اخبار داغ

امام جمعه بابلسر مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ایران برهم‌زننده تقسیمات جهان/ مشکلات امروز کشور از بی‌عرضگی‌ها است

انقلاب اسلامی ایران برهم‌زننده تقسیمات جهان/ مشکلات امروز کشور از بی‌عرضگی‌ها است
امام جمعه بابلسر گفت: قدرت اعتقادی، موشکی، علمی همچون هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای را چهار قدرت در اختیار ولایت فقیه و ملت ایران برشمرد که سبب تغیر معادلات منطقه و جهان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجدالرسول شهرستان نکا با اشاره به پیام‌های فراوان شهادت این سردار بزرگ اسلام، اظهار کرد: اولا شهادت حاج قاسم سلیمانی با ما اتمام حجت کرد که در شرایط وجود ماهواره‌ها و اختلاس‌ها نیز می‌توان مانند دهه 60 و دوران جنگ گمنام و برای خدا زندگی کرد و به شهادت نیز رسید.

وی افزود: می‌شود در شرایط سخت نیز انسان صادقانه و درست زندگی کند و بهانه ممنوع است و این راه رفتنی و این مسیر طی کردنی است و این شهید به ما نشان داد که رمز و راز محبوبیت در پولداری نیست چه بسیار انسان‌های میلیارد از دنیا می‌روند اما در تشییع جنازه آن‌ها این اندازه آدم حضور ندارد.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر اینکه پست، مقام و مال محبوبیت و مقبولیت نمی‌آورد، خاطرنشان کرد: بودند انسان‌هایی که مسئولیتی نیز داشتند اما افراد حاضر در تشییع آن‌ها مسئولان دیگر بودند و طوری در تشییع وی راه می‌رفتند که چندان ناراحت نیز نبودند.

* محبوبیت شهید سلیمانی حاصل ایمان به خدا و عمل صالح
این مسئول اضافه کرد: اگر مال قرار بود محبوبیت بیاورد قارون باید محبوب‌ترین افراد می‌بود اما اینگونه نیست بلکه انسان هایی محبوبند که طبق فرمایش الهی ایمان آوردند و عمل صالح انجام می‌دهند خداوند مهرشان را در دل مردم انداخته محبوب می‌شوند و نمونه آن حاج قاسم سلیمانی است.
وی گفت: محبوبیت در سایه خدمت صادقانه و عمل صالح است که سبب می‌شود انسان مقبولیت پیدا کند.

قلی‌پور تصریح کرد: اگر عده ای در انقلاب کم آوردند و حرف های بی ربط می زنند و پیام های بیجا می دهند و از قطار انقلاب پیاده شدند نگران نباشید چراکه خداوند عده‌ای را می اورد هم خدا را دوست دارند و هم خدا ان ها را دوست دارد و در برابر مومنین متواضع و فروتن هستند و در برابر کفار محکم و استوار شکست ناپذیر هستند .

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی وقتی کنار فرزندان شهدا می‌رسید دلش و پاهایش می‌لرزید و اشک چشمش جاری می‌شد، این شهید توان نداشت گریه یک فرزند شهید و محروم را ببیند و همه دیدند وقتی در خوزستان سیل آمد چگونه به کمک محرومان شتافت و می‌گفت منتی نیست بلکه وظیفه است.

امام جمعه بابلسر اذعان کرد: آن انسانی که در برابر یتیمان صدایش لرزان بود در برابر تکفیری‌ها، داعشی‌ها و ترامپ قمارباز چنان بانگی برآورد که صدای آن‌ها را خفه کرد و آن‌ها فکر کردند با شهادت حاج قاسم سلیمانی کار تمام شد اما نخیر تازه کار آغاز شده است.

این مسئول اضافه کرد: موشکی که سپاه قهرمان و عزیز ما به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا به عراق زد درحالیکه تا 80 سال که هیچکس جرأت چنین کاری را نداشت آن هیمنه را شکست و بی‌آبرویی برای آن‌ها در جهان ایجاد کرد که به هیچ شکلی نمی‌توان آن را جبران کنند.

وی گفت: اینکه آمریکا با همه امکانات و تجهیزات نتوانست یک دانه موشک به سمت ما شلیک کند غرور ما را نمی‌گیرد چراکه ما مردمی هستیم که وقتی خرمشهر را آزاد کردیم امام ما فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد بر همین اساس در موشک زدن هم اعتقاد داریم که خدا هدایت کرده است.

قلی‌پور تأکید کرد: برخی از بمب هسته‌ای دشمن می ترسند و عده‌ای کم آوردند، ترسیدند و لرزیدند و گفتند آن‌ها با یک دکمه کشور ما را می‌فرستند به هوا برای این است که باورمندی آن‌ها به خدا ضعیف است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی این باور را داشت بنابراین در برابر ترامپ و داعشی‌های تکفیری ایستاد و شب روز خود را گذاشت و 40 سال از دفاع مقدس تا به شهادت برسد مجاهدت کرد و شبانه روز وقت گذاشت.

* تفاوت ولایتمداران با ولایت‌معاشان
امام جمعه بابلسر با تقدیر از تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی برای حفظ امنیت و آرامش امروز ما بیان کرد: داعش خون‌آشام بود و اصلا آدم نبودند بلکه مصداق پست‌تر از حیوان بودند که حاج قاسم و مدافعان حرم مردانه ایستادند.

این مسئول دینداری را شامل هزینه‌های بسیاری توصیف و اضافه کرد: همین افرادی که پس از شهادت سردار سلیمانی اشک تمساح ریختند چقدر در شبکه‌های اجتماعی به حاج قاسم و حاج قاسم‌ها توهین کرده بودند که اینها پول می‌گیرند.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی به خاطر ولایتمدار بودن به این مقام رسید که بدون ولایت عمل صالح نیز اهمیتی ندارد چراکه ولایتمداری خیلی مهم است اما خیلی‌ها شعار ولایتمداری می‌دهند البته این افراد ولایت‌معاش هستند یعنی ولایت را برای دنیای خود می‌خواهند.

قلی‌پور متذکر شد: شعار شهدای ما این بود که رهسپاریم با ولایت تا شهادت اما امروز برخی شعارشان این است که رهسپاریم با ولایت تا ریاست، این افراد در زبان دم از ولایتمداری می‌زنند اما در عمل که می‌رسد لنگ می‌زنند.

وی افزود: اگر در طول 40 سال به حرف امامین انقلاب اسلامی گوش و عمل می‌کردیم بسیاری از مشکلات امروز را نمی‌داشتیم که یکی از دستورات ولایت دشمن‌شناسی است و حاج قاسم سلیمانی چپ و راست و حزبی نداشت بلکه انقلابی و ولایی بود.

* انقلاب اسلامی ایران برهم‌زننده تقسیمات جهان
امام جمعه بابلسر خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم شده بود اما انقلابی آمد و دل جدیدی ارائه داد که نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم و این منطق قرآن است بنابراین دشمنان گفتند اگر این انقلاب قامت راست کند دنیا می‌فهمد که می‌تواند مقابل ما بایستد که منافع ما به خطر می‌افتد پس از همان اول ممانعت کردند.

این مسئول اضافه کرد: از آن زمان تا کنون انواع و اقسام جنگ‌ها و مشکلات را مقابل ما تهیه دیدند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند که اگر حواسمان جمع نباشد و در انتخابات مجلس اشتباه کنیم معلوم نیست چه بر سر ما بیاید.

* از دست رفتن هسته‌ای با برجام
وی در ادامه چهار نقطه قدرت کشور را برشمرد و گفت: علاوه بر ولایت فقیه و مردم دشمن از چهار قدرت ما می‌ترسد که اولین آن حوزه علمی از سلول‌های بنیادین و نانو تا داروسازی و مهمتر از همه هسته‌ای بود و دشمن باید این را از ما می‌گرفت و با برجام این را از ما گرفت و ما را متوقف کرد.

قلی‌پور اعتقاد را دومین عامل قدرت کشور خواند و تصریح کرد: انقلاب اگر پیروز شد و هشت سال جنگ اگر پیش برده شد به خاطر باور ما بوده است که به نصرت الهی باور داشتیم و خدا نیز ما را یاری کرد.

وی افزود: دشمن برای اینکه اعتقاد ما را بگیرد خیلی کارها انجام داد اما نقطه نهایی آرزوی دشمن دنبال این بودند که قانونی را در کشور ما مصوب کنند که همجنس بازی آزاد باشد آن هم با استفاده از 2030 که اگر آن را در کشور اجرا می‌کردند خروجی آن تصویب همچین قانونی در کشور بوده است.

امام جمعه بابلسر توان دفاعی را سومین عامل قدرت کشور دانست و اذعان کرد: برجام دو که مطرح کردند همین موشکی بوده که توان و قدرت ما است و استفاده از همین قدرت به دشمن سیلی زدیم بنابراین دشمن باید جلوی این قدرت موشکی ما را بگیرد.

* اهمیت راهبردی انتخابات مجلس
این مسئول نفوذ منطقه‌ای را چهارمین عامل قدرت جمهوری اسلامی خواند و اضافه کرد: خودباوری و نهراسیدن از دشمن از ایران به یمن، لبنان، غزه و سوریه رفت تا توانستند ایستادگی کنند و به زودی خروج دشمنان از منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: دشمن احساس کرد که برای گرفتن جلوی این قدرت نفوذ منطقه‌ای باید سردمدار این نفوذ یعنی حاج قاسم سلیمانی را بزند که ابتدا تلاش کردند به وسیله نرم و از طریق لوایح fatf جلوی حاج قاسم را بگیرند و چون اینجا ناکام ماندند چاره‌ای جز زدن حاج قاسم ندیدند.

قلی‌پور تأکید کرد: دشمن چون موفق به ترور سردار حاجی زاده نشد، از طریق هواپیمای اکراینی برای شوراندن افکار عمومی علیه وی تلاش کرد اما مردم ما به این راحتی قهرمانان خود را از بین نمی‌برد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در برابر حاج قاسم‌ها سرمان پایین نباشد و دشمن به اهداف خود نرسد باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و در انتخابات هم به کسانی رأی دهیم که چشم‌شان به غرب نباشد چراکه همه چیز در کشور داریم اما عرضه می‌خواهد و مشکلات امروز ما از بی‌عرضگی‌ها است بنابراین باید مراقب رأی خود باشیم.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, * محبوبیت شهید سلیمانی حاصل ایمان به خدا و عمل صالح,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * تفاوت ولایتمداران با ولایت‌معاشان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * انقلاب اسلامی ایران برهم‌زننده تقسیمات جهان,
,
,
,
,
, * از دست رفتن هسته‌ای با برجام,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * اهمیت راهبردی انتخابات مجلس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه