اخبار داغ

تصمیم نگران‌کننده سازمان ملل؛ آغاز پذیرش پناهندگان اقلیمی در جهان

تصمیم نگران‌کننده سازمان ملل؛ آغاز پذیرش پناهندگان اقلیمی در جهان
تصمیم سازمان ملل مبنی بر آغاز پذیرش پناهندگانِ اقلیمی می تواند خواب را از رهبران و سیاستگذاران کشورهای اروپایی بگیرد. تعیین اینکه چه کسی پناهنده قانونی است برای بسیاری از دولت ها دشوار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان ملل متحد می تواند به کشورها بگوید که پذیرش پناهندگان اقلیمی را آغاز کنند، اما بیشتر کشورها به راحتی دیواری مانند دیوار ترامپ خواهند ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

فشارهای مهاجرتی حاصل از درگیری، آزار و اذیت های مذهبی و دلایل اقتصادی باعث دردسر اروپا و جاهای دیگر می شود، اما اکنون سازمان ملل متحد تصمیم گرفته که تغییرات آب و هوایی می تواند دلیل دیگری برای عدم بازگشت یک مهاجر به وطن خود باشد.

,

به گفته راشاتودی، تغییرات اقلیمی طی سال های آتی با آتش سوزی، خشکسالی، طوفان، بارندگی و حتی بارش برف همچنان ادامه می یابد. ما باید به تصمیم اخیر سازمان ملل به عنوان نکته ای مهم که مهاجرت جهانی را تغییر می دهد، نگاه کنیم.

, راشاتودی,

بیایید صادق باشیم، سازمان ملل، جهانِ توسعه یافته را مورد توجه قرار داده، آنها کشورهای موفقی هستند که می گویند پناهندگان حق نقل مکان از خشکسالی، آب آلوده، طوفان ویرانگر و نقض حقوق بشر در کشور خود را دارند.

,

اثرات آتی تغییرات اقلیمی آشکار در برخی از کشورها می تواند به معنای نقض حقوق یک مهاجر در بازگشت به وطن باشد.

,

 

,

, ,

پناهندگان قانونی

, پناهندگان قانونی,

تصمیم سازمان ملل مبنی بر آغاز پذیرش پناهندگانِ اقلیمی می تواند خواب را از رهبران و سیاستگذاران کشورهای اروپای جنوبی و شمالی بگیرد. آیا کسی حرف از ساخت دیوار به میان می آورد؟

,

آنها شاهد تصمیم گیری در مورد سرزمین های دوردست هستند که در آینده ای نه چندان دور اثر مهلکی بر مردم خود خواهد گذاشت.

,

تعیین اینکه چه کسی پناهنده قانونی و مدعی حمایت در برابر تبعیض های مذهبی، جنسی یا نژادی است برای بسیاری از دولت ها دشوار است. مشخص کردن مسلمانان چینی از مسیحیان سودانی به خودی خود دشوار است. آیا ما باید نگرانی های احتمالی مهاجران را در نظر بگیریم؟

,

آیا سال ها خشکسالی یا سیل تهدیدی برای حقوق بشر است؟ آیا باران شدید در سواحل آمریکای جنوبی بر تهدید ناشی از "اِل نینو" (یکی از چرخه های مشهور آب و هوایی جهان) تأثیر می گذارد؟ یا اتفاق طولانی مدتی برای یخ های قطبی می افتد؟

,

در حالی که جهان شروع به شناساندن بسیاری از پدیده های زیست محیطی مدرن که منجر به گرم شدن کره زمین می شود می کند، دانشمندان در مورد جزئیات ابهام دارند.

,

موارد فراوانی مانند؛ غرق شدن جزایری مانند کیریباتی و مالدیو، آتش سوزی در استرالیا، امواج گرمایی تابستان در یونان و بارش های بی نظیر در شمال انگلیس مورد توجه هستند.

,

اهداف، اعلامیه ها، اتهام ها، دادگاه ها، کمیته ها، دانشمندان، سیاستمداران، رهبران مذهبی و حتی نوجوانان سوئدی فریادهای گسترده و بی ربطی سر می دهند.

,

اکنون با توجه به حمایت سازمان ملل از کسانی که به خاطر فرار از اقلیم نا مناسب در جستجوی نقل مکان به جای دیگر هستند، چشم اندازی داریم که در آن افراد در شرایط افراطی و ناگوار به مهاجرت روی می آورند.

,

 

,

, ,

انباشتگی بدبختی

, انباشتگی بدبختی,

افزایش شهرنشینی در کشورهای پر جمعیت و فشارهای ناشی از منابع محدود حاصل این تصمیم نگران کننده سازمان ملل است.

,

کمیته حقوق بشر سازمان ملل در کمال بی مسئولیتی در جلسه مشورتی درباره خانواده کیریباتی ادعا می کند که کار باید انجام شود. این کمیته با این کار منجر به ایجاد آشفتگی در موضوع تغییرات آب و هوایی می شود.

,

این نتیجه، نه به علت زیست محیطی و نه به دولت های اروپایی کمک نکرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه