اخبار داغ

روایتی از رویش امید در دل نوجوان معلول؛

پیگیری‌‌های رسانه‌ای گره از مشکل جوان دنانشین باز کرد+تصاویر و فیلم

پیگیری‌‌های رسانه‌ای گره از مشکل جوان دنانشین باز کرد+تصاویر و فیلم
شاهین یوسف‌خواه پسربچه اهل شهرستان دنا که از یک بیماری نادر رنج می‌برد با پیگیری و درج گزارش‌های متعدد رسانه‌ای تحت درمان قرار گرفت و اکنون همانند دیگر هم سن و سال‌های خود به شرایط عادی زندگی بازگشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شاهین یوسف‌خواه، اهل روستای کریک شهرستان دناست که از بدو تولد به‌علت یک بیماری نادر، زانوهایش بر خلاف سیستم آناتومی بدنش چرخش پیداکرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, شاهین یوسف‌خواه، اهل روستای کریک شهرستان دناست که از بدو تولد به‌علت یک بیماری نادر، زانوهایش بر خلاف سیستم آناتومی بدنش چرخش پیداکرده بود., شاهین یوسف‌خواه، اهل روستای کریک شهرستان دناست که از بدو تولد به‌علت یک بیماری نادر، زانوهایش بر خلاف سیستم آناتومی بدنش چرخش پیداکرده بود.,

این نوجوان اهل روستای کریک، فرم پاهایش باعث تمایز او را از دیگر دوستانش شده بود تا در رویاهای کودکانه‌اش با حسرت به بازی کردن دوستان خود بنگرد، اما لابه‌لای این حسرت‌ها به مادرش دلداری می‌داد و با لبخند می‌گفت: درست است نمی‌توانم با دوستانم بدوم اما نشستم و با امیدواری نگاهشان می‌کنم.

,

شاهین آقازاده نیست، پدرش هم نجومی‌بگیر نیست، یک پسربچه ساده روستایی که در کوه‌های سربه‌فلک کشیده دنا در محرومیت چشم به دنیا گشوده و در رویای‌های کودکانه‌اش نه چیزی از سیاست می‌داند و نه از مشکلات بشر امروزی و دنیای مدرن سر در می‌آورد، اما همیشه زیر لب‌هایش زمزمه می‌کرد خدایا تو را شکر می‌کنم که هنوز با این وضعیت می‌توانم راه بروم.

,

 

,
 
,
, ,
 
,

آن روزها با شاهین در یک نگاه آشنا شدم، در حالی دیدمش که با رنج و مشقتی سخت بعد از تعطیلی از مدرسه در راه خانه بود.

,

با او هسمفر شدم تا از دردهایش بگوید، چیزی نگفت، از او سئوال کردم آیا تا به حال به بیماری‌ات و متفاوت بودنت نسبت به دیگران فکر کرده‌ای جواب داد، نه؛ خداوند هیچ چیزی را بدون حکمت خلق نکرده، این یک امتحان الهی است که به هر کسی ارزانی نمی‌کند.

,

از رنج و سختی‌های زندگی‌اش هم که پرسیدم، با خنده‌های کودکانه‌اش زیر لب گفت: پدرم کارگر است و هوز دستمزد چندسال کارگری‌اش را به او نداده‌اند، مادرم هم غم من و برادرم را می‌خورد.

,

 

,

, ,

 

,

با پدر شاهین هم‌صحبت شدم، هنوز کلامی نگفته بغض کرد، خواست حرف بزند ولی تا شاهین را با آن وضعیت دید دلش طاقت نیاورد و ناخوادگاه بغض گلویش را فشرد.

,

یوسف‌خواه از بیماری مادرزادی شاهین صحبت کرد و گفت: از بدو تولد برای درمان شاهین همه جای ایران رفتم، از این بیمارستان به آن بیمارستان، از این شهر به آن شهر، از دفتر این مسئول تا آن مسئول، همه قول مساعدت می‌دادند اما بعد از چند روز ما را فراموش می‌کردند.

,

وی ادامه داد: روزی نبود که برای درمان شاهین به کسی رو نزنیم، اما مشکل اصلی ما پول، مایحتاج درمان و عمل جراحی پاهای شاهین بود. از هر مسئولین که برای درمان شاهین درخواست کردیم به ما کمک نمی‌کرد.... 

,

آنچه نوشته شد تنها بخشی از زندگی شاهین یوسف‌خواه؛ نوجوان دنایی با معلولیتی نادر بود که از سوی این پایگاه خبری به تمام نقاط انعکاس داده شد. (گزارش کامل را از اینجا بخوانید)

, اینجا,

بعد از انعکاس این خبر برای اولین بار از صبح زاگرس، سایر رسانه‌ها و شبکه‌های استانی دنا و شبکه خبر نیز به این موضوع پرداختند.

, صبح زاگرس,

 

,

, ,

 

,

حال بنا بر آخرین روند پیگیری‌ها، کار جراحی پاهای شاهین یوسف‌خواه سال گذشته با حمایت موسسه محکم در بیمارستان فوق تخصصی ارتوپدی اختر تهران قرار گرفت و امروز شاهین دنا همانند دیگر هم سن و سال های خود به شرایط عادی زندگی برگشته است و در حال خو گرفتن با شرایط جدید زندگی خود است.

,

در ادامه فیلمی از شرایط دو سال پیش و همچنین این روزهای شاهین بعد از عمل جراحی آمده است:

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه