی در گسترش مشاغل خانگی و پرداختن مردم به بحث صنایع دستی را دنبال می کنیم.

,

وی که تنها نماینده ایران در این نمایشگاه است، گفت: این فستیوال در شهری تاریخی در جنوب شرقی ترکیه از تاریخ ۲۰ الی ۳۰ دی ماه برگزار شده  است.

,

این کارآفرین برتر هرمزگانی، حمایت مسئولان در زمینه صنایع دستی را یکی از ملزومات گسترش این صنعت دانست و افزود: با تأسیس شرکت هرمزان، بیش از ۸۰ نفر به صورت مستقیم از این راه کسب دارآمد دارند که اگر مسئولان توجه لازم را به این بازار داشته باشند ظرفیت های بسیار بیشتری در زمینه اشتغال زایی خواهد داشت.

,

رهسپار یادآور شد: تا کنون ۲۵ لوح کارآفرین برتر را از داخل کشور دریافت کرده ام و میراث ارزشمند هرمزگان را به بیش از ۴۰ کشور بزرگ دنیا انتقال داده ام.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه از ساعت۱۰ الی ۲۲ میزبان خیل عظیم مردم به ویژه قومیت های کرد، ترک و عرب است.

,

لازم به ذکر است، این هنرمند توانمند جنوبی، تا کنون در بیش از ۳۷ نمایشگاه خارجی صنایع دستی، شرکت داشته است.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه