اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد:

وجود ۹۱۵ بیمار مبتلا به ام اس در لرستان/ زمینه اشتغال بیماران خاص فراهم می‌شود

وجود ۹۱۵ بیمار مبتلا به ام اس در لرستان/ زمینه اشتغال بیماران خاص فراهم می‌شود
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به وجود 915 بیمار مبتلا به ام اس در لرستان گفت: تلاش می‌شود تا زمینه اشتغال بیماران خاص فراهم ‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سرهنگ ماشاءالله بازگیر صبح امروز در نشست با دبیر و اعضای انجمن بیماران خاص لرستان که به منظور بررسی مشکلات بیماران ام اس و صرع برگزار شد اظهارداشت: از بین ۹۱۵ بیمار ام اس استان لرستان ۳۸۵ بیمار که اکثرا هنرمند، مستعد و با ظرفیت بالای علمی و هنری هستند در شهر خرم‌آباد زندگی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به مشکلات جسمی و روحی این بیماران خاص و به طور ویژه ۵۰ بیمار ام اسی ویلچری افزود: براساس بررسی های به عمل آمده این بیماران برای تامین دارو و هزینه های درمان از جمله  ام. آر. آی با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند همکاری، هماهنگی و تعامل دستگاه های ذی ربط هستیم.

,

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: تلاش می‌‎کنیم تا خیرین و بسیج سازندگی در راستای اعطای وام های قرض الحسنه پای کار بیایند و بستر اشتغال برای این قشر از بیماران که درصدی بالایی از آن ها را بانوان تشکیل می دهند فراهم کنیم.

,

وی گفت: امیدواریم با همکاری بسیج دانشگاهیان مطالبات این قشر از بیماران در مجمع دانشگاهیان و علوم پزشکی مطرح می شود.

,

فتاحی دبیر انجمن بیماران خاص لرستان نیز در این نشست با اشاره به ارائه مراکز بیماران ام اس در دیگر شهرستان های استان از جمله دورود، الیگودرز و ازنا تصریح کرد: ارائه خدمات به طور ویژه و مستقیم به بیماران مبتلا به ام اس از جانب بیمارستانی در سطح شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان ضروری است.

,

وی با اشاره به دستورالعمل های وزارت بهداشت در مورد بیماران خاص و ام اسی اظهارداشت: شرایط نامناسب جسمی این بیماران ارائه بسته های خدمتی مورد تایید وزارت بهداشت و کمک های توانبخشی، رفاهی از جانب سازمان های کمیته امداد و بهزیستی را می طلبد.

,

دبیر انجمن بیماران خاص لرستان ضمن ابراز ناراحتی از فلج و زمینگیر شدن این بیماران به علت نداشتن هزینه های درمان عنوان کرد: برخی داروهای این بیماران از جمله بیماران صرعی تحت پوشش بیمه قرار ندارد و اکثر این افراد عضو خانواده هایی بی بضاعت هستند.

,

وی گفت: برای فراهم کردن شرایط اشتغال نیازمند وام های قرض الحسنه هستیم تا در با راه اندازی کارگاه ها و مشغول کردن این افراد به استفاده از هنرهای خود تا اندازه ای به شرایط روحی بیماران و خانواده های آن‌ها کمک شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه