اخبار داغ

اقدام «مغرضانه» برخی‌ها برای سرد کردن تنور انتخابات؛

قیاس رد صلاحیت‌ها با مشارکت حداکثری قیاس مع‌الفارق است

قیاس رد صلاحیت‌ها با مشارکت حداکثری قیاس مع‌الفارق است
جلوگیری از ورود افراد ناشایست، ناصالح و فاقد صلاحیت نمایندگی ملت جهت ورود به قوه مقننه هیچ منافاتی با مشارکت حداکثری ندارد و قیاس رد صلاحیت ها با مشارکت حداکثری یا جذب حداکثری قیاسی مع الفارق است که اساساً سنخیتی با هم نداشته و ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  افرادی که امروز در جریانات خاص سیاسی و با  اهداف مشخصی تمام قد در مقابل شورای نگهبان صف کشیده اند و تضعیف شورای نگهبان را در دستور قرار داده اند و از اسم امام و رهبری هم در کلام خود استفاده می‌کنند، بد نیست بدانند که امام امت فرمودند «تمکین نکردن به نظر شورای نگهبان مخالفت با اسلام است» و مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که « شورای نگهبان در حرف و اقدام و کار خودش، امین و مؤمن است و همه موظفند که به چشم امین به آن نگاه کنند».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

لذا کسانی که مدعی میدان داری تفکری تمامیت خواه، حذف گرا و انحصار طلب هستند به جای شبهه افکنی به افکار عمومی پاسخ دهند که مجلس ششم منتسب به چه جریانی بود؟

,

مجلسی که بسیاری از رویدادهای ناگوار را در تاریخ به خود اختصاص داد و  تاریخ در مورد عملکرد نامطلوبش گواهی می دهد، احتمالا از نظر این حضرات همان نمایندگان دوره ششم هم باید احراز صلاحیت شوند!

,

این آقایان بدانند که اجرای قانونی که متاسفانه توسط مجریان در بررسی صلاحیتها به خوبی اجرا نشد و شورای نگهبان هزینه آن را به جان می خرد، این اجرای عدالت است و آنچه خطرناکتر از ضربات آمریکا و استکبار است، عدم تمکین به قانون و خود رأی بودن و کاشتن تخم نفاق در جامعه است.

,

از امام و رهبری می گویید و برخلاف نظرات امامین انقلاب حرکت می کنید، اگر صادق هستید و احساس تکلیف در خدمت کرده‌اید، اینک که بار این مسئولیت از دوش شما برداشته شده است، شاکر باشید و سجده شکر به جای آورید و اگر غیر از این باشد، بی تردید خواست و اراده ای برای سیاسی کاری و کسب نامشروع ارکان قدرت است که اینجا بر اساس مسلمات قانون اساسی و قوانین انتخاباتی کشور که باز  به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید برای همگان « فصل الخطاب باشد» رسالت اساسی و بنیادی شورای نگهبان است که با بررسی دقیق صلاحیت افراد از ورود افراد ناصالح و فاقد شرایط قانونی از هر طیف و گروهی به ارکان تصمیم گیری کشور جلوگیری کند.

,

همچنان که می بینیم هم در رد صلاحیت ها و هم در احراز صلاحیت ها  افراد وابسته به جریانات مختلف دیده می شوند، البته هجمه به شورای نگهبان بحث امروز و دیروز نیست.

,

از زمانی که این نهاد قانونی برای رعایت مر قانون تشکیل شد همواره اربابان قدرت و ثروت برای تضعیف این نهاد که مانعی بزرگ بر سر راه آنها بوده تمام تلاششان را کرده و می‌کنند؛ مخصوصا افرادی که داعیه ورود به نهاد قانون‌گذاری را دارند و از فیلتر قانونی شورای نگهبان نمی‌توانند عبور کنند و دست به تخریب این نهاد می‌زنند.

,

امسال هم با اعلام افراد تایید و ردصلاحیت شده موجی از عقده‌گشایی‌ها علیه این نهاد امین شکل گرفته است که با تشویش اذهان عمومی سعی در تخریب وجهه این نهاد دارند و زمانی که خود را در برابر اجرای حکم قانون می بینند شروع به استفاده ابزاری از کلمات و سوءاستفاده از نام مردم می کنند و خود را وکیل مردم می خوانند.

,

آنهایی که این روزها به شورای نگهبان حمله می‌کنند، انتظار دارند این نهاد قانونی با تایید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت برای افزایش مشارکت مردم بر رفتار افراد فاقد صلاحیت چشم پوشی کند و از رسالت خود تخطی کند!

,

این آقایان در مبانی فکری ظاهری خود تجدیدنظر کنند و چشمان بسته خود را بر واقعیات باز کنند که امام امت فرمودند «تشخیص شورای نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است، همه باید بپذیریم. شورای نگهبان، قانونی است و کسی حق ندارد در مصاحبه ها و نطقها و رسانه ها به آن توهین و یا آن را تضعیف نماید. من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است. اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد».

,

پس بهتر است که افراد بی بصیرت به جای بازی با کلمات به صراحت اظهارنظر کنند و از چند پهلو صحبت کردن بپرهیزند و به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند و خود را مقید و مکلف به اجرای قانون بداند.

,

همگان و کج فهمان واقف باشند که شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها باید مستند به قانون عمل کند نه تسامح و انعطاف و این افراد کسانی هستند که قانون را در صورتی قبول دارند که صاحب حالشان باشد و معترض آنها نباشد، در حالی که ملاک عمل شورای نگهبان قانون است، زیرا رسالت اصلی شورای نگهبان جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت های لازم به مجلس و نهاد قانونگذاری است.

,

برخی افراد  که برای  تشویش اذهان عمومی مدعی اند که شورای نگهبان رد صلاحیت های فله‌ای داشته است  و مدعی هستند که شورای نگهبان  افرادی را بی جهت رد صلاحیت کرده است بیایند و در رسانه ملی و رسانه‌های مختلف توام با فرد احراز صلاحیت نشده تقاضای انتشار رسمی دلایل و تخلفات کنند و شورای نگهبان نیز آنرا برای افکار عمومی منتشر کند تا مردم به نیات ناپاک این گونه افراد پی ببرند، بیایند و اعلام کنند که راضی به انتشار دلایل عدم احراز صلاحیت خود در رسانه ها هستیم.

,

این آقایان بدانند با این اقدامات خود که با  ایجاد جو روانی سعی در سرد کردن تنور انتخابات دارند، در زمان فعلی موضوعیتی جز اقدام مغرضانه نداشته و لیکن مردم انقلابی ایران اسلامی در روز انتخابات در پای صندوق های آراء پاسخ آنها را خواهند داد.

,

بنابراین توصیه می شود این افراد و جریانات خاص سیاسی مواظبت کنند که اظهارات نسنجیده ای بر زبان جاری نکنند و  مراقب باشند که در میدان دشمن بازی نکنند!

,

هرچند این حرفها اگر از روی غفلت است باید با تذکر به خود آیند و بی بصیرتی خود را به سلاحی علیه حکومت اسلامی مبدل نکنند و اگر از روی آگاهی است پس عناد با نظام و حکومت اسلامی است که محل پیگیری و تامل است.

,

در اهمیت  شورای نگهبان همین بس که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعضای آن را «حافظ مصالح اسلام و مسلمین» دانسته و نسبت به کسانی که علیه تصمیمات فقهای شورا حرف می زنند، می‌فرمایند «من به این آقایان هشدار می ‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است،... باید همه توجه داشته باشند، به مجرد این که یک مطلبی بر خلاف رأی یک نفر است، نباید بگوید شورای نگهبان درست نیست. این خودش درست نیست، باید خودش را اصلاح بکند و این گرفتاری هست برای ملت ما و من امیدوارم که مجلس یک مجلس اسلامی باشد».

,

امروز وظیفه شورای نگهبان این است که افراد صالح را به مردم معرفی کنند تا مردم از بین افراد واجد شرایط انتخاب کنند، نه هر فردی که سوابق متعدد تخلفات را تجربه کرده است و مجدد شورای نگهبان که مرجعی امین و امانتدار برای مردم است، آنرا تایید کند و مردم به نظر  شورای نگهبان اعتماد کنند و آنها را برگزینند و خسران آن متوجه مردم و انقلاب شود.

,

عده ای هم به سوابق ایثارگری و گذشته افراد استناد می‌کنند که کسی منکر خدمات و سوابق گذشته نیست و لیکن ملاک وضعیت فعلی افراد است نه گذشته آنان و این حرف آن پیر سفر کرده جماران است که برخی در بیانیه های خود اسم این امام بزرگوار را می آورند. اینکه چرا نام امام را می آورند و بر خلاف نظر امام حرکت می کنند، قضاوتش با افکار عمومی!

,

به هر حال امروز شبهه افکنی در کار شورای نگهبان، خواست دشمن است و بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب «صلاحیت شورای نگهبان در زمینه نظارت بر صلاحیت نامزدهای انتخاباتی سبب می‌شود که عده‌ای با این شورا مخالف باشند، این ‌گروه همواره با استفاده ‌از روش‌های ‌گوناگون ‌تبلیغاتی ‌ـ سیاسی ‌و گاهی ‌با اهانت‌، شورای ‌نگهبان ‌را زیر سؤال‌ می‌برند، اما افراد و جریانات بی بصیرت غافل اند که بنا به فرمایش معظم له «سلامت نظام، به سلامت مجلس وابسته است. یک مجلس سالم و قوی و کارآمد و دارای اعضای مؤمن و منطبق با ضوابط خواهد توانست پشتیبانی قانونی نظام را به شکل صحیحی انجام بدهد.

,

شورای نگهبان یک صافی است، برای آن که نگذارد ناخالصی وارد ارکان نظام شود. این چیزی نیست که هیچ منصفی بتواند آن را بد بشمارد؛ این نهاد (شورای نگهبان) لازم است؛ اگر نمی‌بود، ما یقیناً دچار مشکلات بزرگی می‌شدیم».

,

بنا بر آنچه گفته شد و از قانون اساسی و قوانین انتخاباتی استنتاج می شود این است که قرار نیست هر کسی که فاقد صلاحیت نمایندگی ملت است از هر طیف و جریان و سلیقه ای که باشد با اعتراض عده ای تایید شود و مردم این را از شورای نگهبان نخواهند پذیرفت. آنهایی که مدعی رد صلاحیت من غیر حق هستند بیایند و به مردم گزارش دهند آیا از فساد در هر بعدی دور بوده اند؟ آیا سابقه مناسبی داشته اند؟ آیا عملکرد قابل دفاعی داشته اند؟

,

امروز وجود شورای نگهبان برای  نظام انتخاباتی ما جز ضروریات انکار ناپذیر است و دیده ایم در انتخابات هایی که شورای نگهبان حضور ندارد چه اتفاقاتی می افتد و چه کسانی در منصب قرار می گیرند!

,

بنابراین جلوگیری از ورود افراد ناشایست، ناصالح و فاقد صلاحیت نمایندگی ملت جهت ورود به قوه مقننه هیچ منافاتی با مشارکت حداکثری ندارد و قیاس رد صلاحیت ها با مشارکت حداکثری یا جذب حداکثری قیاسی مع الفارق است که اساساً سنخیتی با هم نداشته و ندارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه