اخبار داغ

انتقاد استاندار کرمانشاه از وعده‌های دروغین معاونین وزیر راه‌وشهرسازی

تلفات جاده «کرمانشاه‌ـ‌کامیاران» مستندسازی شود

تلفات جاده «کرمانشاه‌ـ‌کامیاران» مستندسازی شود
استاندار کرمانشاه از وعده‌های دروغین معاونین وزیر راه‌ و شهرسازی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هوشنگ بازوند  امروز چهارشنبه در شصت و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از ۳۱ درصد افزایش تصادفات جاده‌ای طی امسال اظهار داشت: در این راستا نمی‌توانیم جان مردم را با کمبود منابع مالی معامله کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استاندار کرمانشاه گفت: این امر نیاز به آسیب شناسی دارد و کسانی را که در انجام وظایف قصور داشتند، حتماً محاکمه می‌شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: معاون عمرانی ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه علت این افزایش و قصور دستگاه‌های را اعلام کند که ما هم برابر قانون با مقصرین برخورد کنیم.

,

مدیر ارشد استان با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات جاده‌ای که لازم و ضروری است به کار بگیرند، بیان داشت: در این خصوص شهردار، معاونین شهردار، پلیس، فرمانداری و هرکس قصور داشته باشد باید پاسخگو باشد.

,

بازوند بیان داشت: معاون عمرانی عوامل و مقصران را بر حسب درصد اعلام کند و در این قضیه هیچ ملاحظه‌ای نشود و حتی اگر مقصر دبیر شورای ترافیک باشد با وی برخورد خواهد شد.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر با نصب نرده‌ها این مشکل حل می‌شود، شهرداری باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد، افزود: نمی‌توانیم تمام تقصیرها را بر گردن‌پرتقال فروش و لبو فروش بیندازیم.

,

وی همچنین با توجه به اینکه ۳۶ درصد تلفات جاده‌ای در صحنه تصادفات رخ می‌دهد، افزود: باید علت این امر مشخص شود که آیا این آمار ناشی از عدم حضور پلیس و سرعت بالاست.

,

بازوند ضمن انتقاد بر خاموش بودن پل‌های مکانیزه در سطح شهر گفت: حتماً در این میان قصوری وجود دارد که باید پیگیری شود.

,

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: معاون عمرانی همچنین گزارشی در رابطه با تصادفات محور کرمانشاه- کامیاران با قید آمار تلفات تهیه کند و برای وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای ارسال و تمام قول‌های دروغینی که معاونین آنها دادند و عمل نکردن و منجر به این کشته‌ها شد در آن عنوان شود.

وی بیان داشت: همچنین پلیس تا پایان نوروز تمام خودروهایی را که سرعت بالاتر از ۱۴۰ کیلومتر دارند ۴۸ ساعت توقیف و در پارکینگ نگهداری کند.

,
,
,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: شورای ترافیک تا پایان بهمن ماه برنامه نوروزی سال ۹۹ را تهیه و ارائه دهد که اول اسفند تصویب شود.

,

مدیر ارشد استان افزود: سعی می‌کنم ۱۰۰ میلیون تومان در بحث سوخت برای گشت‌های پلیس در نظر بگیریم.

,

 

,

افزایش 63 درصدی تصادفات درون‌شهری در کرمانشاه

,

مهرداد سالاری امروز چهارشنبه در شصت و دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه اظهار داشت: در ۸ ماهه سال ۹۷ تلفات شهری ۵۹ نفر بود که ۸ ماه اول امسال این آمار به ۹۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: این ۶۳ درصد افزایش نشان می‌دهد در بخش شهری فاقد برنامه و طرح مدونی برای کاهش تصادفات هستیم.

,

وی افزود: بر این اساس ضروری است شهرداری کرمانشاه طرح جامع کاهش تصادفات را در اسرع وقت تهیه و تدوین کند.

,

سالاری بیان داشت: امسال در بحث جرایم رانندگی در ۲ بخش شهری و روستایی سعی کردیم در تقاطع‌ها و مسیرها نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده را به طور جدی دنبال کنیم و شهرداری‌ها را به این کار اجبار کردیم در غیر این صورت جلوی تخصیص آنها گرفته خواهد شد.

,

این مسئول تصریح کرد: وضعیت استان کرمانشاه در تصادفات برون شهری ۹ نفر افرایش و در درون شهری ۳۹ نفر افزایش را شاهد هستیم که در کشور ۱۵ استان روند کاهشی و ۱۶ استان روند افزایشی داشته است و استان کرمانشاه ۱۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

,

۷۲ درصد تصادفات ناشی از برخورد خودرو با عابر پیاده است

,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه ۷۲ درصد تصادفات را ناشی از برخورد خودرو با عابر پیاده اعلام کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد از تصادفات در مسیرهایی اتفاق افتاده که بزرگراه تلقی می‌شود.

,

وی همچنین گفت: حدود ۳۳ درصد تصادفات در خیابان‌های اصلی، ۲۲ درصد بلوارها و ۳۸ درصد در کمربندی‌ها اتفاق افتاده است.

,

این مسئول بر اولویت بخشی به موضوع تصادفات در حوزه مطالعات تاکید کرد و اظهار داشت: تأمین و نصب پل عابر پیاده در نقاطی که جذب سفر در طرفین محور وجود دارد و تجهیز تند راه‌ها به دوربین‌های پلاک خوان ثبت تخلف از دیگر راهکارها برای کاهش تصادفات است.

,

سالاری گفت: شهرداری که متولی شهر و ایجاد آسایش برای مردم است جهت زیباسازی پارک‌ها و … برنامه دارد اما برای کاهش تصادفات هیچ برنامه‌ای ندارد.

,

معاون امور عمرانی استان کرمانشاه تصریح کرد: ضرورت طرح جامع کاهش تصادفات کرمانشاه اجتناب ناپذیر است و اولین اولویت شورای ترافیک باید این مساله باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: شورای ترافیک هماهنگ‌کننده است و دستگاه‌های اجرایی باید برای این موضوع برنامه داشته باشند در غیر این صورت کاری از شورای ترافیک بر نخواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه