اخبار داغ

در آیین افتتاح اولین رویداد تولید محتوای دیجیتال مطرح شد؛

عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است/ گوش به فرمان ولایت بودن توصیه همیشگی حاج قاسم

عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است/ گوش به فرمان ولایت بودن توصیه همیشگی حاج قاسم
اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمان هم زمان با سراسر کشور با حضور 15 تیم تخصصی تولید محتوا آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان کرمان هم زمان با سراسر کشور با حضور 15 تیم تخصصی تولید محتوا آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این رویداد فرآیند محور است و در سه بخش پویانمایی شامل انیمیشن کوتاه، استاپ موشن، کمیک موشن، کات اوت، موشن گرافیک، اپلی کیشن های موبایلی و بازی سازی برگزار می شود.

,

شرکت کنندگان در این رویداد ۴۸ ساعت فرصت دارند تا محتوای موردنظر خود را جهت داوری ارائه دهند.

,

, ,

شناسایی افراد متخصص در جریان برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال

, شناسایی افراد متخصص در جریان برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال,

مرتضی کارآموزیان در ابتدای این همایش گفت: برای اولین بار رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال در استان کرمان، با نگاه فرصت محوری و گسترش شاخص های این حوزه در کرمان برگزار می شود.

,

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران دارای شاخص های پایینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال در جهان است، این رویداد فرصت شناسایی افراد متخصص در این حوزه را فراهم می کند.

,

وی افزود: استان کرمان با بهره مندی از زیرساخت های مناسب در حوزه فضای مجازی از جمله محدود استانی هایی است که تقریبا در همه نقاط از اینترنت پر سرعت 4G  برخوردار است.     

,

, ,

دبیر اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج بیان کرد: رویداد امروز در قالب های مختلف پویانمایی، بازی سازی، صنعت گیم، اپلیکیشن و نرم افزارهای مختلف برگزار می شود.

,

کارآموزیان تصریح کرد: این رویداد سال گذشته در تهران برگزار شد که در جریان آن یک تیم اپلیکیشن از کرمان حائز رتبه برتر شد، برگزیدگان رویداد کنونی در حوزه های مختلف در تهران به رقابت می پردازند.

,

وی یادآور شد: این رویداد فرصت مناسبی برای تا مسئولان نگاه معطوفی به این حوزه داشته و زمینه رشد شاخص تولید محتوا ایرانی را در جهان افزایش دهد.

,

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان در پایان عنوان کرد: تولیدات تیم های شرکت کننده در این رقابت علاوه بر اینکه توسط تیم داوری کرمان بررسی می شوند، با استفاده از ویدئو کنفرانستوسط تیم داوری از تهران نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

,

, ,

 

,

سهم اندک تولید محتوای بومی از درآمد میلیاردی فضای مجازی در کشور

, سهم اندک تولید محتوای بومی از درآمد میلیاردی فضای مجازی در کشور,

در ادامه این آیین محمدرضا علیزاده تصریح کرد: اکنون فضای مجازی در غالب نقاط کشور در دسترس همگان قرار دارد به گونه ای که میزان بازی کنندگان در فضای مجازی 28 میلیون نفر است.

,

وی افزود: غالب جمعیت بازی کنندگان در فضای مجازی را نوجوانان با 36 درصد تشکیل می دهند و میانگین مدت زمان بازی در طول روز در ایران 30 دقیقه است.

,

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: وضعیت گردش مالی فضای مجازی در مقایسه با سایر حوزه های فرهنگ و هنر همچون موسیقی و سینما تامل برانگیز است به گونه ای که گردش مالی سینما 231 میلیارد تومان و گردش مالی موسیقی 400 میلیارد تومان و گردش مالی محتوای دیجیتال در کشور 5 تا 6 هزار میلیارد تومان است.

,

, ,

علیزاده یادآور شد: متاسفانه از مجموع این درآمد تنها 6 درصد از آن سهم بازی های بومی است که جای تامل دارد و لازم است تا همه دستگاه ها به این حوزه ورود کنند.

,

وی گفت: خوراک فرهنگی شبکه های مجازی وارداتی است، در حالیکه اکنون نزدیک به 40 درصد از نوجوانان ما از بازی های مختلف بدون توجه به محتویات آن ها استفاده می کنند.

,

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر دو دغدغه ماهیت تولیدات فضای مجازی و سواد رسانه ای مطرح است که ضمن بررسی آن ها باید تولیداتی متناسب با فرهنگ بومی و اسلامی کشور ساخته شود.

,

, ,

عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است

, عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است,

مسعود الهامی در این همایش گفت: جهش علمی و فناوری کشور همواره مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده و بر بالا رفتن آن تاکید داشتند.

,

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور قوی شدن است، فضای مجازی یکی از حوزه هایی است که ما باید در آن قوی شویم و تحقق این امر نیازمند اقدامی جهادی است.

,

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان بیان کرد: اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی به حدی زیاد است که اخیرا ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی دستوری با حمایت مالی مستقیم خواستار افزایش تولید محتوا در فضای مجازی شد.

,

الهامی یادآور شد: متاسفانه کمتر از 10 درصد تولید محتوای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و بیش از 90 درصد از آن به واسطه حمایت مالی دشمنان در اختیار مردم ما قرار می گیرد.

,

, ,

وی تصریح کرد: عرصه فضای مجازی نیازمند ایجاد یک نهضت عظیم است و برگزاری رویدادهایی در این سبک می توان مسیر را برای تحقق این مهم آماده کند.

,

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان ادامه داد: از این رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال می توان در جهت به چالش کشیدن ایده های جوانان متخصص در حوزه فضای مجازی استفاده کرد.

,

الهامی تاکید کرد: در دو سال اخیر تعداد سایت های 4G استان دو برابر شده که همین امر سبب افزایش 16 برابری پهنای باند در استان شده است.

,

وی در پایان مطرح کرد: زیر ساخت های مورد نیاز برای فضای مجازی در استان فراهم شده و اکنون لازم است سازمان ها و دستگاه های مختلف به این حوزه ورود کرده و به افزایش تولید محتوا بپردازند.

,

, ,

گوش به فرمان ولایت بودن توصیه همیشگی حاج قاسم

, گوش به فرمان ولایت بودن توصیه همیشگی حاج قاسم ,

فاطمه سادات حسینی در پایان اظهار کرد: داغ حاج قاسم هنوز بر قلبمان سنگین است و همه در فکر انتقامی سخت هستیم اما یکی از مولفه های اصلی انتقام سخت توانمند شدن است.

,

وی افزود: برگزاری این رویداد تولید محتوا می تواند یکی از مولفه های اصلی در جهت توانمند شدن برای گرفتن انتقامی سخت باشد.

,

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان یادآور شد: سال گذشته با حضور شهید سلیمانی دیداری با خانواده شهدا صورت گرفت، در جریان این دیدار یکی از خانواده های ایثارگران دست فرزندش را گرفت و یک چرخ دور حاج قاسم زد و گفت حاج قاسم خودم، فرزندم و خانواده ام همه فدای یک لحظه نفس کشیدن شما.

,

حسینی بیان کرد: سپهبد شهید سلیمانی با ناراحتی به او گفت نفس کشیدن، حیات و زندگی ام را مدیون دعاهای خانواده شهدا هستم.

,

, ,

وی ادامه داد: دختر یکی از شهدا از سردار سلیمانی خواست تا توصیه ای به فرزندان شهدا داشته باشد، سردار شهید گفت باید گوشتان به زبان و کلام مقام عظمای ولایت باشد، سیاست های کلی جمعیت، سیاست های ۱۶ گانه خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه و تبیین کنید و همواره مطالبه گر باشید.

,

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان تاکید کرد: اگر می خواهیم آرمان های حاج قاسم را در جامعه پیاده کنیم بابد به علم، تکنولوژی و تولید محتوای فاخر در فضای مجازی مجهز شویم.

,

حسینی افزود: اگر امروز شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم یکی از دلایل آن گسترش فضای محازی و شبکه های اجتماعی در کشور است چرا که فضای محازی محتوای مناسبی برای تحکیم بنیان خانواده ندارد.

,

وی تاکید کرد: از دلایل کمرنگ شدن غیرت و حیا در جامعه فعالیت های دشمن در جنگ نرم است که موجب شده آرام آرام فرهنگ غربی مغایر با اسلام و انقلاب در خانواده ها نفوذ پیدا کند.

,

 انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه