اخبار داغ

خشونت‌های پنهان زیر پوست کرج!

البرز زیر تیغ سیاست‌زدگی افراطی مسئولین و رفتار قومی

البرز زیر تیغ سیاست‌زدگی افراطی مسئولین و رفتار قومی
کرج صرفا نام یک کلانشهر را دارد اما به زعم برخی از افراد یک کلان‌آباد بوده و زیرساخت‌های لازم را برای یک کلانشهر ندارند اگر چه دارای ظرفیت‌های لازم است اما مسیرهای پیگیری مطالبات را شاهد نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سیاست زدگی و رفتارهای قومی قبیله ای افت بزرگی است اما متاسفانه شاهد بکارگیری افراد زیادی از مدیران مربوط به یک قومیت در استان هستیم در حالی که به مسائل البرز آشنایی ندارند اما از نقطه نظر سیاسی و مدیریتی باید تعادلی بین انتخاب مدیران وجود داشته باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
قرار بر این نیست که اگر 2 الی 3 مدیر ارشد استان مربوط به یک قومیتی از کشور هستند، مدیران زیر مجموعه نیز از همان قومیت باشند، البته در عین حال همه قومیت ها را ایرانی می دانیم اما برای قومیت دیگر خارج از دامن زدن به مسائل قومی این سوال پیش می آید که چرا مدیریت های سیاسی و اداری در استان باید در اختیار قومی خاص باشد؟ 
,
 
,
چرا در بازی های سیاسی رفتار این مدیران و اقوام آنها برجسته تر از افراد دیگر است و یا باید سوال کرد که چرا در مناسبت هایی مانند انتخابات، اقوام متراکم دارای اکثریت، بر رفتارهای قومی قبیله ای دامن بزنند در حالی که این مسئله موجب بی عدالتی اجتماعی، اداری و اقتصادی خواهد شد. 
,
 
,
شرایط مذکور موجب ایجاد حیاط خلوتی برای رشد فساد در سطح استان خواهد شد و چنین رفتارهایی منجر به نارضایتی عمومی نسبت به خروجی عملکرد مسئولین می شود، در حوادث آبان ماه هم دیدیم مضاعف شدن رفتارهای اغتشاش گران بر این مسئله به واسطه عدم آشنایی مسئولین و غفلت آنها منجر به خسارات بیشتر به اموال عمومی و دامن زدن به ناامنی اجتماعی در سطح استان شد. 
,
 
,
علی قربانی دکتری علوم سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید عدالت مورد قبول عامه در تقسیم پست های سیاسی و فرصت های اقتصادی – اجتماعی برای همه تعریف شود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ " توجه به مهاجرت حائز اهمیت خواهد بود، البرز محل سرریز شدن افرادی که توان سکونت در استان را ندارند شده است و هم خوابگاه کسانی شده است که در تهران شاغل هستند. 
, تیتریک,
 
,
قرار گرفتن البرز در مسیر استان های دیگر هم بر روند مهاجر اثر خواهد گذاشت و در واقع سرریز بحران دیگر استان ها متوجه کوچکترین استان کشور شده و ما شاهد شکل گیری خشونت های پنهان در زیر پوست شهر باشیم یا خشونت هایی که منجر به بروز عصانیت مردم شود. 
,
 
,
با این وضعیت ما شاهد شکل گیری خلا یا بستری برای بروز رفتارهای هنجار شکن خواهیم بود و فضای مطالبه گری مردم از مسئولین دچار خدشه می شود، در واقع این روند موجب ایجاد حیاط خلوتی برای عدم پاسخگویی مسئولین به مطالبات مردم فراهم خواهد شد، در نتیجه اگر امروز کارشناسی شده و بر اساس معیارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان البرز را مورد بررسی قرار دهیم، مشکلات بالقوه ای وجود دارد که عدم توجه به آنها و اتخاذ راهکارهای مناسب موجب شکل گیری بحران های بزرگتر در البرز و تاثیر آن بر دیگر استان ها خواهیم بود. 
,
 
,
در اغتشاشات شاهد بودیم بسته شدن اتوبان تهران – کرج منجر به مختل شدن حمل و نقل در غالب نقاط کشور شد و وجود مهاجرین در البرز و ارتباط آنها با اقوام در استان های دیگر و انعکاس اتفاقات درون استانی به سایر افراد، منجر به گسترده شدن ابعاد بحران در استان ها و روستاهای دیگر می شود که از نظر مسئولین مورد غفلت واقع شده است. 
,
 
,
کرج صرفا نام یک کلانشهر را دارد اما به زعم برخی از افراد یک کلان آباد بوده و زیرساخت های لازم را برای یک کلانشهر ندارند اگر چه دارای ظرفیت های لازم است اما مسیرهای پیگیری مطالبات را شاهد نیستیم. در بحران های کارگری البرز ظرفیت بیشتری را دارد و مسئله زندان ها هم با وجود تکرار آن دیگر لوس شده است. 
,
 
,
اگر ابعاد بحران 48 ساعته جمع نمی شد قطعا کل کشور را تحت تاثیر قرار می داد که منشا آن وجود نقاط ایجاد بحران در کرج و علل و عوامل انسانی و طبیعی است، کرج و استان البرز پس از شیراز در اغتشاشات مقام دوم را داشت، اگر چه ظرفیت های لازم برای جمع کردن مسائل بود اما باید به سمت حل کردن مسائل برویم و منتظر نباشیم اتفاقی را جمع کنیم بدون اینکه فکری برای حل کردن مشکلات شود. 
,
 
,
تدوام بی توجهی و کم توجهی رفتارهای مذکور شدید تر خواهد شد و به اجرای هر سیاستی در جامعه تسری پیدا خواهد کرد، در اغتشاشات بنزین هم مطالبات مردم روی زمین ماند در حالی که این وضعیت مسئله ای را حل نمی کند، در نتیجه قاطعانه می توان گفت سیاست زدگی بزرگترین آسیب نظام سیاسی کشور ماست. 
,
 
,
متاسفانه ما شاهد سیاست زدگی افراطی در سطح استان البرز هستیم و مسئولین به چای پرداختن به مدیریت قومی قبیله ای باید به فکر مسائل کلان البرز باشند تا خسارت های وارد شده به اموال عمومی کاهش نسبی پیدا کند، در غیر این صورت تشدید بحران را در رخدادهای احتمالی آتی شاهد خواهیم بود".  
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه