اخبار داغ

سیل بی تدبیری مسئولین راهداری میناب حادثه آفرید

سیل بی تدبیری مسئولین راهداری میناب حادثه آفرید
عدم رسیدگی به امور محوله و بی تدبیری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان میناب و مسئولان محلی در ترمیم گودال ناشی از سیل در روستای انجیرک، منجر به‌ فوت دانش آموز نخبه توکهوری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بارندگی شدید هفته گذشته در بخش توکهور میناب موجب جاری شدن سیل، تخریب و آب بردگی محور اصلی بخش توکهور به میناب در محدوده روستای انجیرک شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با گذشت یک هفته‌ از سیل اداره راهداری و‌ حمل نقل‌جاده ای شهرستان میناب و مسئولان منطقه اقدامی در خصوص ترمیم آب بردگی جاده در روستای انجیرک انجام ندادند.

,

محمدجواد رستاخیز دانش آموز نخبه توکهوری که شامگاه پنجشنبه درحال بازگشت به خانه بود؛ با موتور سیکلت به داخل گودال ناشی از سیلاب سقوط و جان خود را از دست داد.

,

اداره راهداری شهرستان میناب هم بعد از حادثه ای که منفجر به فوت دانش اموز نخبه شد؛گودال ناشی از سیل را ترمیم و بازسازی کرد.

,

دهقانی، بخشدار توکهور در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص این حادثه ضمن ابراز همدردی با خانواده این نوجوان بیان کرد: ما تمام مکاتبات شفاهی و کتبی “آب بردگی جاده در روستای انجیرک” را به اداره راهداری شهرستان میناب انجام دادیم؛ ولی متاسفانه هیچ اقدامی در خصوص ترمیم آب بردگی جاده و گودال ایجاد شده ناشی از سیل صورت نگرفت.

,

وی افزود: این بی تدبیری و کوتاهی از سوی اداره راهداری شهرستان میناب منجر به سقوط موتور سیکلت به داخل گودال شد که متاسفانه راکب موتور سیکلت جان خود را از دست داد.

,

بخشدار توکهور اظهار کرد: رئیس اداره راهداری شهرستان میناب چند روز قبل از حادثه در منطقه حضور یافتند و وضع موجود را مشاهده کردند ولی متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

,

, ,

 امیرزاده رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان میناب هم از مکاتبات بخشدار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تا‌کنون مکاتبات بخشدار توکهور را ندیده ام .

,

وی علت تاخیر در ترمیم جاده انجیرک را مسدود بودن راه ۸۳ روستا در شهرستان میناب عنوان کرد و افزود: تمام دستگاهای ما در نقاطی دیگر مشغول بازگشایی راه ها بودند و بعد از آزاد شدن دستگاه ها آب بردگی جاده انجیرک را ترمیم کردیم.

,

وی افزود: تا کنون ۹۸ درصد راه روستاهای شهرستان میناب را بازگشایی کردیم و  دو درصد باقی مانده که شامل روستای قلمان عبدالله و برنزکی از توابع بخش مرکزی تا پایان امروز بازگشایی می شوند.

,

رئیس اداره راهداری شهرستان میناب گفت: ما به بخشدار اعلام کردیم که تابلو و علائم هشدار دهنده جهت نصب آماده هستند؛ اما متاسفانه هیچ دهیاری از بخش توکهور جهت انتقال تابلو ها به اداره راهداری مراجعه نکرد.

,

به استناد از تبصره سه ماده ۱۴ ( راهداری) موظف به ایمن سازی مسیر حرکت و حاشیه جاده بوده؛ همچنین به استناد از ماده۲۱۱ و ۲۱۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی؛ دستگاه های مسئول موظف اند پیش از بسته شدن تمام یا بخشی از راه با اطلاع پلیس اقدام و مراتب آن را به آگاهی مردم برسانند؛ و مبادی زیربط بر اساس ضوابط و استاندارد های ایمنی موظف به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده جهت اطلاع مردم از مسیر راه هستند.

,

سوء مدیریت مسئولان امر باعث شده تا روزانه بسیاری، قربانی بازار گیج بودجه های دولتی باشند و با رفتن به دل مرگ، به دلیل وضعیت نامناسب راه های مواصلاتی و بی توجهی مسئولان، آمال و آرزوهای خود را به فنا بسپارند.

,

لازم به ذکر است؛ بارش باران در هفته گذشته باعث تخریب۷۰ کیلومتر از راه های روستایی در بخش توکهور شهرستان میناب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه