اخبار داغ

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم:

راه تقویت اقتصاد حذف دلار از تبادلات و تجارت است/مشکلات اقتصادی کشور با نگاه به بیرون حل نخواهد شد

راه تقویت اقتصاد حذف دلار از تبادلات و تجارت است/مشکلات اقتصادی کشور با نگاه به بیرون حل نخواهد شد
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور با نگاه به بیرون حل نخواهد شد، گفت: راه تقویت اقتصاد کشور حذف دلار از تبادلات و تجارت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه به محورهای بسیاری اشاره کردند که یکی از آن محورها قوی شدن بود.
وی ادامه داد: قوی شدن ابعاد مختلفی دارد اما یکی از مهمترین ابعاد قوی شدن بحث اقتصاد است مخصوصا که امروز آمریکا و نظام سلطه از تضعیف و نابودی نظام ایران از بُعد نظامی ناامید شده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیشترین رویکرد دشمن به سمت مسائل اقتصادی است، اضافه کرد: ایران مهمترین واکنشی که می تواند در مقابل این سیاست دشمن انجام دهد قوی شدن در بُعد اقتصادی است.
وی ادامه داد:تا به امروز رویکرد دولت ها این گونه نبوده و یا نسبت به این موضوع انگیزه ای نداشته اند و سعی نمی کردند که خودمان را در این زمینه تقویت کنیم و متاسفانه آن نگاه ای که به بیرون بود و امروز هم تاکید می کنند که ما نمی توانیم بدون نگاه به بیرون خود را قوی کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.
حجت الاسلام ملک زاده افزود: تا زمانی که این نگاه در دولت و کشور وجود داشته باشد مشکلات فعلی پایدار خواهد بود و دشمنان را به طمع خواهد انداخت تا با تحریم های خود ما را تضعیف کنند.
وی ابراز کرد: امروز مسئله تحریم فقط برای ایران نیست و برخی کشورهای منطقه در جهان اسلام هستند که به بهانه های مختلف مورد تحریم کشور آمریکا قرار گرفته اند و حتی در کشور های غیر اسلامی هم این مسئله وجود دارد.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این مسئله می تواند یک باشگاه تحریمی ایجاد کند در خصوص تقویت و  تبادلات اقتصادی و تجاری با یکدیگر در راستای اینکه خودمان راتقویت کنیم .
وی ابراز داشت: مهمترین اقدام در گام اول این است که جهان اسلام و حتی کشورهای اسلامی تلاش کنند به سمتی حرکت کنند که از سلطه دلار خود را خلاص کنند؛ این یکی از گام های مهم است برای تقویت اقتصاد کشور ها از جمله کشور خودمان که دلار امروز یک عامل مهم برای تحریم و فشار اقتصادی بر ایران شده است .
حجت الاسلام ملک زاده ادامه داد: یکی از برکات تحریم این بود که توانستیم در زمینه های مختلف خودمان را تقویت کنیم حتی بسیاری از داروهایی که با هزینه های گزافی وارد می کردیم امروز تولید و در بخشی هم صادر می کنیم .
وی گفت: اگر نگاه به درون را تقویت کنیم و دولت مردان انگیزه بیشتری پیدا کنند تا نگاه خود را از بیرون به داخل معطوف کنند و اقتصاد داخل را تقویت کنند حتما خواهیم توانست اقتصاد خود را قوی تر کنیم.
این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در این مسئله ابتدا باید به کشورهای منطقه خودمان بیاندیشیم و بعد هم به مناطق دیگر در مسئله تبادلات اقتصادی فکر کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه