اخبار داغ

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "آب‌آرا" در قزوین:

جزو برترین‌ها در حوزه تولیدات تجهیزات آب‌نمای کشور هستیم/ روند اداری نامناسب بسیاری از مخترعان را از کارآفرینی ناامید می‌کند

جزو برترین‌ها در حوزه تولیدات تجهیزات آب‌نمای کشور هستیم/  روند اداری نامناسب بسیاری از مخترعان را از کارآفرینی ناامید می‌کند
مدیرعامل شرکت "آب‌‌آرا" در قزوین گفت: شرکت "آب‌آرا" اولین مجوز شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید تجهیزات آب نما و نرم‌افزارهای کنترلی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کسب کرده و جزو برترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آب‌نما در سراسر کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش زرآبادی‌پور در گفت‌وگو با صبح‌قزوین؛ درباره‌ی‌ شرکت "آب‌آرا" استان قزوین اظهار کرد: شرکت "آب‌آرا" استان قزوین طراح، مجری و تولیدکننده‌ی تجهیزات و آب‌نماهای مدرن، موزیکال و کف خشک بوده که فعالیت خود را به طور جدی از سال 91 آغاز کرده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌قزوین,

وی افزود: شرکت "آب‌آرا" اولین مجوز شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید تجهیزات آب نما و نرم‌افزارهای کنترلی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کسب کرده و جزو برترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آب‌نما در سراسر کشور است.

,

مدیرعامل شرکت "آب‌‌آرا" استان قزوین اذعان کرد: در خصوص طراحی و اجرای آب‌نماها نمی‌توان گفت کلیه‌ی ایده‌ها متعلق به خود شرکت است؛ زیرا در شرکت‌های پیشرفته مانند آلمان و امریکا وجود دارد که صاحب‌نظران این حوزه هستند اما شرکت "آب‌آرا" در تلاش است تا ایده‌های قابل اجرا، متناسب با شرایط بومی و منطقه‌ای و بدون تقلید ارائه دهد.

,

وی گفت: این شرکت فعالیت خود را با دو نفر و هزینه‌ی 200 هزار تومان آغاز کرد و ما توانستیم در ابتدای کار طراحی آب‌نمای پارک اندیشه را به شهرداری ارائه دهیم؛ هم‌اکنون نیز با بیش‌ از 10 نفر از جوانان استان در سطح حرفه‌ای مشغول فعالیت هستیم.

,

, ,

این کارآفرین قزوینی ابراز کرد: روند کاربردی آب‌نماها از وضعیت سابق خود که بیشتر برای پرکردن فضاهای شهری استفاده می‌شد خارج شده و امروزه بعضا در مسیر جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته‌است که البته برای این کار سرمایه‌گذاری‌های کلانی در سطح جهان انجام می‌شود.

,

وی ادامه داد: آب‌نماهای مدرن به جهت ترکیب نور، موزیک و حرکت و ریتم‌های آب، شیوه‌ی مدرنی در پیش گرفته و در شب جلوه‌ی بیشتری پیدا می‌کند که نمونه‌ی بارز کف خشک آن در پارک آب و آتش قابل مشاهده‌است.

,

زرآبادی‌پور بیان کرد: برای تولید تجهیزات حرفه‌ای و بادوام آب‌نماهای موزیکال، فرایند اجرا در بخش‌های مکانیک، الکترونیک و نرم‌افزار سپری می‌شود تا بتواند بصورت اتوماتیک در زیباسازی شهر کاربرد داشته باشد؛ البته آب‌نمای موزیکال کف خشک ایده‌ی مناسبی برای بازیگاه‌ و تفریحگاه کودک و نوجوان است.

,

وی در ادامه گفت: شرکت دانش‌بنیان "آب‌آرا" با ارائه‌ی بیش ‌از 50 پروژه در سطح کشور و در استان‌هایی مانند تهران، کرمانشاه، مشهد و کشور عراق در تلاش است تا بتواند آب‌نماهای مدرن را همانند سایر کشورهای پیشرفته در ایران نیز مطرح کند.

,

مدیرعامل شرکت "آب‌آرا" استان قزوین تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان "آب‌آرا" آماده‌ی همکاری با شهرداری، طراح شهرسازی و ساختمان و سایر سازمان‌های زیباسازی است.

,

وی درباره‌ی مشکلات و موانع کاری خود عنوان کرد: شرکت "آب‌آرا" متشکل از تیمی جوان است که بدون پشتوانه‌ی قوی و با وجود وضعیت شرایط اقتصادی نامطلوب وارد میدان کار شدند؛ مسلما مسیر پر پیچ و خم را به امید آینده‌ی خوب سپری می‌کنند اما متاسفانه وجود برخی مشکلات ریشه‌ی امید را در دل این جوانان خشک می‌کند.

,

زرآبادی‌پور افزود: عدم حمایت نظام بانکی با توجه به شرایط موجود اقتصادی جزو موانع مهم است زیرا تسهیلات می‌تواند روند توسعه‌ی کار را افزایش دهد؛ اما متاسفانه این مسئله هیچگاه در راستای پیگیری مسئولین قرار نمی‌گیرد.

,

وی ادامه داد: بوروکراسی پیچیده‌ی امور اداری، عدم اعتماد مسئولین، بی‌توجهی به مصوبات و قوانین شرکت‌های دانش‌بنیان و اختلافات سلیقه‌ی مسئولین، گاهی روند اجرای پروژه‌ی یک ماهه را به شش‌ماه یا یکسال می‌کشاند.

,

این کارآفرین قزوینی ابراز کرد: بسیاری از شرکت‌های آب‌نما فعالیت خود را با ما آغاز کردند و امروزه به عنوان شرکت‌های موفق معرفی می‌شوند؛ اما متاسفانه در استان قزوین به علت وجود روند اداری نامناسب مسیر سه ساله‌ی پیشرفت برای شرکت آب‌نما هفت‌سال طول کشید؛ این درحالی است که ایده‌های مدنظر ما با وجود عدم حمایت برای اجرا، هم‌اکنون توسط شرکت‌های هم‌تراز با ما در حال اجرا است.

,

, ,

وی ادامه داد: گاهی امور اداری به قدری زمان‌گیر و سلیقه‌ای است که به هنگام اجرا با تغییر مدیر یا مسئول اجرایی، روند تایید پروژه از ابتدا مورد بررسی قرار می‌گیرد که این مسئله ضربه‌ی بزرگی به اقتصاد و راهبرد شرکت وارد می‌کند.

,

مدیرعامل شرکت "آب‌آرا" استان قزوین گفت: زیباسازی شهر با وجود امکانات زیباسازی مدرن همچنان در عصر قدیمی خود باقی مانده و سالانه هزینه‌ی زیادی برای رنگ‌آمیزی و المان‌های شهری با بازخورد کوتاه مدت پرداخت می‌شود؛ این درحالی است که شرکت آب‌نمای "آب‌آرا" با وجود تجهیزات و طرح‌های مدرن و بادوام مورد حمایت قرار نمی‌گیرد‌.

,

وی افزود: درخواست ما از مسئولین حمایت‌‌های ویژه نیست بلکه تقاضای ما عمل به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود است، وجود احساس مسئولیت در مسئولین می‌تواند روحیه‌ی ناامید جوانان در عرصه‌ی راهبرد اهداف و تولیدات را به سوی امید بازگرداند.

,

مدیر عامل شرکت "آب‌آرا" گفت: زمانی که احساس مسئولیت و عمل به وظایف در مسئولین کمرنگ شده و در نتیجه حمایتی از قشر جوان انجام نمی‌شود مسلما جوانان ما به حضور در کشورهای مختلف راغب می‌شود.

,

وی در پایان بیان کرد: موفقیت و پیشرفت یک کشور نیازمند رویکرد و تلاش همگانی و همه‌جانبه‌ است و در این راستا جوانانی که برای این پیشرفت تلاش می‌کنند نباید در جامعه رها و یا به دست فراموشی سپرده شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه