اخبار داغ

در مصاحبه روز شنبه؛

وزیر خارجه آلمان سیاست آمریکا در قبال ایران را زیر سؤال برد

وزیر خارجه آلمان سیاست آمریکا در قبال ایران را زیر سؤال برد
وزیر امور خارجه آلمان: آمریکا و اروپا رویکرد متفاوتی نسبت به ایران و برجام دارند. تهدیدات فراوان و اقدام نظامی هیچ کاری در تغییر رفتار ایران از پیش نبرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "هایکو ماس" وزیر خارجه آلمان گفت: "اتحادیه اروپا به جای دنبال کردن فشار حداکثری آمریکا علیه ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها در منطقه به دیپلماسی می چسبد."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
به گزارش rt، ماس در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد گفت: "آمریکا و اروپا رویکرد متفاوتی نسبت به ایران و برنامه هسته ای سال 2015 دارند."
, rt,
 
,
وی افزود: "در حالی که آمریکا به طور یک جانبه توافق هسته ای را رها کرده و فشار حداکثری بر تهران وارد می کند، ما می خواهیم از طریق مذاکرات به پیشرفت برسیم. فرانسه، انگلیس و آلمان می خواهند توافق نامه را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای حفظ کنند."
,
 
,
وزیر امور خارجه ادامه داد: "تهدیدات فراوان و اقدام نظامی هیچ کاری به منظور تغییر رفتار ایران از پیش نبرده است. ما نباید وانمود کنیم که تغییر رژیم ناشی از فشار های خارجی بر تهران به طور خودکار اوضاع را بهبود می بخشد."
,
 
,
ماس گفت که ما می خواهیم از طوفان درگیری و آتش در خاورمیانه جلوگیری کنیم. اتحادیه اروپا به دیپلماسی و نه تشدید وضعیت فعلی اعتماد دارد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
آمریکا در سال 2018 در حالی که ایران را به نقض مخفیانه برجام متهم کرده بود از این توافق خارج شد و اما ایران اصرار داشت که بر این توافق پاییند است.
,
 
,
آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) نیز در گزارش های خود در آن زمان پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده بود. با این وجود واشنگتن چندین دور تحریم های گسترده را بر ایران تحمیل کرد و از اتحادیه اروپا خواست تا از این روند تبعیت کند.
,
 
,
1 سال پس از آنکه آمریکا برجام را رها کرد، ایران شروع به کاهش تعهدات خود تحت این توافق کرد. مقامات تهران گفتند که اگر اتحادیه اروپا از تحریم های آمریکا پیروی نکند، این کشور به رعایت تعهدات کامل باز خواهد گشت.
,
 
,
ایران در 5 ژانویه، 2 روز پس از حمله پهپادهای آمریکایی به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نخبه سپاه قدس که واشنگتن وی را به اقدامات تروریستی متهم کرده بود، این توافق نامه را ترک کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه