اخبار داغ

معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج:

حضور کاربران انقلابی در فضای مجازی مانع اثربخشی اقدامات روانی دشمن شد

حضور کاربران انقلابی در فضای مجازی مانع اثربخشی اقدامات روانی دشمن شد
مهرکش در افتتاحیه نخستین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی استان هرمزگان، گفت: رسانه ابزار جنگی بوده و از همان جنس موشک های بالستیک هوافضای سپاه پاسداران است که پایگاه های دشمنان را هدف قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بهزاد مهرکش، معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج کشور، صبح امروز، در افتتاحیه نخستین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی استان هرمزگان، اظهار کرد: این رویداد کم سابقه در دنیا، با حضور ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی همزمان در 31  استان کشور ،به مدت ۴۸ ساعت، درحال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
 
,
وی با بیان اینکه نبرد اصلی ما شناختن جنگی که در آن قرار داریم و شکل دهی و تبیین تفکر انقلاب در این فضاست، افزود: دشمن سه راهبرد کوتاه مدت میان و بلند مدت، در برابر کاربران فضای مجازی در پیش گرفته است.
,
 
,
مهرکش با اشاره به اینکه دشمن به صورت شبانه روزی درحال کار و ایجاد عملیات روانی در فضای مجازی است و برای تک تک لحظات ما برنامه دارد، گفت: دشمن در این فضا با استفاده از شگردهای جنگ روانی، با ایجاد مسائل کوچک و متعدد اصطلاحا با «دکترین شوک» و با ایجاد جنگ روانی اذهان مردم را از مسائل  و اهداف اصلی دور کند؛ کسی در این نبرد پیروز است که راهبرد دشمن و تکنیک های آن ها را بشناسد.
,
 
,
وی با بیان اینکه برنامه بلند مدت دشمن به صورت جریانی و گفتمانی در فضای تاثیرگذاری روی ذهن و درک مردم است، تصریح کرد: اگر در بلند مدت این اتفاق بیفتد و  دشمن‌، نگاه کلان، ذهن و‌ گفتمان مخاطبین را تغییر دهد، کاربران در این فضا تبدیل به برده آن ها خواهند شد.
,
 
,
معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه بستر فعلی فضای مجازی در‌ دنیا به صورتی ایجاد شده است که به کاربر واقعی نیاز نداشته باشد، عنوان کرد: کمپانی های امریکایی و صهیونیستی با برنامه ریزی دقیق به دنبال تبدیل کاربر به برده هستد.
,
 
,
مهرکش افزود: در بعضی از مواقع نقش ما در فضای مجازی به جای تولید محتوا، به توزیع کننده آن تبدیل شده و بدون اطلاع، عامل پخش محتویات و اهداف عملیات روانی دشمن می شویم.
,
 
,
وی با اشاره به عدم اقدامات لازم برای ایجاد بستر و زیرساخت مناسب فضای مجازی در کشور، گفت: در جنگ رسانه ای تا زمانی که تمام‌ زیر ساختها در اختیار و تحت مدیریت ما نباشد، غلبه قطعی بر دشمن ممکن نیست که در شرایط فعلی و اجرایی کشور نمی توان امیدی به ایجاد زیر ساخت های بومی در زمینه فضای مجازی داشت.
,
 
,
مهرکش ادامه داد: اگر فعالیتها و حضور کاربران انقلابی خصوصا در یکسال گذشته در بستر شبکه های اجتماعی نبود قطعا اقدامات روانی دشمن در فضای مجازی و به تبع آن وضعیت برخی آشوبها در جامعه از آنچه که شاهد آن بودیم بسیار بدتر بود.
,
 
,
معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج،تصریح کرد: تبدیل اعتراضات مردمی در حاشیه تغییر نرخ بنزین در آبان ماه سال جاری به آشوب و اغتشاش یکی از آسیب های عدم کنترل و مدیریت در فضای مجازی بود که اگر در همان ساعات ابتدایی آشوبها، وزارت ارتباطات، اینترنت را به دستور مقامات امنیتی در چند نقطه محدود و برای مدت محدود قطع می کرد نیازی به قطع سراسری آن به مدت۱۰ روز نبود .
,
 
,
مهرکش با بیان اینکه بسیاری از جریان های سیاسی از مسیر ولنگاری در فضای مجازی به قدرت می رسند، عنوان کرد: بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا به این قاعده رسیده اند که از زیر ساخت های بومی خود در زمینه فضای مجازی استفاده کنند و حتی موتور جستجوگر گوگل در برخی از کشور ها مانند چین با هدف تقویت جستجوگرهای بومی، محدود شده است.
,
 
,
وی تولید محصولات پاک مجازی برای مردم و همچنین مقابله با اقدامات دشمن در این عرصه و شناسایی نخبگان را از جمله اصلی ترین اهداف این رویداد عنوان کرد و گفت: هرچقدر بتوانیم فضای واکنش گری را به فضای کنش گری علیه تهاجمات و فضای حمله به نقاط اصلی دشمن تبدیل کنیم، بهره بیشتری را از این میدان نبرد می توانیم داشته باشیم. 
,
 
,
مهرکش در پایان خاطر نشان کرد: رسانه، یک ابزار جنگی است و جنس آن از همان جنس موشک های بالستیک هوا فضای سپاه پاسداران است که پایگاه های دشمنان را هدف قرار می دهد.
 
,
,
انتهای پیام/ح
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه