اخبار داغ

عضو فراکسیون گردشگری مجلس:

تحریم، تاثیرگذاری چندانی بر اقتصاد گردشگری ندارد/ توسعه دیپلماسی گردشگری مهمترین وظیفه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه

تحریم، تاثیرگذاری چندانی بر اقتصاد گردشگری ندارد/ توسعه دیپلماسی گردشگری مهمترین وظیفه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه
علی وقف چی با بیان این که تحریم ها نمی تواند تاثیرگذاری زیادی در اقتصاد گردشگری داشته باشد تصریح کرد: باید با تکیه بر داخل بر ترویج فرهنگ جذب توریست تاکید شود و ظرفیت های جذب توریست را در کشور با آموزش مردم بالا برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، چند روزی است که در فضای مجازی سخن از روزهای بحرانی در حوزه گردشگری به میان آمده و در این زمینه نیز برخی دست اندرکاران این حوزه تحریم، ایران هراسی و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را از علل بوجود آمدن مشکلات در این حوزه و کاهش حضور گردشگران می دانند. در این رابطه گفتگویی داشتیم با یکی از اعضای فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس که در ادامه به بیان نظرات این نماینده در خصوص اظهار نظرهای اخیر پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

علی وقف چی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اتفاقات اخیر در حوزه گردشگری کشور گفت: استکبار جهانی در چند دهه گذشته با تبلیغات منفی مانند محدودیت های حضور بانوان در جامعه، عدم آرامش و امنیت در کشور همواره به دنبال ایران هراسی بوده است.

, یزدرسا,

وی با تاکید بر این که باید نگاه جهانی را نسبت به کشور تغییر دهیم گفت: باید در عمل با اقدامات مختلف مانند تبلیغات برون مرزی و ... تصویر واقعی و امن کشور و همچنین ظرفیت های بی بدیل کشور در حوزه گردشگری را به جهانیان معرفی کنیم.

,

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه مباحث گردشگری کشور بود و انتظار این است که وزارت خارجه نیز در زمینه رایزنی های فرهنگی و اقتصادی خود با عزم و اراده قوی تر نسبت به گذشته خود را نشان دهد.

,

وقف‌چی با اشاره به ظرفیت های مختلف کشور در حوزه گردشگری اذعان داشت: معتقدیم در شرایط فعلی  نیز با توجه به ظرفیت های زیادی که کشور دارد می تواند در حوزه گردشگری موفق شود چرا که ایران از نظر تنوع صنایع دستی جزء سه کشور اول دنیا، از نظر تنوع زیستی و آثار باستانی جزء ده کشور اول دنیا است و کشوری است که یازده اقلیم متفاوت را در خود جای داده است.

,

وی با بیان این که تحریم ها نمی تواند تاثیرگذاری زیادی در اقتصاد گردشگری داشته باشد تصریح کرد: باید با تکیه بر داخل بر ترویج فرهنگ جذب توریست تاکید شود و ظرفیت های جذب توریست را در کشور با آموزش مردم بالا برد. همچنین باید مردم را با صنعت توریسم دنیا آشنا کرد.

,

وقف‌چی با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت گردشگری گفت: مجلس بر تشکیل وزارت گردشگری و صنایع دستی تاکید داشت و اکنون نیز انتظار می رود هر چه زودتر آئین نامه های اجرایی آن نیز با رویکردی جدید نوشته و به مرحله اجرا برسد و از ظرفیت قانونی که مجلس در اختیار دولت قرار داده است استفاده شود.

,

وی با بیان این که بیشترین سهم برای داشتن یک اقتصاد پویا مربوط به  گردشگری است افزود: در شرایط فعلی کشور که به یک اقتصاد پویا و ارزآور نیاز است لازم است دولت توجه ویژه ای به بخش گردشگری داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه