اخبار داغ

یادداشت؛

یقه‌های سفید، دست‌های آلوده!

یقه‌های سفید، دست‌های آلوده!
در این روزها و با توجه به شروع نشدن تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی، برخی از نامزدهای تأیید شده در نظارت استصوابی اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تلگرامی در مدح و ثنای خود برآمده‌اند که اگر من بیایم چنین می‌شود و اگر رأی نیاورم چنان می‌شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مسئله کارگزار شدن در نظام و گرفتن مسئولیت برای بسیاری از آقایان شیرین است در صورتی که اگر کسی به معنای واقعی کلمه مسئول شود روز و شب نخواهد داشت اما اینکه واقعا چرا برخی اینقدر سینه‌چاک گرفتن پست و مقام هستند جای سؤال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در این روزها و با توجه به شروع نشدن تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی، برخی از نامزدهای تاییدشده در نظارت استصوابی اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تلگرامی در مدح و ثنای خود برآمده‌اند که اگر من بیایم چنین می‌شود و اگر رای نیاورم چنان می‌شود!

,

محل بحث اول، تبلیغات زودهنگام یا نوع تبلیغات این حضرات نیست بلکه روش مواجهه این جماعت با مردم است و سوال اینجاست آیا کرامت و عزت نفس مردم در این گروه‌ها یا کمپین‌های مجازی حفظ می‌شود؟ زیرا هرکسی که در این گروه‌ها دعوت می‌شود امکان ارسال محتوا و ارائه نظر برای او وجود ندارد یعنی دسترسی ارسال مطلب فقط برای عده‌ای خاص! باز هست.

, .,

آنچه که از وظایف نماینده طبق قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات مشخص است باید ارتباطی دوسویه بین نماینده و مردم برقرار باشد چراکه نماینده باید صدای مردم باشد و نه صدایی مازاد بر صداهای دیگر در گوش مردم، یعنی اگر قرار است مردم جایی دعوت شوند برای شنیدن صدای نماینده، کانال پیامرسان‌های داخلی یا خارجی هست چراکه گروه ماهیتی برای تبادل دارد و اینکه فردی در جایی دعوت شود که محلی برای گفتگو هست ولی دسترسی او را به صحبت کردن گرفته شود، توهین به شعور وی تلقی می‌شود.

, .,

اتفاق عجیب‌تر دیگر نیز این است که برخی از گروه‌های تلگرامی اقدام به پول‌پاشی به هدف افزایش اعضای گروه کرده‌اند مثلا در گروهی با نامی انتخاباتی تبلیغ زیر گذاشته شده بود و توانسته بود تا کنون قریب به ۹۰هزار نفر عضو گیری کند.

, .,

به عنوان مثال در این گروه ها اعلام شده که به ازای اضافه  کردن افراد در گروه، مبالغی تا ۱۰ میلیون تومان نیز پرداخت می‌شود لذا شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که این هزینه‌ها را چه کسانی پرداخت می‌کنند.

,

طبق بند چهارم سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری: (تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعلام به مراجع ذی‌صلاح و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه و چگونگی برخورد با تخلفات مالی.) باید این منابع مالی این هزینه‌های هنگفت شناسایی شود چراکه با حسابی سرانگشتی متوجه می‌شوید که این گروه به ازای هر نفر ۱۰هزار تومان می‌پردازد یعنی در مجموع تا کنون برای ۹۰هزار عضو تقریبا ۹۰۰میلیون تومان پرداخت شده است.

, .,

این گروه یکی از ده‌ها گروه فعال در حوزه پرداخت پول برای عضوگیری در حوزه انتخابات هست و سوال این است مگر حقوق نمایندگی مجلس چه مقدار هست که برای آن، به این میزان هزینه می‌شود؟ برای روشن شدن این سوال باید گفت: هر نماینده مجلس غیر از هزینه‌های حوزه انتخابیه اعم از دفتر و کادر اداری آن، تقریبا ماهیانه ۱۰میلیون تومان دریافتی دارد یعنی سالیانه ۱۲۰میلیون و در ۴سال ۴۸۰میلیون تومان و البته این موضوع مسئله جدیدی نیست و انتخاب با شماست.

,

مختصات دو نوع نماینده برای شما ترسیم شد؛ اول نماینده‌ای تریبونی یک‌طرفه دارد و خود را قیّم مردم می‌داند و نه وکیل و خادم و دوم نماینده‌ای که از هر روشی، مخصوصا پول‌پاشی برای حضور در قدرت استفاده می‌کند و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نیست.

, .,

قوانین شفافیت‌زا برای این روزها به‌کار می‌آیند یعنی اگر نماینده‌ای با استفاده از رانت و قدرت بر سر کار آمده باشد مشخص می‌شود و همچنین اگر قصد وارد کردن پول کثیف به چرخه انتخابات و مدیریت کشور را داشته باشد نیز رسوا می‌شود.

, .,

بنابراین نگاه از بالا به پایین و پول‌پاشی‌های بی‌حساب‌وکتاب در انتخابات علاوه بر دستگاه‌های مسئول باید برای مردم نیز حساسیت‌برانگیز باشد.

,

حسن ضیایی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه