اخبار داغ

گزارش دانا از ابهامات یک همایش در وزارت کار؛

چگونه فقر با یک همایش دو روزه در تالارهای لوکس ریشه کن می‌شود؟

چگونه فقر با یک همایش دو روزه در تالارهای لوکس ریشه کن می‌شود؟
برای انجام اقدامات تئوری و ریشه یابی این مشکل لازم نیست که چنین همایش هایی در تالارها و سالن های لوکس برگزار شود و با قرار گرفتن در محیط هایی که فرسنگ ها از مناطق فقیر نشین فاصله دارد می توان برای ریشه کن کردن فقر نسخه ای پیچید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی هفته گذشته معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایش دو روزه فقرپژوهی مبارزه با فقر با شعار با شعار «مقابله با فقر نیازمند اراده، آگاهی و حمایتگری است» را برگزار کرد این همایش که به بررسی پایان نامه های نگاشته شده پیرامون فقر پرداخته شده بود، ابهامات زیادی را برای مردم و رسانه ها به وجود آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طی این همایش دو روزه برخی از پایان نامه های دانشجویان دکتری در زمینه فقر بررسی و به تعدادی از آنها جوایزی اهدا شد.
,
 
,
طبیعتا بر هیچ کسی پوشیده نیست که مقابله با فقر با همایش و اقدامات نمایشی انجام پذیر نیست و باید پرسید معاونتی که وظایف ذاتی آن فراتر از رفع فقر و ایجاد رفاه بوده در سال های گذشته چه اقدام عملی برای ریشه کن کردن فقر انجام داده است.
,
 
,
هنگامی فقر ریشه کن می شود که به جای انجام اقدامات تئوری، به سمت اقدامات عملی رفته و امروز به خوبی همه می دانند که علت های اصلی فقر چیست اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که برای انجام اقدامات تئوری و ریشه یابی این مشکل لازم نیست که چنین همایش هایی در تالارها و سالن های لوکس برگزار شود و با قرار گرفتن در محیط هایی که فرسنگ ها از مناطق فقیر نشین فاصله دارد می توان برای ریشه کن کردن فقر نسخه ای پیچید.
,
 
,
این روزها مباحث محرومیت استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و ... با افزایش مخاطرات طبیعی و از طرف دیگر کاهش سطح درآمدهای مردم در کنار افزایش قیمت ها بیشتر از هر زمانی مطرح می شود و باید به جای تدارک همایش های چند روزه در تالارهای آنچنانی با حضور در این مناطق برای ریشه کن کردن فقر بر اساس این مناطق نسخه پیچید.
,
 
,
یکی از حاشیه‌های مهم این همایش دعوت از طیبه موسوی به عنوان یک کارشناس برای سخنرانی بود که وی همسر آقای میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون است؛ باید پرسید چرا در چنین همایشی که به منظور ارتقا آگاهی برگزار شده است از همسر خود به عنوان سخنران استفاده کرده و آیا بهتر نبود از نظرات کارشناسی این فرد در خارج از همایش استفاده شود و این برنامه محلی برای بهره گیری از اطلاعات دیگران باشد؟
,
 
,
مسئولان و متولیان این همایش باید مشخص کنند که در انتهای سال چه هزینه ای برای این همایش انجام داده اند و از طرف دیگر چرا برای سخنرانی از بستگان خود برای حضور در این همایش دعوت کرده اند؟ این همایش اگرچه تمام شده است اما بهتر است مسئولان آن ضمن پاسخگویی، هزینه های برگزاری این همایش را به صورت شفاف اعلام کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه