اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت برای پیشبرد اقتصاد کشور توجهی به توان تولید ملی ندارد/ پشت پا زدن به تولید داخل به واسطه واردات بی‌رویه

دولت برای پیشبرد اقتصاد کشور توجهی به توان تولید ملی ندارد/ پشت پا زدن به تولید داخل به واسطه واردات بی‌رویه
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ارتباطاتی که حسن روحانی به آنها افتخار می‌کند در برجام نا فرجام اثرات زیان باری همچون تعطیلی صنایع هسته‌ای برای کشور را به دنبال داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر عدم توانایی خود در اداره امور اقتصادی کشور بدون ارتباط با سایر کشورها و به کار بردن جمله «من بلد نیستم» به خبرنگار راه آرمان گفت: ارتباط با سایر کشورها رخدادی نیست که تنها در دوره ریاست جمهوری روحانی اتفاق افتاده باشد بلکه در دولت های پیشین هم وجود داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

تعطیلی صنایع هسته ای نتیجه ارتباطات غرور آفرین آقای رئیس جمهور

, تعطیلی صنایع هسته ای نتیجه ارتباطات غرور آفرین آقای رئیس جمهور,

وی افزود: ارتباطاتی که حسن روحانی به آن ها افتخار می کند در برجام نا فرجام اثرات زیان باری همچون تعطیلی صنایع هسته ای برای کشور را به دنبال داشت.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: متاسفانه تفکری که رئیس جمهور و دولت در پیش گرفته اند، تفکر رو به بیرون است، در این نوع تفکر هدف ارتباط با همه کشورها نیست بلکه به تعداد محدودی از کشورهای اروپایی ختم می شود.

,

رزاقی یادآور شد: در حالیکه کشورهای دیگری در جهان هستند که نه تنها مورد غضب آمریکا و ایادی آن قرار دارند بلکه اغلب مبادلات نفتی و پتروشیمی ما نیز با همین کشورها انجام می شود.

,

دولت برای پیشبرد اقتصاد کشور توجهی به توان تولید ملی ندارد

, دولت برای پیشبرد اقتصاد کشور توجهی به توان تولید ملی ندارد ,

وی مطرح کرد: جای سوال است که دولت برای پیشبرد اقتصاد کشور توجهی به توان تولید ملی ندارد، پیش از این در دوران پس از دفاع مقدس سپاه توانست با محدودیت های فراوان صنایع موشکی ایران را به گونه ای توسعه دهد که اکنون جز ۵ کشور برتر این حوزه هستیم حال آنکه در این بین صنایع هسته ای نیز با اتکا بر همین توان داخلی به این چنین رونقی دست یافت.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: بر خلاف تصور دولتمردان، وابستگی بیش از حد به خارج از کشور شرایط را برای تضعیف توان بومی کشور فراهم می کند، زمانی که واردات با دلار ارزان انجام می شود، تولیدکننده داخلی به علت پایین بودن قیمت محصول وارداتی توان رقابت با آن را ندارد و ورشکسته خواهد شد.

,

رزاقی اظهار کرد: مسئولانی که این چنین دیدگاهی سرلوحه عملشان قرار دارد، هیچ تصوری از اقتصاد مقاومتی و توجه به توان تولید داخل در ذهنشان وجود ندارد.

,

وی گفت: از زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی تاکنون هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار صرفه واردات کالاهای مختلف به کشور شده است، اگر این واردات مدیریت شده بود و به دنبال آن توانایی تبدیل مواد خام در کشور ایجاد شده بود اکنون نیازمند این حجم گسترده از واردات به کشور نبودیم.

,

بی توجهی به اشتغال ثمره توجه آقایان رئیس جمهور به خارج از کشور

, بی توجهی به اشتغال ثمره توجه آقایان رئیس جمهور به خارج از کشور,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: از دوران سازندگی تاکنون بنا بر قوانین اقتصادی باید حدود ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون شغل ایجاد می شد که از این مقدار تنها ۱۲ میلیون از آن محقق شده که نشان دهنده توجه خاص آقایان رئیس جمهور به خارج از کشور است.

,

رزاقی افزود: در صورتیکه می توانستند با تعادلی منطقی این ارتباط را حفظ کنند نه با منطق غارت گرانه، بر خلاف گفته های روحانی کشورهای اروپایی و آمریکا تمام تلاش خود را می کنند که از صنعتی شدن کشورهایی همچون ایران جلوگیری کنند.

,

وی اذعان کرد: اقتصاد کشورهای غربی و آمریکا بر اساس کالاهای ساخته شده با استفاده از واردات مواد اولیه ارزان قیمت همچون نفت و پتروشیمی است، آیا منطقی است که اجازه دهند ایران از نظر صنعتی همچون ژاپن و کره جنوبی شود؟

,

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی علی رغم آن که آمریکا در این کشورها پایگاه نظامی دارد، دولت داخلی با وجود آنکه استقلال سیاسی و نظامی ندارد منافع ملی همچون اقتصاد را تامین کرده است.

,

رزاقی تشریح کرد: در کشورهای پیشرفته همچون آمریکا سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به تولیدات کشاورزی یارانه پرداخت می شود که در نهایت سبب تولید بیشتر و تامین محصولات با قیمت پایین تر می شود.

,

وی ادامه داد: در ارتباط با بازار نفت، آمریکا به واسطه تبانی با عربستان سعودی و تولید نفت مورد نیاز خود، قیمت ها در بازار جهانی اوپک را آنگونه که می خواهند تغییر می دهند.

,

بازگشت به اقتصاد دوره پهلوی نتیجه مذاکره با آمریکا و متحدانش

, بازگشت به اقتصاد دوره پهلوی نتیجه مذاکره با آمریکا و متحدانش,

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: در این شرایط است که آمریکا اجازه رشد به ایران را نخواهد داد و در صورت انجام مذاکره و تامین درخواست آنها در نهایت اقتصاد ایران به دوره پهلوی باز می گردد.

,

رزاقی گفت: در کشورهایی همچون ژاپن توسعه به واسطه رعایت کردن چند شرط حاصل شده که شامل عدم دریافت حداکثر سود توسط تولیدکننده به نفع منافع ملی، تقاضای اندک کارگران برای دریافت مزد و حقوق، تامین نیازهای دولت در داخل کشور و محدودیت در استفاده از کالاهای خارجی، هستند.

,

وی ابراز کرد: در کشورهایی که صنعتی شدند مهم ترین عامل توجه به منافع ملی است حال این سوال مطرح می شود که آیا حسن روحانی توجهی به منافع ملی دارد؟

,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: متاسفانه جواب این سوال خیر است، در این دولت بارها برخورد های فراوانی همچون کاهش بودجه مراکزی که به نفع منافع ملی فعالیت می کنند، صورت گرفته است.

,

رزاقی افزود: بانک ها در اختیار دلال ها قرار گرفته، نفت را صادر کرده و دلار ارزان در اختیار واردکننده قرار می دهند تا تولید داخل را فلج کنند، و تنها نتیجه اتخاذ این سیاست ها فقر و بیکاری است.

,

وی تاکید کرد: در ۶ سال گذشته باید بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون شغل ایجاد می شد، اما اتخاذ سیاست های نادرست رئیس جمهور میزان شغل هایی که در اثر از بین رفتن صنایع تولیدی داخل نابود شدند را با درصد اندک شغل های ایجاد شده برابر کرده است.

,

محور اقتصاد ایران حول استخراج، فروش نفت و واردات می چرخد

, محور اقتصاد ایران حول استخراج، فروش نفت و واردات می چرخد,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: محور اصلی اقتصاد سرمایه داری تولید است در حالیکه اقتصاد کشور ما به واسطه استخراج، فروش نفت و واردات اداره می شود، در اقتصاد سرمایه داری امور مختلف توسط دولت ها کنترل می شود اما آیا تاکنون روحانی تلاشی برای کاهش سفته بازی، دلالی و اعطای وام های میلیاردی انجام داده است؟

,

مسدود کردن فضای انتقاد در کشور به واسطه دستور اخیر روحانی

, مسدود کردن فضای انتقاد در کشور به واسطه دستور اخیر روحانی,

رزاقی یادآور شد: روحانی نه تنها اقدامی موثر در راستای بهبود اقتصاد کشور انجام نداده بلکه با سخنان و دستوراتی که صادر می کند فضای انتقاد را هم مسدود کرده به گونه ای که اخیرا طی دستوری صدا و سیما را از تولید برنامه های مستقل در ارتباط با دولت منع کرده است.

,

وی ادامه داد: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس صنایع دفاعی کشور است، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بخشی از این صنایع است که توانمندی بالایی در تولید قطعات مربوط به صنایع مختلف، راه و شهرسازی دارد که مورد بی مهری دولت قرار گرفته است.

,

پشت پا زدن دولت به تولید داخل به واسطه واردات بی رویه

, پشت پا زدن دولت به تولید داخل به واسطه واردات بی رویه ,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: دولت حاضر است با قیمت های گزاف قطعات  و ماشین آلات صنایع مختلف را وارد کند در حالیکه فرصت را از این قرارگاه گرفته و به تولید داخل پشت پا می زند.

,

رزاقی ابراز کرد: حال این سوال مطرح می شود که آیا سپاه صنایع دفاعی کشور را به واسطه کمک کشورهای دیگر توسعه داد؟ جواب این سوال کاملا واضح است خیر، همه کشورها با سنگ اندازی در مسیر توسعه سعی در توقف صنایع دفاعی داشتند حال آنکه رئیس جمهور می داند در مرحله بعد گفتگوها درخواست آن ها توقف صنایع دفاعی خواهد بود.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت دخالتی در اقتصاد کشور ندارد و بخش خصوصی با همکاری اطرافیان مسئولان، اقتصاد کشور را در دست گرفته و آزادانه بدون پرداخت مالیات به فعالیت خود ادامه می دهند.

,

در نظام های سرمایه داری اصل دریافت مالیات کنترل کننده اقتصاد است

, در نظام های سرمایه داری اصل دریافت مالیات کنترل کننده اقتصاد است ,

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در نظام های سرمایه داری اصل دریافت مالیات کنترل کننده اقتصاد است از این رو برای افراد به صرفه نیست به عنوان مثال چندین خانه داشته باشند اما در ایران نه تنها فشاری برای دریافت مالیات وجود ندارد بلکه بانک ها سپرده های مردم را دریافت کرده و به واسطه آن ها منازل متعددی تهیه کرده و کسب درآمد می کنند.

,

رزاقی یادآور شد: در این بین تنها طبقه ضعیف جامعه است که فشار ناشی از تورم و گرانی منزل را باید تحمل کند، اما آنچه که مطرح می شود این است که آیا کشورهای خارجی باید به این وضعیت رسیدگی کنند و دولت توانایی مدیریت ندارد؟

,

وی افزود: رئیس جمهور بارها در سخنان خود به این مطلب اشاره کرده که اختیار انجام برخی کارها را ندارد، بیان این جملات به معنی مانع شدن سپاه و رهبری برای پیشبرد اقتصاد بوده که دروغ محض است، روحانی با بیان این جملات به دنبال نا امید کردن مردم از نظام است.

,

نیاز اصلی کشور حضور نیرویی قدرتمند در راس امور است

, نیاز اصلی کشور حضور نیرویی قدرتمند در راس امور است,

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر کشور نیازمند شکل گیری نیرویی قدرتمند از تشکل های مردمی است، در این صورت ضمن اطلاع رسانی به مردم می توان از انتخاب نمایندگان و روسای فاسد جلوگیری کرد.

,

رزاقی عنوان کرد: گام بعدی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور مطالبه گری مردم است، فرمان آتش به اختیار که توسط رهبر انقلاب صادر شد بدین معنی است که فرمانده در راس فاسد شده و می خواهد با دشمن سازش کند از این رو لازم است که تشکل ها به مطالبه گری بپردازند.

,

وی در پایان ابراز کرد: نگرانی آمریکا و کشورهای اروپایی از صنعتی شدن کشورهایی همچون ایران به این دلیل است که اگر مواد خامی که اکنون صادر می شوند به فرآورده تبدیل شوند دیگر ادامه حیات برای اقتصاد آن ها ممکن نخواهد بود و سقوط می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه