اخبار داغ

قیمت جهانی طلا امروز در 2 دیماه

قیمت جهانی طلا امروز در 2 دیماه
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۵۵۳ دلار و ۲۷ سنت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده و سرمایه گذاران در حال ارزیابی ریسک ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید در چین و سایر کشورها هستند که ممکن است تاثیراتی بر رشد اقتصاد جهانی داشته باشد، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1553 دلار و 27 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم حدود 2 هفته اخیر رسید، اما بعدا حدود یک درصد کاهش داشت. قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1553 دلار و 30 سنت رسید.

, اونس طلا,

تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونای جدید در چین دیروز به 6 نفر رسید و اولین مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا نیز مشاهده شد. در حالی که گردشگران برنامه های خود برای سفرهای تفریحی را لغو کرده اند و فرودگاه ها ترتیبات نظارتی برای شناسایی مبتلایان را تشدید نموده اند، نگرانی ها از تبعات اقتصادی این بیماری مرموز موجب افت شاخص ها در بازارهای مالی شد هاست.

,

سرمایه گذاران نگران اند با سفر صدها میلیون چینی در تعطیلات سال نوی چینی که از آخر این هفته آغاز می شود، این ویروس شیوع بیشتری پیدا کند.

,

در همین حال تقویت ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی موجب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود و قیمت فلز زرد پایین بیاید.

,

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت، قراردادهای تجاری جدید با چین، مکزیک و کانادا می تواند موجب رشد اقتصاد آمریکا شود و نرخ رشد را از رقم های پیش بینی شده بالاتر ببرد.

,

در حالی که قیمت های بالای طلا و کاهش رشد اقتصادی به اشتها برای خرید طلا در چین آسیب زده است، میزان مصرف طلا در بزرگترین مصرف کننده فلز زرد جهان در سال 2019 برای اولین بار طی 3 سال اخیر کاهش داشته است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه